pmv
Well-known member
Niin paitsi jos lähtee kisaan paalulta, johtaa kaikki kierrokset, murskaa muut, niin sanotaan että helppohan se parhaalla autolla
"Juuri näin"... , sanoi Mustakiikari.:ahem:pmv sanoi:Ns. tuurivoittojen vähättelijät tekevät sitä jotta heillä säilyisi edes jonkinmoinen linja argumentoinnissa. Onhan täysin järjen vastaista esim. ensin kiistää Alonson voiton arvo Nürburgringillä ja sitten jos Kimi voittaa hieman samalla tavalla, niin ylistää sitä. Mielestäni voitto on sellainen asia, jota ei voi vähätellä. Tälläkin kaudella ollaan nähty että nopeasta autosta huolimatta ei olla kyetty voittamaan. Ykkösenä maaliin ajaminen ei ykkösissä ole koskaan helppoa. Eikä se ole myöskään epäreilua. Lajiin kuuluu maaliin pääsy.
Totta. :/pmv sanoi:Niin paitsi jos lähtee kisaan paalulta, johtaa kaikki kierrokset, murskaa muut, niin sanotaan että helppohan se parhaalla autolla
Mutta jos tulee aikaisemmin tankille ja bensaa on vielä autossakin jäljellä, joutuu ajamaan raskaammalla autolla joitain kierroksia. Siis sen verran kierroksia, mitä oli vielä jäljellä, ennen suunniteltua pysähtymiskierrosta. Ja tästähän on seurauksena suurempi polttoaineen kulutus. Eli ei toimi noin.Moe Szyslak sanoi:Eikös siellä tankkauslaitteistossa ole periaatteessa aina oikea määrä bensaa. Jos tulee aikaisemmin varikolle kuin suunniteltu, niin siinä tapauksessa tankissa on vain enemmän bensaa valmiiksi.
Niin mutta saa ilmaisen varikkokäynnin ja turva-auton takana säästää bensaa.Mr Cale sanoi:Mutta jos tulee aikaisemmin tankille ja bensaa on vielä autossakin jäljellä, joutuu ajamaan raskaammalla autolla joitain kierroksia. Siis sen verran kierroksia, mitä oli vielä jäljellä, ennen suunniteltua pysähtymiskierrosta. Ja tästähän on seurauksena suurempi polttoaineen kulutus. Eli ei toimi noin.
nus nus
Mulla ei kyllä ihan riitä mielikuvitus tähän kuvioon, että McLaren olisi vaihtanut kaksoisjohdon ykkös- ja kolmossijoihin kun halusi Kimin Montoyan edelle... Noista ristiriitaisista lausunnoista täytyy todeta se, että itse kuulin tuon ensimmäisen version muodossa "Kuulin, että itv:llä väittivät, että Montoya ei olisi kuullut McLarenin komentoa". Luotettavuus täys kymppi.pmv sanoi:Montoyan paluu radalle punaista valoa vasten ei ollut laskelmissa. Sen takia taktiikka meni pieleen.
Tallin sisältäkin on tullut ristiriitaista lausuntoa tapahtuman jälkeen. Ensin sanottiin, että Montoya ei kuullut komentoa ja siten sanottiin että sitä ei edes tehty. Edelleenkin sanon että tässä tapauksessa miettimisaikaa ei tarvittu, Montoyan varikkokäynti olisi ollut selvä asia jos kaveri olisi haluttu saada ykkösenä maaliin.
Joo, tuo kyllä pisti korvaan. Ei kai nyt kukaan kisan alkupuolella rupea tahallaan ajamaan hiljaa. Sittenhän vasta löysätään, kun päästään reilusti kärkeen hyvin toimineen taktiikan ansiosta. Ei siellä takana kukaan löysäile, jos haluaa voitosta taistella. Vai ?aku313 sanoi:... Salo,.... Nytkin taivasteli pitkään että mäkillä huomasivat vasta nyt ettei rellut oo kolmen pysähdyksen taktiikalla ja kiristivät vauhtia sen takia, ....
Mummielestä se kyllä sano, että "even with this problem", tuohan oli Salon versio. Fernandolla oli alussa jotain elektroniikkahäikkää, joka kuulemma hidasti startissa.Moe Szyslak sanoi:Porashan Alonsokin että 'tällä kaasulla' mä olen sekunnin puoltoista nopeampi kuin Siankallo.:ahem:
Kyllä. Ei Macci pelaa molempien kuljettajien puolesta. Ei toistensa kustannuksella. Jos Kimillä oli ongelmia ohjauksen kanssa niin Montoya olisi tarvinnut voittoa enemmän kuin Kimi, jos ajatellaan tallin parasta. Niinkuin Macci on tähän mennessä tehnyt.Bobakki sanoi:lisäksi Montoyahan ei olisi palannut kolmospaikalle, vaan kaikkien samalla kierroksella olleiden taakse, joista viimeisenä oli Barrichello muistaakseni seitsemäntenä. Eli kun ottaa huomioon keskeytykset ja sen, että Rubens pääsi varsin onnekkaasti Massan ja Webberin ohi, olisi tulos todennäköisesti ollut neljäs jos olisi mahtunut samaan rakoon kuin Barrichello, muuten kuudes.
Tuolla on erillinen otsikkokin, mutta se paloi siksi, että varikon kautta olisi ollut mahdollista ohittaa koko letka ja näin päästä kierroksella muiden eteen. Samaten turva-auton vetämään letkaan pitää liittyä sen hännille varikolta tullessaan.Aiwinar sanoi:Mutta en ole vielä kuullut, että miksi tämä punainen valo paloi? Ja miten kauan se palo sen jälkeen kun Montoya siitä ohi meni?
Jos McLaren reagoi Safety Car-ilmoitukseen vasta sen jälkeen, kun sen tulosta oli ilmoitettu, aikaa Montoyan sisäänkutsumiseen oli ehkä se kymmenisen sekuntia. Ei ole ihme, että Montoya päätti sekavassa tilanteessa jatkaa radalla normaalisti kun ottaa huomioon sen, että päätöksen tekeminen ja viestin toimittaminen Montoyan tajuntaan vie muutaman sekunnin - ja vielä sen, että vaikka varikkokomennus olisi toimitettu samalla sekunnilla, kun SC-ilmoitus tuli, Montoya ei sitä välttämättä olisi edes kuullut: monien radioyhteys kuulemma pätki takasuoran betonirännissä.JUAN PABLO MONTOYA
"I'm disappointed because I was so close to winning my first race for the team. As a team we all try so hard to be the best but nobody is perfect and not being told to stop immediately after the Safety Car was deployed was made worse by me missing the red light which ultimately was the end of my race. I will quickly put all this behind me because I love Indianapolis and I'm really looking forward to racing there next week even though I will be somewhat penalised for having to qualify last."
Tarkoitus oli viitata noihin radioyhteysongelmiin takasuoralla, tuli vain vähän puutteellisesti ilmaistua.pmv sanoi:Se nyt on tosiaan aika paksua väittää, että Montoya olisi tarvinnut viestin sisäistämiseen silmänräpäystä pidemmän ajan. Pari kautta CART:ia ja yksi Indy500 kisa opettavat nopeaan radiokäskyjen reagoimiseen.
Pääasia ei ole mitä sanoo vaan miten sanoo. :tongue:aku313 sanoi:Hauska mies tuo Salo, hyviä juttuja puolet ja toinen puoli mitä sattuu. Nytkin taivasteli pitkään että mäkillä huomasivat vasta nyt ettei rellut oo kolmen pysähdyksen taktiikalla ja kiristivät vauhtia sen takia, kun tosiasiassa Button tulppas välissä siihen, eli varikolle tuloonsa asti. Salo olis melko täydellinen pari asiantuntevalle selostajalle, nyt homma karkkaa ihan liikaa.
Toisaalta taas peräkkäinen varikkokäynti on aina riski, ja jos varikkokäynnille oltaisiin tultu järjestyksessä Montoya - Räikkönen, olisi se suurimman riskin pysähdys ollut Räikkösellä.Timoteus sanoi:Aika vähänhän sitä reagointiaikaa jäi, jos reagoi vasta siihen, kun turva-auton tulosta ilmoitettiin. Mielestäni Button jäi kuitenkin sellaiseen paikkaan, että turva-auton tulo oli varsin selvää. Tällöin sitä reagointiaikaa olikin melkein 40 sekuntia. Ja McLarenhan ei olisi hävinnyt mitään, vaikka olisi käyttänyt kumpaakin kuskia varikolla siinä kohtaa varmuuden vuoksi.