Keskustelua ravinnosta

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt muuten vasta hokasin "vereslihalla vetämisen" kaksoismerkityksen tuossa edellisessä viestissäni :eek:. Että niinkun ikäänkuin sydän karrella tms. synonyyminä ja sitten kuukautisesti vereslihalla. Mutta se ravintokeskustelusta nyt mun osaltani, jatkakaa.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Ihan uteliaisuutta kyselen, notta meinaako herra X vetää nuo kaksi viikkoa maan ulkopuolella ilman lisähappea? Sellaista vaan, että tuonne Guinnessin ennätysten kirjaan pääseminen ei tuo loppuiäksi ilmaisia oluita. Se on yleinen harhaluulo. Tarkistin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No, Mossella on "ne" päällä. Itse en ole kommentoinut tarkoituksella viikkoon herran viesteihin mitään provokatiivista. Mutta se ei riitä.

Päätinkin siksi että ens viikolla torstaina poistun MAASTA kahdeksi viikoksi.
Toivottavasti Mr Mosse saa happea sinä aikana...
Miksi et vastaa kysymykseen?

Etkö osaa? Ai et ole vastannut mitään provokatiivistä? Mitä noi sun johtopäätökset sitten ovat, jos kirjoitan 'kop' FW:n viestiin, niin sä väität että mä muka seison R-kioskilla katsomassa mitä mun poika juo.

Ihmettelen vahvasti että sulla on ongelmia oikeasti. Nyt mulla on 'ne' kun sä valehtelet suoraan keksimällä ihan puuta heinää sanasta 'kop'.

Juu ja ei tule kyllä ikävä kun lähdet sinne kehitysmaahan pihtaamaan rahojasi. Voisit otta pidemmänkin loman saman tien.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Lasten syömä/juomakäyttäytyminen ei ole vain ja ainoastaan vanhempien käsissä.

En minä ainakaan ole koskaan pystynyt kontrolloimaan mitä ne koulussa välitunnilla joi, että oliko se laittia vai raakaa kokista.
Kyllä se on kaveripiiri joka sen päättää ja määrää.

Oliko tämä nyt vastaus?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Lasten syömä/juomakäyttäytyminen ei ole vain ja ainoastaan vanhempien käsissä.

En minä ainakaan ole koskaan pystynyt kontrolloimaan mitä ne koulussa välitunnilla joi, että oliko se laittia vai raakaa kokista.
Kyllä se on kaveripiiri joka sen päättää ja määrää.

Oliko tämä nyt vastaus?
Oli. Fywwe tarkoitti ettei ymmärrä vanhempia jotka juottavat lapsilleen light-juomia siksi jotta nämä ei saisi lihottavia sokereita. Mielestäni hän oikeassa. Mielummin sitten normilimua välillä.

Oma poika juo limuja harvakseltaan. Pienenä ei mehuista ja limuista juur välittänyt. Maitoa ja kaakao kittasi. Nykyään myös tuoremehua.

Eipä tuo ole kalori- eli energiajuomien peräänkään. Urheilujuomia (Teho Sport) menee treeneissä ja jälkeen. Mulle sponssattuja. :eek:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Koska light-limsa on korvike juomalle, joka lihottaa ja helppo "ratkaisu" ongelmaan, joka oikeasti vaatisi elämäntapamuutoksen. Harva valitsee kevytlimpparin jos valitaan maultaan parasta.

Ja ihan varmasti on mahdollista, että vuorovaikutus tapahtuu molempiin suuntiin. Just tämän tuotteen kohdalla se on vaan minun ymmärrykselläni todennäköisesti vahvempi niin päin kuin kuvailin.
Kop. juuri näin!

Jos se ei ole tulista, se ei ole ruokaa :ahem:

Viikko vielä, sitten alkaa ruokataivas Intiassa :ahem:
Outoa silti on siinä, että kun annoin intialaiselle kolleegalle turkinpippuri karamellin, niin hänen silmänsä meinasi lentää päästä siinä vaiheessa kun salmiakkijauho sieltä sisältä alkoi tulla suuhun. Luulisi, että intialaisen pitäisi yks turkinpippuri kestää, kun itse vetävät ties mitä kakkaa sisuksiinsa.

Mangelo

Well-known member
Koska light-limsa on korvike juomalle, joka lihottaa ja helppo "ratkaisu" ongelmaan, joka oikeasti vaatisi elämäntapamuutoksen. Harva valitsee kevytlimpparin jos valitaan maultaan parasta.

Ja ihan varmasti on mahdollista, että vuorovaikutus tapahtuu molempiin suuntiin. Just tämän tuotteen kohdalla se on vaan minun ymmärrykselläni todennäköisesti vahvempi niin päin kuin kuvailin.
Jotenkin mäin minäkin sen ajattelin. Jos vetää paljon limpparia on ihan varmasti terveyden kannalta kaikin puolin parempi jos juo sitä kevytversiota. Normilimpparia ei pysty juomaan holtittomasti pullokaupalla koska sokereista tulee huono olo ja ne lihottavat. Jos yhteys masennukseen on olemassa, se ei 107% todennäköisyydellä ole mikään seuraus makeutusaineista, vaan yhteinen nimittäjä on jokin muu joka saa omaksumaan tiettyjä toimintamalleja.

Knoukka

Well-known member
Jotenkin mäin minäkin sen ajattelin. Jos vetää paljon limpparia on ihan varmasti terveyden kannalta kaikin puolin parempi jos juo sitä kevytversiota. Normilimpparia ei pysty juomaan holtittomasti pullokaupalla koska sokereista tulee huono olo ja ne lihottavat. Jos yhteys masennukseen on olemassa, se ei 107% todennäköisyydellä ole mikään seuraus makeutusaineista, vaan yhteinen nimittäjä on jokin muu joka saa omaksumaan tiettyjä toimintamalleja.
Aspartaami on neurotoksiini. Ihan yleistä tietoa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Outoa silti on siinä, että kun annoin intialaiselle kolleegalle turkinpippuri karamellin, niin hänen silmänsä meinasi lentää päästä siinä vaiheessa kun salmiakkijauho sieltä sisältä alkoi tulla suuhun. Luulisi, että intialaisen pitäisi yks turkinpippuri kestää, kun itse vetävät ties mitä kakkaa sisuksiinsa.
Luin vain vähän alkua. Noin 9:hdeksän ensimmäistä sanaa.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Tuli mieleen vuosi-pari sitten tv:stä tullut dokumentti Ihonvärin evoluutiosta. Siinä selitettiin mm. miksi inuiittien ihonväri on jäänyt tummemmaksi kuin esim. eurooppalaisilla; syy on d-vitamiinipitoisen (kalaa, hylkeitä ym.) ravinnon. Nykyään, kun inuiittien ruokavalio on yhtenäistynyt eurooppalaistaustaisen väestönosan kanssa, siitä on seurannut kaikenlaisia ongelmia: liikalihavuutta, diebetesta, d-vitamiinin puutosta. Samoin haitallista UV-säteilyä paremmin suodattava tummempi, melaniinipitoisempi iho, suodattaa paremmin myös hyödyllistä UVB-säteilyä ja kehittää vastaavasti huonommin d-vitamiinia ympäristössä, jossa aurinko paistaa vähemmän. Tästä johtuen esim. USA:n pohjoisosissa ja Kanadassa (ja varmasti myös Suomessa) asuvat afrikkalaistaustaiset kärsivät huomattavasta d-vitamiinin puutteesta.

Knoukka

Well-known member
Sen kummemmin asiaa ajattelematta olen napsinut noita 10µg:n tabuja lähes päivittäin naamaan. Vois varmaan aika huoletta tuplata annoksen näin talvisin.
50 mikrokrammasia tilalle. Tulee halvemmaksi ja osuu paska paremmin pyttyyn.