DW
2009-2016
Pelisilmä on seikka mikä monilta puuttuu. Niin moni painaa jarrua ennen vilkkua. On toosi kettumaisia paikkoja nämä alamäen juurella olevat risteykset talvella. Pinta kun on peilijäässä, niin iso auto nastattomana kannattaa valuttaa alas mäkeä ja jarrua ei missään nimessä kannata käyttää varsinkaan kärry perässä.Eikö ratkaisu tälle olisi laittaa vilkku vasemmalle hyvissä ajoin ja alkaa hiljentää ajoissa jolloin rekka ehtii reagoida ajoissa? Näin siis jos ajaa itse autolla.. Mopon (tai fillarin) kanssa tilanne on varmasti toinen tuollaisessa paikassa.
Itse olen tehnyt sen jos tiedän tällaisen surmanloukun tulevan vastaan, niin olen jättänyt väliä edellä olevaan autoon enemmän ja mielellään kohdassa, missä ohituskielto on voimassa jos mahdollista. Sillä pitäisi lain mukaan saada vapaa alastulo mäessä. Jos nyt joku kuitenkin päättää ohittaa kiellon vaikutusalueella ja ja kääntyy siellä alhaalla olevassa risteyksessä, niin onnettomuustutkintalautakunta huomioi senkin miksi kyseinen kaveri jäi sen rekan alle. Ollaan itse silloin oikeussalissa vahvoilla.