Itse olen käyttänyt eräässä mäen juurella olevassa liittymässä luovaa ajolinjan valintaa pariinkin kertaan.
Alamäkeen ajettaessa ja vasemmalle kääntyessäni olen väistänyt vastaantulijan kaistalle mikäli rekka tms raskaampi auto on lähietäisyydellä takana, etenkin talvikelillä. Liittymä pikkutielle on sen verta kapea, että joutuu hidastamaan vauhdin alle 20km/h jotta kääntyminen onnistuu. Omalla kaistalla vasemmalle ryhmittyessä takanatulija ei mahdu ohittamaan vaan joutuu hidastamaan samaan nopeuteen millä vasemmalle kääntyjä ottaa linjaa liittymään.
Paikka on pahamaineinen, sillä siinä on tapahtunut 2 kuolemankolaria. Kaverilta lähti henki kyseisessä paikassa kun jäi mopolla auton alle ollessaan kääntymässä vasemmalle ja oli ryhmittyneenä keskilinjan tuntumaan. Silloin vastaan tuli auto, jonka takia ei pystynyt ottamaan vasenta kaistaa käyttöön ryhmittymisen apuna.
Tuon jälkeen en ole uskaltanut autollakaan jäädä odottamaan keskilinjalle jos auto tulee perässä ja vastaan tulee liikennettä. Siinä tapauksessa olen käynyt vähän matkan päässä bussipysäkillä heittämässä u-käännöksen. Talvikelillä kyseessä on liki itsemurha jos pysähtyy siihen ja jää odottamaan että vastaantulijat ovat menneet, kun rekka näkyy taustapeilistä. Mäennyppylän takia paikassa on näkyvyyttä n. 100m ennen liittymää..