Perustelen Bobakin puolesta:Ground Effect sanoi:Voitko selittää / perustella, kiitos.
EDIT: Calvinin kanssa samoilla linjoilla nimittäin, eli lievästi yliohjaava auto saadaan nopeammin osoittamaan kohti mutkan ulostuloa ja näin ollen kiihdytys voidaan aloittaa aikasemmin.
Aliohjaavasti säädetyllä autolla päästään lisäämään kaasua aikaisemmin ja rajummin, koska perä ei lähde luistelemaan kaarteen tangentin suuntaan niin herkästi kuin yliohjaavalla autolla. Aliohjaavalla autolla saadaan auto kääntymään aivan yhtä jyrkästi kaarteessa ellei jyrkemmin kuin yliohjaavalla, tekemällä siitä kaasulla neutraali ja ellei jopa yliohjaava. Eli kaasulla takarenkaat laitetaan tarkoituselle sutimaan hieman yli optimaalisen luiston rajan, luistamaan, jolloin perän pidon vähentyessä auton käytös lähestyy optimia eli neutraalia ja kaarrenopeus kasvaa.
Yliohjaavalla autolla auton perä pyrkii kokoajan karkaamaan, ja sitä ei voi hillitä kuin vähentämällä kaasua ja suoristamalla ohjausta, jolloin kaasun voi avata myöhempään kuin aliohjaavalla ajettaessa.
Michael Schumacher on sanonut vuoden 1995 Vaudin maailmassa ulkomuistin mukaan jotenkin näin:"Pyrin säätämään auton neutraaliksi, koska silloin auto on nopeimmillaan, mutta hyvin usein se ei ole mahdollista, joten pyrin säätämään autoan hieman aliohjaavaksi. Auton aliohjatessa kaarteessa riittää kaasun lisäys kääntämään auton haluttuun suuntaan".
Parhaat kuskit on aina olleet parhaita autoilla kuin autoilla. Alonsokin sopeutui Mclareniin ihan mallikkaasti, joten en usko Alonsolla olevan mitään ongelmia nykysäännöilläkään. Jo se, että Alonso ajoi Renaultilla ja Mclarenilla täysin eri tavalla osoittaa tämän sopeutuvaisuuden. Kimi nyt ajaa kovaa millä tahansa, joten hän on itsestäänselvyys "hyötyjien" listalle, muita en ala nimeämään.