Lapset

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
En malta odottaa, että minulla on lapsia. Mikä loistava tekosyy päästä taas leikkimään pikkuautoilla, poneilla, legoilla, erinomainen keino päästä katsomaan piirrettyjä leffateatteriin ja tekemään piparkakkutaloja, muovailemaan muovailuvahalla... :D
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
En malta odottaa, että minulla on lapsia. Mikä loistava tekosyy päästä taas leikkimään pikkuautoilla, poneilla, legoilla, erinomainen keino päästä katsomaan piirrettyjä leffateatteriin ja tekemään piparkakkutaloja, muovailemaan muovailuvahalla... :D
Sitähän se lasten kasvatus koko ajan onkin :D:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En malta odottaa, että minulla on lapsia. Mikä loistava tekosyy päästä taas leikkimään pikkuautoilla, poneilla, legoilla, erinomainen keino päästä katsomaan piirrettyjä leffateatteriin ja tekemään piparkakkutaloja, muovailemaan muovailuvahalla... :D
Hyvä tekosyy saada leikkiä oikein eläväntuntuisilla nukeilla 24/7.
 

Paappa

Komia on aina komia
Liittynyt
18.1.2004
Viestit
367
Sijainti
Mustalampi
Meidän tytöllä oli viime viikolla ripuli/oksennustauti ensimmäisen kerran, kyllä oli toinen surkeana kun mikään ei pysyny sisällä, viiden minuutin välein vaippa vaihtoon. 4 päivää nuokkui sylissä ja kateltiin Jummi Jammeja.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tapahtui eilen Helsingissä:

Tyttäreen käytiin käsiksi bussimatkan päätteeksi. Kolmen tytön joukko päätti antaa silmätikulleen opetuksen, koska tytär oli kuulemma syyllistynyt tarkemmin määrittelemättömään paskanjauhantaan ja vanhemmat epäonnistuneeseen nimivalintaan. Uhkailun ja dissaamisen lisäksi tytär sai osakseen tönimistä, kasvoille läpsimistä ja kuristamista.

Vaikka kolmikko oli ulkomaalaistaustainen ja sen johtaja ja päätekijä somali, en aio ottaa yhteyttä opettajiin tai muihin viranomaisiin, saati että ryhtyisin kampanjoimaan lailla Jussi Halla-ahon. Yritän sen sijaan kannustaa tytärtä sopivan itsepuolustuslajin harrastamiseen, jotta hän seuraavalla uskaltaisi puolustaa itseään ja osaisi katkaista tilanteen päättäväisesti heti alkuunsa.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Tapahtui eilen Helsingissä:

Tyttäreen käytiin käsiksi bussimatkan päätteeksi. Kolmen tytön joukko päätti antaa silmätikulleen opetuksen, koska tytär oli kuulemma syyllistynyt tarkemmin määrittelemättömään paskanjauhantaan ja vanhemmat epäonnistuneeseen nimivalintaan. Uhkailun ja dissaamisen lisäksi tytär sai osakseen tönimistä, kasvoille läpsimistä ja kuristamista.

Vaikka kolmikko oli ulkomaalaistaustainen ja sen johtaja ja päätekijä somali, en aio ottaa yhteyttä opettajiin tai muihin viranomaisiin, saati että ryhtyisin kampanjoimaan lailla Jussi Halla-ahon. Yritän sen sijaan kannustaa tytärtä sopivan itsepuolustuslajin harrastamiseen, jotta hän seuraavalla uskaltaisi puolustaa itseään ja osaisi katkaista tilanteen päättäväisesti heti alkuunsa.
ei kai sitä yksin tarvitse joukkioita vastaan taistella, viranomaiset ja opettajat ovat olemassa avun takia.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Invaliidipotilaasta sitä pienempänä hoilattiin, en nyt muita sanoja muista. Asteen rankentunut parissa vuodessa näköjään.
Eikös siinä ollut terroristista kanssa jotain? Hyvä kun muistutit, nyt pitää miettiä miten se meni :D

EDIT: Tais olla oon nelivuotias, terroristisotilas/invalidipotilas, sain nimen hauskimman Kaapo. :p
 
Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Vaikka kolmikko oli ulkomaalaistaustainen ja sen johtaja ja päätekijä somali, en aio ottaa yhteyttä opettajiin tai muihin viranomaisiin, saati että ryhtyisin kampanjoimaan lailla Jussi Halla-ahon. Yritän sen sijaan kannustaa tytärtä sopivan itsepuolustuslajin harrastamiseen, jotta hän seuraavalla uskaltaisi puolustaa itseään ja osaisi katkaista tilanteen päättäväisesti heti alkuunsa.
Pois se minusta että kritisoisin muiden ihmisten kasvatusmetodeja, mutta olisiko opettajien kanssa keskustelu kuitenkaan huono idea? Väkivalta synnyttää tunnetusti vain lisää väkivaltaa, ja itsepuolustustaitojen käyttö katutappelussa on käytännössä rikollista. Yleensä itsepuolustuskursseillakin ohjeistetaan juoksemaan karkuun aina kun mahdollista.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Vaikka kolmikko oli ulkomaalaistaustainen ja sen johtaja ja päätekijä somali, en aio ottaa yhteyttä opettajiin tai muihin viranomaisiin, saati että ryhtyisin kampanjoimaan lailla Jussi Halla-ahon. Yritän sen sijaan kannustaa tytärtä sopivan itsepuolustuslajin harrastamiseen, jotta hän seuraavalla uskaltaisi puolustaa itseään ja osaisi katkaista tilanteen päättäväisesti heti alkuunsa.
Mä ottaisn kyllä yhteyttä viranomaisiin, opettajiin, sosiaalivirastoon se poliisin.
Näillä laumoilla kun on taipus pyrkiä pelottelemaan uhreja, ettei ilmoituksia uskallettaisi tehdä. Osalle voi toimia hyvinkin terveellisenä herätteenä joutua viranomaisten kanssa tekemisiin. Mikäli toiminta jatkuu tuskin näiden pikkukovisten käytös paremmaksi muuttuu ja joku tuleva uhri voi loukkaantua vakavasti ja pysyvästi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mä ottaisn kyllä yhteyttä viranomaisiin, opettajiin, sosiaalivirastoon se poliisin.
Näillä laumoilla kun on taipus pyrkiä pelottelemaan uhreja, ettei ilmoituksia uskallettaisi tehdä. Osalle voi toimia hyvinkin terveellisenä herätteenä joutua viranomaisten kanssa tekemisiin. Mikäli toiminta jatkuu tuskin näiden pikkukovisten käytös paremmaksi muuttuu ja joku tuleva uhri voi loukkaantua vakavasti ja pysyvästi.
Nuorisojoukoissa vallitsevat apinain säännöt, eikä ne siitä tokene ellei aikuiset pane jotain rotia asiaan.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Jatkuvuuden uhkaa ei käytännössä ole, koska asumme Tampereella ja tapaus sattui Helsingissä. Ihan sattumalta vain tiesimme kahden päällekävijän henkilöllisyyden. Niillä tiedoilla saisin selville mm. luokanvalvojan nimen.

Tytär ei näytä kokemuksesta loppujen lopuksi juurikaan edes järkyttyneen. Kun puhuimme asiasta eilen illalla, hän suhtautui välikohtaukseen yllättävänkin objektiivisesti ja pystyi jollakin tasolla ymmärtämään miksi jotkut, erityisesti murrosikäiset, käyttäytyvät noin.

Itsepuolustustaitojen hankkimisella en pyri kannustamaan tytärtäni käyttämään väkivaltaa tai tappelemaan vastaan. Asia on juuri päinvastoin: tarkoitus on estää toista osapuolta edes aloittamasta käsikähmää. Se ensimmäinen "SEIS" on aina tehokkain ja erityisesti silloin kun uhriksi valittu näyttää siltä, että osaa puolustaa itseään. Itse vastustan jyrkästi kaikenlaista fyysistä väkivaltaa, mutta toisaalta kannatan ihan yhtä tiukasti oman ruumiillisen koskemattomuuden puolustamista.

Mun kokemukseni mukaan opettajien ja viranomaisten vetäminen ei tässä tapauksessa ehkä toimisi ihan toivotulla tavalla vaan pikemminkin vain kasvattaisi kyseisten pikkukovisten mainetta näiden saadessa huomiota osakseen. Tietyssä iässä tietyt ihmiset eivät tottele kuin vahvimman lakia, mutta onneksi suurin osa ottaa edes joskus opikseen.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Poika poti vappuna viruksen aiheuttaman influenssan, jonka jälkitautina ilmeni kova kuorsaus ja hengityksen katkominen. Tänään käytiin sitten lääkärissä ja tohtori katsoi kurkkuun ja sanoi "Aijai, onpas valtavat, otetaan pois"

Eli nielurisojen poistoon sitten mennään.

Lääkäri kysyi, että koskas teille sopii. Sanoin, että tässä alkas aika pian kesäloma, että jos sillon. Lääkäri sanoi, että hälle kävis vaikka ens viikolla. No sovittiin sitten 29.5. ja paikkana Mehiläinen Tampereella.

Kurkkasin sitten kotona itsekkin lampulla pojan suuhun ja itsekkin tajusin, että "Aijai, onpas isot risat"

Tohtorille kiitos nopeasta reagoinnista!
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mun pojalla oli KALASTUSPÄIVÄ koulussa. Oli saanut virvelillä (omalla) ahvenen. Kotona jätkä oli perannut ja fileoinut ja suolannut kalan ja laittanut jääkaappiin elmukelmussa.:thumbup::ahem:

Hauskaahan tässä on se, etten minä eikä äitinsä osaa fileroida kalaa.:rolleyes:
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Mun pojalla oli KALASTUSPÄIVÄ koulussa. Oli saanut virvelillä (omalla) ahvenen. Kotona jätkä oli perannut ja fileoinut ja suolannut kalan ja laittanut jääkaappiin elmukelmussa.:thumbup::ahem:

Hauskaahan tässä on se, etten minä eikä äitinsä osaa fileroida kalaa.:rolleyes:
:thumbup:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Mun pojalla oli KALASTUSPÄIVÄ koulussa. Oli saanut virvelillä (omalla) ahvenen. Kotona jätkä oli perannut ja fileoinut ja suolannut kalan ja laittanut jääkaappiin elmukelmussa.:thumbup::ahem:

Hauskaahan tässä on se, etten minä eikä äitinsä osaa fileroida kalaa.:rolleyes:
Jätkä käytti muuten varmistelumielessä molempia termejä - fileoida ja fileroida. Ettei pääsis kukaan näpäyttään. Mutta täältä pesi heti, että tukka meinas päästä irrota!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jätkä käytti muuten varmistelumielessä molempia termejä - fileoida ja fileroida. Ettei pääsis kukaan näpäyttään. Mutta täältä pesi heti, että tukka meinas päästä irrota!
Ei kalaa näpäytetä lain. Mutta sitä kalanhajuista voi näpäyttää. Varsilyönnillä ykköspesän eteen. Täydellinen kotiutuslyönti. Kaikki pesät tyhjiksi vai täyteen. Jokeri mailan varteen ja joku huutamaan väärät pois.
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Ei kalaa näpäytetä lain. Mutta sitä kalanhajuista voi näpäyttää. Varsilyönnillä ykköspesän eteen. Täydellinen kotiutuslyönti. Kaikki pesät tyhjiksi vai täyteen. Jokeri mailan varteen ja joku huutamaan väärät pois.
Tiesittekö muuten sen, että Saaren Urheilijat (Parikkalasta) nousi pesiksen suomisarjaan. :D:D
 
Ylös