Noiden kanssa menee solmuun. :yuck: Sun kannattas varmaan pitäytyä Windowsissa. :thumbup:Tose sanoi:Eikö tämä perkeleen pentium 4 olekaan 64-bittinen, kun tuo redhatiin asennus väitää niin. Voi helvetti näiden kanssa. 2,5 gigaa turhaa tavaraa imuroin.
Meinasitko tätä?gnz sanoi:apt-get dist-upgrade (-> kahville)
Intellin 64 bittiset eivät ole vielä edes markkinoillaTose sanoi:Eikö tämä perkeleen pentium 4 olekaan 64-bittinen
Knoppixessa on muistaakseni ihan valikoissa ohjelmat eri laitteinen konfigurointiin. Ainaki jossain versiossa mitä kokeilin joskus reilu vuosi takaperin. Mulla se löysi kaiken oleellisen varsin kivuttomasti. Kokeilitko katsoa ohjeesta? Olen joskus huomannut se auttavan. Ellen väärin muista niin toi Knoppix on debianiin pohjautuva ja siitä kovin vanha versio ei välttämättä tue kovin uusia laitteita, kun Debian on muutenki aika konservatiivinen noiden uusien jutskien kans.OoPee sanoi:
Mul on himassa joku vanha Knoppix versio (3.1), sillä sentään boottaa, mutta ei mulla ole aavistustakaan, millä mä saisin asennettua sille esim. verkokortin ajurit, että pääsis nettiin, saatikka konfattua sen hakemaan DHCP:llä ip-osoitteen mun hardispalomuurista :doubtful: SATA-levyt jäävät tuoltakin tunnistamatta, varmaan niihin jostain ajurit löytyy?
Mä käytän RedHatin kaupallista. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kaikki toimii niinkuin pitääkin. Uskoisin, että RedHad löytyy jostain päin netistä asennuspakettina, eikä kääntämiseen tarvitse mennä.markoj sanoi:
Toi RedHat -hommeli mua vähä kans ihmetyttää. Eiks se oo nykysi pelkästään kaupallinen vekotin, vaikka toki sorsat saa imuutettua. Ne vaan pitää ite kääntää. Fedora Core on se entinen Redhatin "ilmainen" versio ja se löytyy tuolta http://fedora.redhat.com/
Taitaa olla nimeltään Xandros. Syksyllä asensin ihan linux-untuvikkona tuollaisen Open Circulation version työasemaan ilman mitään ongelmia. Käyttöönotto tuntui itseasiassa windowsia helpommalta. Myös käyttö tuntui helpolta - Windowsmiehelle. Kone oli tosin ihan peruskamaa ilman mitään erikoiskikkareita ja ilman windowsia.ml sanoi:..
Asensin aikoinaan Corelin (tai mikä sen virallinen nimi nyt olikaan), sen vahvuus oli viimeistelty asennus aloittelijalle, mutta taas asennuksen räätälöintiin ei ollut mahdollisuutta.
Näköjään paketin nimi on muuttunut.Eliel sanoi:Taitaa olla nimeltään Xandros. Syksyllä asensin ihan linux-untuvikkona tuollaisen Open Circulation version työasemaan ilman mitään ongelmia. Käyttöönotto tuntui itseasiassa windowsia helpommalta. Myös käyttö tuntui helpolta - Windowsmiehelle. Kone oli tosin ihan peruskamaa ilman mitään erikoiskikkareita ja ilman windowsia.
Eihän mulla mitään ohjeita edes ollumarkoj sanoi:Knoppixessa on muistaakseni ihan valikoissa ohjelmat eri laitteinen konfigurointiin. Ainaki jossain versiossa mitä kokeilin joskus reilu vuosi takaperin. Mulla se löysi kaiken oleellisen varsin kivuttomasti. Kokeilitko katsoa ohjeesta? Olen joskus huomannut se auttavan. Ellen väärin muista niin toi Knoppix on debianiin pohjautuva ja siitä kovin vanha versio ei välttämättä tue kovin uusia laitteita, kun Debian on muutenki aika konservatiivinen noiden uusien jutskien kans.
Löyty!!!!OoPee sanoi:Viela kun loytais jostain saksalaisen nappaimiston
Mites toi on mahdollista ? "nettikin suoraan"...kait sä nyt jotain jouduit tekemään.....?!OoPee sanoi:Downloadasin Knoppix 3.7 version, poltin ja boottasin ja kas, nettikin skulaa suoraan. Viela kun loytais jostain saksalaisen nappaimiston
En yhtään mitään! Näköjään tää haki suoraan dhcp:llä ip-osoitteen (dummy-osoite) mun hardware-firewallista. Mitään ei tarvinnu tehdä, browserikin oli jo valmiiks auki, sinne vaan näpyttelin osoitteen ja jo jo oltiin f1-forumillaFormulanomi sanoi:Mites toi on mahdollista ? "nettikin suoraan"...kait sä nyt jotain jouduit tekemään.....?!
:thumbup:OoPee sanoi:SATA-levytkin tää näköjään poimi lennosta kyytiin.