Juhis sanoi:
No mitä olette valmiita tekemään, että foorumista saadaan taas kaikille viihtyisä paikka? Näitä juttuja kun lukee, ihan sama mitä modet tekee niin se on aina väärin jonkun mielestä.
Oopee, Sam, Myllis ja muut, joiden mielestä nykyinen moderointilinja on perseestä, alkakaa moderaattoreiksi. Lähettämällä privaattiviestiä Moderaattorit -nimimerkille, voi teistäkin tulla Foorumin vaikuttajia, ja pääsette korjaamaan nykyisten virheet.
Juu en ala modeksi (eikä mua huolittaiskaan vaikka haluaisinkin

) ja olen jo useampaan kertaan muissa yhteyksissä todennut, että se on kieltämättä helvetin epäkiitollinen ja turhauttava duuni. Nostan hattua niille, jotka tätä duunia tekevät ilman että se olisi heille samalla peniksen jatke. Valitettavasti niin mulla, kuin aika monella muullakin vain on se käsitys, että kaikkien modejen kohdalla näin ei suinkaan ole.
Varmasti olet myös oikeassa, että aina löytyy joku joka valittaa. Näinkin suurella forumilla kaikkien miellyttäminen on mahdotonta, mutta selkeä linja pitää silti olla. Mistään muusta en ole kritisoinnut.
Mutta siis mikä järkeä tässä taas on, että jos moderointia kritisoi, niin heti ollaan tyrkyttämässä sitä vanhaa ja samaa "rupee itte ja tee paremmin" virttä? Tarkoittaako tämä, että jos kritisoit Suomen lätkäjoukkuetta, niin pitäs lähtee itte pelaamaan tai jos kritisoit poliittisia päätöksiä, niin pitäs lähtee itte eduskuntaan? Kukkuu?

Hieman itsetunto-ongelmia kenties, jos kritiikkiin välittömästi näin suhtaudutaan.
Ja kerran vielä: minä en ole koskaan sanonut, että kaikki modet olisivat hanurista, mutta jos (ja tämä on faktaa moden itsensä sanomana) eivät edes kaikki modet tiedä, mikä on yhteinen linja joissakin kysymyksissä (esim. nyt juuri tuo Vapaan keskustelun vapaus), niin eikö jossain ala hälytyskellot soimaan? Jos ei, niin ehkä pitäis? Ja tätäkö siis ei saisi kritisoida lainkaan? :nope: