Lisää Banneja

• Viestiketjun aloittaja Sam
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Formulanomi sanoi:
Mutta en silti jaksa ymmärtää tai hyväksyä teidän (UP:t ja lähinnä Sam:in) meuhkaamista kuinka pahoja tai huonoja nämä modet ovatkaan. :doubtful:
Eikö muuten ole koomista, että ennen uudistusta olen ollut Moderaattoreiden puolella lähes jokaisessa kinan tyngässä. Lisäksi minua on täällä äänestetty forumin tosikoksi, joten luulisi, että tosikko olisi vain tyytyväinen kaikista banneista ;)

Olen sitä mieltä, että tässä tapauksessa on oikeudenmukaisuus kaukana eikä porukka ole forumilla lähellekään tasa-arvoisessa asemassa. Samapa tuo, tuskin tänne enää kovin pitkää tulee minunkaan kirjoiteltua - ei enää niin jaksa kiinnostaa:nope:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Formulanomi sanoi:
Niin, olettehan TE muutkin....:rolleyes: Leikki leikkinä....;)

Noppiksella oli jo varoitus alla (huhtikuulta) - ja modet ilmoittivat havainneensa (eivätkä ole ainoita), että tämä on "aina" sotajalalla jonkun kanssa - eikä vähiten ylläpidon.
Mina myonnan etta kritisoin, ja mielestani se on ollut taman "vapaan" keskustelun hauskuuksia. Pieni vaittely tekee aina hyvaa.
Ja koska meita on joka junaan, usein ne eri mielta olevat ovat samoja henkiloita.

Toisten mielipiteita / kommentteja tulee pystya kyseenalaistamaan, ilman etta heti ns. "vallan omistaja" (lue: mode) tulee ja napayttaa vain yhta asianomaista, sita josta ei itse pida tahi kokee uhkana omalle miehisyydelleen.

Joskus myos kommentteihin sisaltyy piilo- tai jopa nakyvia loukkauksia. Niihin sitten reagoidaan kukin tavallaan.
Itsekin olen raivostunut kun minua on syytetty ties mista naiden vuosien aikana, mutta antanut palaa takaisin samalla mitalla.
Meidan pitaisi olla aikuisia jotka kykenevat keskustelemaan asioista. Eri asia olisi ollut jos Noppis olisi heittanyt haista paskaa ja pippelinkuvia joka vastaukseen.

Mina lopetan tahan. Tassa ei nyt nahda metsaa puilta, ei kummankaan riidan osapuolen puolelta. :thumbdown

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Eikö Noppis ansaitsisikaan mielestäsi "näpäytystä" vai miten tuo toisten "harrastaminen" liittyy tähän ?!
Johan sanoin, että ansaitsee kyllä näpäytyksen, mutta kuukauden banni on naurettava :rolleyes:

Noppiksella oli jo varoitus alla (huhtikuulta) - ja modet ilmoittivat havainneensa (eivätkä ole ainoita), että tämä on "aina" sotajalalla jonkun kanssa - eikä vähiten ylläpidon.
Ja minä väitän, että ne muut eikä vähiten eräs/eräät ylläpidon jäsenet, ovat aivan yhtälailla sotajalalla Nouben kanssa.

Pitäisikö sitten muita varoittaa - joko niitä tässä toikissa mainittuja tai esim. meikäläistä, jolla oli pieni kalabaliikki Nouben kanssa eilen !? Jos hommat menisivät viimeisen päälle oikeudenmukaisesti niin vastaus olisi: kyllä. Sikäli tuossa linjassa riittää hiukan ihmettelemistä. :rolleyes:
Nimenomaan tästä on pohjimmiltaan kyse. (oli tämä nyt jo kolmas kerta, kun tämän sanon? :rolleyes: ). Tosin sulle en eilisestä lähtis edes varoitusta antamaan, oli se sen verran mietoa kuitenkin, olkootkin että sisälsi mun mielestäni asiattomia huomautuksia myös mun henkiöäni kohtaan ;)

Mutta en silti jaksa ymmärtää tai hyväksyä teidän (UP:t ja lähinnä Sam:in) meuhkaamista kuinka pahoja tai huonoja nämä modet ovatkaan. :doubtful:
Minä en lähde yleistämään, että kaikki modet ovat pahoja tai huonoja, mutta väitän, että siellä joukossa on yksi tai mahdollisesti useampikin mätäpesäke, joka ei ole oikea henkilö hoitamaan tehtäviään ja jolle homma on noussut ns. hattuun.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jos eripuraisuuden luomisesta forumille bannataan, niin kyllä siinä tapauksessa Formula1-puolella voi huoletta bannata kymmenkunta henkilöä. Esim. jos lukee topicin: Kimi voittaa Monacossa, on useampia postauksia jotka alittavat rajan kirkkaasti. Kiihkeimmät Ferrari- ja McLaren-fanit haukkuvat toisiaan tahi toistensa leiriä hävyttömästi.

Mihis muuten 'Lohkojako' toikki katosi?

Ja olisiko jollain tarjota vaihtoehtoista forumia? Tämä homma rupee olemaan niin syvältä anaalista (niin lohkojakonsa, sääntöjensä kuin moderointinsa osalta) että tällainen epäoikeudenmukaisuus tuntuu suorastaan pahalta.

Kuolkoon tämä paikkansa omaan mahdottomuuteensa kuten teki Neuvostoliittokin.

Spasiba!

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
No mitä olette valmiita tekemään, että foorumista saadaan taas kaikille viihtyisä paikka? Näitä juttuja kun lukee, ihan sama mitä modet tekee niin se on aina väärin jonkun mielestä.

Oopee, Sam, Myllis ja muut, joiden mielestä nykyinen moderointilinja on perseestä, alkakaa moderaattoreiksi. Lähettämällä privaattiviestiä Moderaattorit -nimimerkille, voi teistäkin tulla Foorumin vaikuttajia, ja pääsette korjaamaan nykyisten virheet.

Absolut

Private member
Yksinkertainen asia on helpoin käsitellä monimutkaisena.

Noppis sai banjoa, ja tietämättä eilisen tapahtumia ilmeisen aiheetta. Asiattomat postaukset rajoittuu vapaalle jota nyt muutenkaan ei voi kovin älyllisesti korkeatasoiseksi kuvailla.
Suorasanainen haukkuminen on syvältä, mutta vapaassa olevaa sanailua ei ainakaan voi syyttää traumoja aiheuttavan viiltäväksi?

Kuukauden banaani on erittäin pitkän kuuloinen, jos modet postaa perusteluja, niin ok, jos ei niin oma on linjansa.
Tuntuu jotenkin lapselliselta valittaa et modet anto banjoa vaikka noppis jatkoi samaan malliin kuin ennen varoitustakin. Mut kuten sanottua en tiedä kaikkee mitä tässä on taustalla.

Miks kaikki sanoo että meno täällä on perseestä ja postaa kuitenkin ihan roimia määriä päivässä? Lukee about kaikki postit mitä vapaallekin kertyy ihan hulppeita määriä ihan päivittäinkin? Ei tämä nyt ihan helvetillisen hirveä paikka voi olla mikäli tänne jaksaa jonkuntuhatta postia näppäillä.

Ei mitään siis ketään vastaan, mutta alkaa menemään yli ymmärryksen tämä keskustelu tästä tasosta. Asiapuolilla taso on ihan ok, vapaalla sitä mitä pitääkin, Nopeahuoli mukaanlukienkin mielestäni täällä ei ole ollut yhtäkään oikeasti banjon ansaitsevaa tyyppiä kohtalaisen pitkään aikaan.

Pitkä postaus, ei vaan ollut aikaa lyhyeen.

Absolut

Private member
Äskeinen referoituna:

Jos joku asia ärsyttää;
-Huomauta asiallisesti. (Tuo sitä "laatua")
tai vaihtoehtoisesti
-Unohda koko juttu. (ei ärsytä sen perästä ketään lain. Jonkin mielestä jutut mitkä on omasta mielestä perperistä voi olla hyviä. Suvaitsevaisuutta, perkules.)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
No mitä olette valmiita tekemään, että foorumista saadaan taas kaikille viihtyisä paikka? Näitä juttuja kun lukee, ihan sama mitä modet tekee niin se on aina väärin jonkun mielestä.

Oopee, Sam, Myllis ja muut, joiden mielestä nykyinen moderointilinja on perseestä, alkakaa moderaattoreiksi. Lähettämällä privaattiviestiä Moderaattorit -nimimerkille, voi teistäkin tulla Foorumin vaikuttajia, ja pääsette korjaamaan nykyisten virheet.
Juu en ala modeksi (eikä mua huolittaiskaan vaikka haluaisinkin ;)) ja olen jo useampaan kertaan muissa yhteyksissä todennut, että se on kieltämättä helvetin epäkiitollinen ja turhauttava duuni. Nostan hattua niille, jotka tätä duunia tekevät ilman että se olisi heille samalla peniksen jatke. Valitettavasti niin mulla, kuin aika monella muullakin vain on se käsitys, että kaikkien modejen kohdalla näin ei suinkaan ole.

Varmasti olet myös oikeassa, että aina löytyy joku joka valittaa. Näinkin suurella forumilla kaikkien miellyttäminen on mahdotonta, mutta selkeä linja pitää silti olla. Mistään muusta en ole kritisoinnut.

Mutta siis mikä järkeä tässä taas on, että jos moderointia kritisoi, niin heti ollaan tyrkyttämässä sitä vanhaa ja samaa "rupee itte ja tee paremmin" virttä? Tarkoittaako tämä, että jos kritisoit Suomen lätkäjoukkuetta, niin pitäs lähtee itte pelaamaan tai jos kritisoit poliittisia päätöksiä, niin pitäs lähtee itte eduskuntaan? Kukkuu? :D Hieman itsetunto-ongelmia kenties, jos kritiikkiin välittömästi näin suhtaudutaan.

Ja kerran vielä: minä en ole koskaan sanonut, että kaikki modet olisivat hanurista, mutta jos (ja tämä on faktaa moden itsensä sanomana) eivät edes kaikki modet tiedä, mikä on yhteinen linja joissakin kysymyksissä (esim. nyt juuri tuo Vapaan keskustelun vapaus), niin eikö jossain ala hälytyskellot soimaan? Jos ei, niin ehkä pitäis? Ja tätäkö siis ei saisi kritisoida lainkaan? :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Absolut sanoi:
Miks kaikki sanoo että meno täällä on perseestä ja postaa kuitenkin ihan roimia määriä päivässä? Lukee about kaikki postit mitä vapaallekin kertyy ihan hulppeita määriä ihan päivittäinkin? Ei tämä nyt ihan helvetillisen hirveä paikka voi olla mikäli tänne jaksaa jonkuntuhatta postia näppäillä.
Väärin! Eivät kaikki sano, että meno täällä on perseestä, en myöskään minä. Täällä on liuta helvetin hyviä tyyppejä, joiden kanssa on hauska jauhaa paskaa työpäivän ratoksi ja samalla lueskella uusimpia f1-uutisia ja mahdollisesti myös kommentoida niitä. Tätä tosiasiaa ei myöskään mitkään forumin tai moderoinnin puutteet poista (paitsi jos ne tyypit bannataan :rolleyes: ), joten on kai luonnollista että kommentteja tulee paljon?

Tässä nyt menee taas tyypilliseen tapaan asiat sekaisin, mikä sinällään ei ole ihme, koska sekaisin ne lähti menemään jo heti tuolta otsikon alusta pitäen :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jos asiat olisivat hyvin, tuskin tällaista määrää tulisi a) narinatopikkeja kee) narinapostauksia.

Syitä on sysissä ja sepissä, miksi asiat ovat poissa tolaltaan. Kukin katsokoon peiliin tykönänsä.

Mutta jos pystyy pikkasenkaan asettumaan satunaisen kävijän asemaan, niin kyllä mahtaa olla luotaantyöntävää tuo jatkuva Sumi-Kimi-Ferrari-McLaren paskanjauhanta. Sen kun sais loppumaan niin uskon että henki koko forumilla paranisi. Nyt tuntuu että tuo nokittelu joka sallitaan tuolla VIRALLISELLA formula1 puolella ja jonka pitäisi kai olla tiennäyttäjänä ASIAPITOISENA kommentointikanavana, onkin se kaikkein pahin osa-alue koko forumissa. Jos tuo linja menee tuolla läpi, niin kyllä sen jälkeen voi sallia vaikka munista/munasarjoista hirttämisen toisilla osastoilla/lohkoilla.

Nyt kannattais ihan tosissaan ylläpidon/moderaattoreiden funtsia, minkälaisen kuvan he haluavat antaa a) F1-forumista kee) itsestään.

Voi muuten olla vähissä VIP-maksujen maksajat tulevaisuudessa.

Absolut

Private member
OoPee sanoi:
Väärin! Eivät kaikki sano, että meno täällä on perseestä, en myöskään minä. Täällä on liuta helvetin hyviä tyyppejä, joiden kanssa on hauska jauhaa paskaa työpäivän ratoksi ja samalla lueskella uusimpia f1-uutisia ja mahdollisesti myös kommentoida niitä. Tätä tosiasiaa ei myöskään mitkään forumin tai moderoinnin puutteet poista (paitsi jos ne tyypit bannataan :rolleyes: ), joten on kai luonnollista että kommentteja tulee paljon?

Tässä nyt menee taas tyypilliseen tapaan asiat sekaisin, mikä sinällään ei ole ihme, koska sekaisin ne lähti menemään jo heti tuolta otsikon alusta pitäen :rolleyes:
Jeh, kaiken jarnaamisen seassa vähän koitin just sitä sanoa että täällä on oikeasti jengiä jolla on hienosti sana ja tilannetaju hanskassa, eikä todellakaan isokaan osa ole tasonlaskua kommentoinut.
Sekoitinpa sitten itse replyssäni kaikki mahdolliset asiat, siitä kait väärinkäsitykset.

Emmie ketään näissäkään posteissani "lyö", mut jos jokin ärsyttää, niin kantsii pari kertaa pyöräyttää mielessään asiat läpi ja vasta sitä huudella.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
OoPee sanoi:
Juu en ala modeksi (eikä mua huolittaiskaan vaikka haluaisinkin ;)) ja olen jo useampaan kertaan muissa yhteyksissä todennut, että se on kieltämättä helvetin epäkiitollinen ja turhauttava duuni. Nostan hattua niille, jotka tätä duunia tekevät ilman että se olisi heille samalla peniksen jatke. Valitettavasti niin mulla, kuin aika monella muullakin vain on se käsitys, että kaikkien modejen kohdalla näin ei suinkaan ole.

Varmasti olet myös oikeassa, että aina löytyy joku joka valittaa. Näinkin suurella forumilla kaikkien miellyttäminen on mahdotonta, mutta selkeä linja pitää silti olla. Mistään muusta en ole kritisoinnut.

Mutta siis mikä järkeä tässä taas on, että jos moderointia kritisoi, niin heti ollaan tyrkyttämässä sitä vanhaa ja samaa "rupee itte ja tee paremmin" virttä? Tarkoittaako tämä, että jos kritisoit Suomen lätkäjoukkuetta, niin pitäs lähtee itte pelaamaan tai jos kritisoit poliittisia päätöksiä, niin pitäs lähtee itte eduskuntaan? Kukkuu? :D Hieman itsetunto-ongelmia kenties, jos kritiikkiin välittömästi näin suhtaudutaan.

Ja kerran vielä: minä en ole koskaan sanonut, että kaikki modet olisivat hanurista, mutta jos (ja tämä on faktaa moden itsensä sanomana) eivät edes kaikki modet tiedä, mikä on yhteinen linja joissakin kysymyksissä (esim. nyt juuri tuo Vapaan keskustelun vapaus), niin eikö jossain ala hälytyskellot soimaan? Jos ei, niin ehkä pitäis? Ja tätäkö siis ei saisi kritisoida lainkaan? :nope:
Olen tässä vähäisten vuosieni saatossa todennut sen, että puhujia on paljon mutta tekijöitä vähän. Kaikista helpoin on sanoa: "Moderaattorit on perseestä", mutta kun pitäisi käydä tekemään vaikeinta osioita, eli korjaamaan niitä virheitä, kieltäydytään.

Asiallinen kritiikki on aina paikallaan, varsinkin jos haluaa kehittyä, mutta tälläinen itkeminen, mitä esimerkiksi tämän toikin ensimmäinen sivu on, ei aja mitään asiaa. Tyytymättömyyden modejen toimintaa voi esittää muullakin tavalla kuin kiroamalla heitä maan rakoon. Kritiikki, joista käyttäisin ennemmin nimitystä parannusehdotukset, menisivät taatusti helpommin läpi asiallisella tyylillä kuin vittuilemalla.

Kukaan ei ole vielä vastannut edellisen viestini tärkeimpään kysymykseen:
Mitä olette valmiita tekemään, että foorumista saadaan taas kaikille viihtyisä paikka?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Absolut sanoi:
Emmie ketään näissäkään posteissani "lyö", mut jos jokin ärsyttää, niin kantsii pari kertaa pyöräyttää mielessään asiat läpi ja vasta sitä huudella.
En ottanu lainkaan lyöntinä eikä ärsyttäny, mutta oikaisin :)

Ja sama pyöräyttyminen tietysti sullekin ;)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sumi-Kimi-Ferrari-McLaren paskanjauhanta. Sen kun sais loppumaan niin uskon että henki koko forumilla paranisi. Nyt tuntuu että tuo nokittelu joka sallitaan tuolla VIRALLISELLA formula1 puolella ja jonka pitäisi kai olla tiennäyttäjänä ASIAPITOISENA kommentointikanavana, onkin se kaikkein pahin osa-alue koko forumissa.
Tästä olen tämän herran kanssa prikulleen samaa mieltä. Ainaiset kuittailut / pottuilut herättävät takuuvarmasti vastakommenttia ja lopulta sellaista nokittelua, joka suorastaan ällöttää.

Niissä tilanteissa on äärettömän vaikea pysyä hiljaa ja jos ei pysy niin huonosti käy. (siis keskustelun tason kannalta)

Muuten sanoisin, että kyllähän Sumi-Kimi-Ferrari-McLaren -tasolla voidaan ja pitääkin keskustella, mutta silloin kun mennään niiden rajojen ylitse modet voisivat reagoida nopeammin....
-----
Minusta vaikuttaa siltä, että porukka hyväksyisi Noppiksen rangaistuksen, jos modet tekisivät pientä vastaan tulemista rangaistuksen pituudessa ja harkitsisivat myös sen toisen osapuolen varoittamista. Voi olla, että täällä ei kannattaisi olla yhtä järkkymätön kuin terrorismin vastaisessa taistelussa....eli vastapuolen kannasta ei neuvotella tai tehdä myönnytyksiä.
---
Yksi asia "Noppiksen-leirin" viesteissä vielä ärsyttää/ihmetyttää eli se, että kerrotte, että ei kaikki modet ole pahoja/huonoja vain muutama. Kuitenkin leimaatte koko porukan ? (esim. Sam....)

Lisäksi minua epäilyttää ylipäätään se, että onko joku modeista ollenkaan syyllistynyt Noppikseen jahtaamiseen. Ainakin jos tämä tieto on Noppikselta itseltään asettaisin sen kyseenalaiseksi....;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
Mitä olette valmiita tekemään, että foorumista saadaan taas kaikille viihtyisä paikka?
Mitäkö olen valmis tekemään?

Olen valmis noudattamaan selkeitä sääntöjä, joista pidetään kiinni tasapuolisesti kaikkien kohdalla.

Olen myös valmis jättämään kaikki provosointitarkoituksessa tehdyt sääntöjen rajojen etsimiset väliin (tosin mielestäni en sitä ole tähänkään mennessä tehnyt? En ainakaan tarkoituksella).

Olen valmis käymään keskustelut yhden nicknamen alta (myönnän, Kilparatojen T. Tabermann on nykyään minun nickini, sain lahjoituksena Noubelta, mutta se on erikoisnick vain yhteen tiettyyn tarkoitukseen, joten suonette minulle tämän vanhan tradiition jatkamisen).

Olen valmis jättämään muiden käyttäjien asiattoman solvaamisen.

Olen tietyin varauksin valmis maksamaan VIP-maksun ensi vuonnakin.

Olen valmis kiittämään moderaattoreita hyvin hoidetusta työstä (osin se on ollut sitä tähänkin mennessä, joten kiitos niille, jotka työnsä ovat kunnialla hoitaneet).

Olen edelleenkin valmis esittämään kritiikkiä, mikäli mielestäni sellaiseen on aihetta.

Observer

Well-known member
Jones sanoi:
Mutta jos pystyy pikkasenkaan asettumaan satunaisen kävijän asemaan, niin kyllä mahtaa olla luotaantyöntävää tuo jatkuva Sumi-Kimi-Ferrari-McLaren paskanjauhanta. Sen kun sais loppumaan niin uskon että henki koko forumilla paranisi.
Ihan samanlaista nokittelua se on tuolla Atlaksen laadukkaalla(?) foorumilla. Ainoa ero on käytetty kieli ja se että siellä tuossa sopassa on mukana vielä JPM ja muutama muu kuski.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Toivon hartaasti ettei tämä noppiksen bannaus vain lisää eripuraa täällä vaan nyt herättäisiin vihdoin siihen miten lapsellista ja typerää nämä iänikuiset sodat pikkuasioista on. Toivon että paitsi noppis, niin myös muut provosoijat ja vittuilijat ottaisivat neuvosta vaarin ja alkaisivat käyttäytymään kunnolla.

En toivo että tämä banni vain lisäisi eripuraa ja tiettyjen hahmojen välistä kuilua entisestään. Yhteiselo on löydyttävä! Haetaan se yhteiselo vaikkapa sitten meitä kaikkia yhdistävästä tekijästä, eli moottoriurheilusta! :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Minusta vaikuttaa siltä, että porukka hyväksyisi Noppiksen rangaistuksen, jos modet tekisivät pientä vastaan tulemista rangaistuksen pituudessa ja harkitsisivat myös sen toisen osapuolen varoittamista. Voi olla, että täällä ei kannattaisi olla yhtä järkkymätön kuin terrorismin vastaisessa taistelussa....eli vastapuolen kannasta ei neuvotella tai tehdä myönnytyksiä.
Tietyin varauksin juuri näin. Tosin näen jälleen kerran ongelmana sen, että vasta tässä vaiheessa lähdettäisiin pohtimaan toisen osapuolen varoittamista :rolleyes:

Tämä tuskin saa kannatusta, mutta mä ehdottaisin koko bannin poistamista ja vielä yhden ja varoituksen (tosin viimeisen!) antamista niin Noubelle kuin sille toisellekin tai toisillekin osapuolille. Lisäksi tarjoaisin Noubelle mahdollisuuden selvittää asiallisesti ja ilman vittuilua mistä hänen mielestään oli kyse ja miksi tähän on tultu ja miten tämä voitaisiin jatkossa estää (kun ei sitä nyt kuolemaankaan ole tuomittu eikä ole ketään edes tappanut :rolleyes: )

Lisäksi minua epäilyttää ylipäätään se, että onko joku modeista ollenkaan syyllistynyt Noppikseen jahtaamiseen. Ainakin jos tämä tieto on Noppikselta itseltään asettaisin sen kyseenalaiseksi....;)
Tähän tuskin tulet koskaan samaan vastausta :rolleyes:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.