Mulla tulee tästä mieleen Jakopään hihna. Son hiirelläkin tossa ihan justiinsa lipeemässä homma näpistä.AJ sanoi:
Milloin sinne tuli ensimmäiset korkokengät?Juskanen sanoi:Meidän taloon on papereiden mukaan tullut vesijohto vuonna 1981 :thumbup: 50-luvulla rakennettu omakotitalo siis kyseessä.
Kesäkuussa 2005 :thumbup:Matxi sanoi:Milloin sinne tuli ensimmäiset korkokengät?
Se on saattanut olla Matsksonin eedenpuisto se talo. Lainoissa aivan hirvittävät korot ja ulkopintaan nykästy napakka lateksi.Matxi sanoi:Milloin sinne tuli ensimmäiset korkokengät?
Sehän riippuu vain siitä käytetäänkö hilloja, suklaata ja kermavaahtoa.Mutku sanoi:Mutta oliko sottaisempaa touhua kuin nykypäivänä?
Niinpä. Talviaikaan 'kosteat paperit' olisivat olleet aika cooleja, luulen.Mutku sanoi:"mummolassa" oli ulkohuussi eikä suihkuja enkä kyllä lapsuudesta muista, että olisi jäänyt mieleen että olisivat jotenkin epäsiistejä tms. :doubtful:
Kiitos kysymästä. Mulla pyyhkii jäätävän hyvin.Olga sanoi:Niinpä. Talviaikaan 'kosteat paperit' olisivat olleet aika cooleja, luulen.
Sulla?Mehe Rienarsuo sanoi:Kiitos kysymästä. Mulla pyyhkii jäätävän hyvin.
Eikäkun siis...mitä SÄ oikeen ajattelet?Olga sanoi:Sulla?![]()
Nimenomaan. Jos asuntoon ei tullut vettä putkia pitkin, suihkujakaan ei osattu kaivata. Vesijohto ja viemäri alkoivat yleistyä Suomessa vasta 1930-luvulla. Vasta aravan myötä ne alkoivat olla työväenkin ulottuvilla. Omistusasuminenhan yleistyi Suomessa vasta 1960-luvulla, kun työpaikat alkoivat vakiintua; sitä ennen oli tavallista, että kokonaiset perheet asuivat alivuokralaisina.Dj Ankka sanoi:Onhan se kuitenkin niinkin, että jos ei ole infraa (lue vesilaitosta) niin eipä ole varmaan huoneistokohtaisia suihkujakaan, kaivosta sitä vettä ei samalla tavalla jaeta kaikkiin asuntoihin. Jä vaikka niissä aiemminkin oli ehkä keskuslämmitys, niin hiiltä siellä poltettiin.
Juuri näin. Käsitys riittävästä hygieniatasosta muuttui peseytymismahdollisuuksien ja mm. pesukoneen yleistymisen myötä. Omat asuntokohtaiset suihkut ovat hävittäneet yleiset saunat, mutta niiden tilalle on tullut monipuolisemmat uimahallit.Juskanen sanoi:Siitä lisääntymisestä sen verran, että ei kai se haju ja epähygieenisyys haittaa, ellei muusta tiedä. Eiköhän ne ihmiset ennen ole turtuneet lian ja hien hajuun, kun kaikki on haisseet. Nykyisin nuo poikkeukset vaan pistää nenään.
HEI! Toi on MUN hylly! :jaska:Observer sanoi: