Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi


Oisko se nyt niin sit... No tuossa kohtaa siinä on vielä tolkkua. Eli syöttävät ponttoonien alaosan flow'ta ahtaen. :)

Jännä systeemi.
Tuohon kohtaan asennettuna tuo tosin lienee vielä kopioimisen rajoilla. Ajattelin meinaan ensin, että jos ovat jossain kuskin alla tms. niin vois olla mahdoton kopioida ennen ens kautta sääntöjen takia.

Mutta katsotaan nyt ensin, että onko niistä apua edes. :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Renun etusiipivillitys taitaa jatkua tulevankin kauden...

Aika jännä meinaan on tuokin...
Niin ja maalit on käytössä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Renun kaksoispohja härveli hieman eri kulmasta.... Johon en muuten oo vielä saanu selitystä, että mikä se idea sen takana on... :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kai sen kaksoispohjan ideana on, että sieltäkin saadaan diffun suuntaan nopeampia virtauksia.

Ei pahalta näyttänyt ekoissa testeissä uusi Renault. Tästä voisi tietysti päätellä, että nämä huippuradikaalit uudistukset toimii. Hötkyilen, ja nostan Renaultin Red Bullin suurimmaksi uhkaajaksi, uutta Mclarenia odotellessa.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Renun etusiipivillitys taitaa jatkua tulevankin kauden...

Aika jännä meinaan on tuokin...
Niin ja maalit on käytössä.
Melkoiset nuo pääsiipiprofiilit tuossa. Eivät kiinnity alalautaan ollenkaan vaan ovat muodoltaa lähempänä noita perinteisiä ylempiä siipipaloja.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Melkoiset nuo pääsiipiprofiilit tuossa. Eivät kiinnity alalautaan ollenkaan vaan ovat muodoltaa lähempänä noita perinteisiä ylempiä siipipaloja.
Joo kyllä Renaultilla nuo etusiivet on varsinaisia viristyksiä. Jos jokainen "lokero" laskettaisiin erilliseksi siipiprofiiliksi - ja miksipä ei laskettaisi - niin tuossa taitaa olla ainakin 10 profiilia vasemmalla ja sama oikealla plus muutama päätylevy ja niiden omat profiilit.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No joo, niin varmastikin. Mutta miten se eroaa normaalista ja miten se toimii?
Onko auton pohja siis kaksikerroksinen alusta loppuun vai meinaako tämä termi jotain muuta?
Käsittääkseni kaksoispohja on edestä kapeampi, ja laajenee taaksepäin, jolloin ilman/kaasun virtausnopeus suurenee.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tämän selityksen tuplapohjasta luin jo viime kaudella, mutta ei ole asia auennut silti...
The team introduced a huge aerodynamic step at Sepang, including new sidepod panels, barge boards, a modified diffuser and a double splitter. Apart from its normal function of splitting air from in between the front wheels to the left and right sidepod, the new device also marks the beginning of a double floor. Right above the reference plane is now an open area of about 3cm high. Looking closely at the image you can also see that this floor space is extending under the side impact crash structures and under the whole width of the sidepod. While it is not perfectly clear yet how this air channel is used, the diffuser update that came with it suggests that this is used to feed on of the upper channels of the rear diffuser.

Just as with the underbody airflow, the stream in this channel will be accelerated due to the expansion that happens in the diffuser. As such, air is sucked from the front of the channel, reducing drag at the front while increasing downforce at the rear end of the car.

Tuon perusteella olen kuvitellut, että alhaalta laskien autossa on tavaallan kaksi pohjaa, eli siis tuplapohja lisää autoon välipohjan tavallaan... Ja näiden pohjien välissä olisi tuo ilmakanava... En tiedä onko tässä mitään tolkkua, mutta näin mä sen olen mieltänyt.... :doubtful:

Tuon F1Technicalin jutun kommenteissa mainittiin, että Ferrari on tuplapohjaa myös kokeillut F92 autossaan. Siihen aikaan eivät saaneet sitä toimimaan....

With a unique double floor, designer Steve Nichols tried to create ground effects without breaking the flat bottom regulations. Like many ideas, it looked much better on the drawing board than on the track.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No ei tuossa kyllä mitään kaksoispohjaa ole.

Ei mun silmään näy kuin pohjalevyn etuosassa C kuviointi pohjalevyn kyljessä ja jatkuu pakoputkille, eli ei näy sen pitemmälle menevän ainakaan mun silmään..

Ja tuohan ei oo mikään kaksoispohja vielä... Tosin jos siellä semmonen on niin näyttäkääs mistä sen näkee..
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Lotuksen toimitusjohtaja Dany Bahar on helmikuun alussa liittynyt virallisesti Lotus Renault GP:n johtoportaaseen. Briatoren potkujen jälkeen silloisen Renault'n F1-tiimin johtoon nousseet Eric Boullier ja toimitusjohtaja Jean-Francois Caubet poistuivat tallin hallituksesta jo joulukuussa. LRGP:n hallituksessa jatkavat tallin omistavan sijoitusyhtiön Genii Capitalin hallituksen puheenjohtaja Gerard Lopez sekä toimitusjohtaja Eric Lux.

Asiasta uutisoi ensiksi SPEED sekä käännöksen tehnyt MTV3.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
No ei tuossa kyllä mitään kaksoispohjaa ole.

Ei mun silmään näy kuin pohjalevyn etuosassa C kuviointi pohjalevyn kyljessä ja jatkuu pakoputkille, eli ei näy sen pitemmälle menevän ainakaan mun silmään..

Ja tuohan ei oo mikään kaksoispohja vielä... Tosin jos siellä semmonen on niin näyttäkääs mistä sen näkee..
Viittaat vanhaan Ferkkuun vai uuteen Renuun?

Kun nyt tiedät mikä kaksoispohja on, niin voisitko kertoa miten se toimii ja mistä se rakentuu...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kun nyt tiedät mikä kaksoispohja on, niin voisitko kertoa miten se toimii ja mistä se rakentuu...
Ei mennä off topicin puolelle..


Onko punaisella ympyröity kohta pohjaa vai vihreällä ympyröity?

Mun näkemys on että tuo on "putki" pohjan kylessä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Putki on tosiaan pohjan kyljessä mutta minne se johtaa ilmaa? Ponttoonien etureunaan vai diffuusorin yläpinnalle auton taakse??
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös