Gurney48
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2020
- Viestit
- 1597
Vihdoinkin Oman Airilta tuli rahat takaisin jolla heittää paluulento 15-20:n päivään Helmikuuta. Matkasuunnitelma hioutunut entisestään. tällä hetkellä ykkösreitti on Thaimaa-Cambodia-Vietnam-Laos-Thaimaa ja Myanmar jos kerkee. Päätin heittää vesilintua Etelä Laos reitille kun selvitin että joutuisi maksamaan viisumin tuplana jos haluaa palata Pohjois Laosiin Hanoista.Länkkäreitä karkuun kämäsimmällä mahdollisella junalla Ubon Ratchathaniin josta Yasothonin kautta Etelä Laosin rajakaupunki Savannakhettiin. Etelä Laosista jokea pitkin tai bussilla (valinta tehdään sillä perusteella että kummassa kulkuneuvossa on vähemmän Länkkäreitä) Kambodian rajalle.
Aloin selvitellä joutuuko Suomen päässä ajaa AM kortin mutta tulin päätökseen että aika hyödytön kun ottaa huomioon että Thaimaassa ajamiseen lain mukaan vaaditaan ihan A1 kortti kaikille moottoroiduille pyörille. (jopa 50cc:n skoottereillekin) Sama homma Laosissa mutta taas Vietnamissa ei tarvitse mitään korttia 50cc:n Skoottereille ja Kambodiassa raja on jopa 125cc:n pyörissä joita voi ajaa ilman korttia.
mitään korttia ei kannata hankkia tai edes ajaa koska tarvetta kyseiselle ei ole Suomen päässä ja parissa maassa jossa tulen ajamaan jos jotain kiinnostavaa löytyy maasta jonne julkiset eivät pysähdy tai pääse (Kambodia ja Vietnam) ei ole mitään lakia siitä että kortti pitäisi olla. (Maassa maan tavalla) Kambodian suunnilla lakimuutos siitä että yli 50cc:n ajoneuvoihin tarvittaisiin kortti on tällä hetkellä todennäköisesti vielä vuosia Byrokratian rattaissa (Kambodiassa kuulemma pysäytetään tällä hetkellä enemmän siitä johtuen että ajaa ilman kypärää ja ei edes kysytä mitään ajokorttia pyörien kuskeilta).
Käyttää ajan mikä ennen matkaa on jäljellä harjoitellen kyseisen kulkuneuvon käyttöä että oppii perusteet, käsittelyn ja syventyy tarkasti Kambodian ja Vietnamin liikenteeseen ja mahdollisiin eriäviin tapoihin joita kyseisissä maissa on tieliikenteen suhteen, Lopultahan tarkoitus ei ole ajella missään miljoonakaupunkien ruuhkissa eikä motareilla vaan paikoissa joihin julkiset yms. kulkutavat eivät pääse tai pysähdy. (pienet kylät yms.)