McLaren 2015: Messiaan paluu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Oliko se hila vai kuka joka postas aina GPn alla käytettyjen moottoriosien määrän?

Että semmoinen palvelu, kiitos. :eek:
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Kyllä on McLarenin taival pitkä ja raskas. Liekkö pääsevät kumpikaan Q2:seen huomenna.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kyllä on McLarenin taival pitkä ja raskas. Liekkö pääsevät kumpikaan Q2:seen huomenna.
Eivät todellakaan pääse, ellei muille tiimeille tuu jotain teknistä vikaa, joku rysäyttää seinään, tai jotain muuta erikoista sattuu.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ennen Malesian starttia Alonsolta vaihdettiin electronic store (ES) ja control electronics (CE) yksiköt
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jos moottorin luotettavuus saadaan sille tasolle, että se ensinnäkin kestää kisamitan ja toisekseen uskalletaan ottaa kaikki tehot irti, niin eiköhän Mäkkäri haasta jopa härkätallit gridin neljänneksi nopeimman auton tittelistä vielä tämän kauden aikana.

Tosin, kyllähän siellä muutkin menee eteenpäin ja etenkin RB:llä on varaa parantaa ja paljon.

Pääsisivät nyt ensin maaliin saakka säännöllisesti, niin ehkä siitä keskikastin haastosta voidaan puhua sen jälkeen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7225
McLaren on kyllä tällä hetkellä syvemmällä kuin koskaan, kun vauhti ei riitä mihinkään ja ihan kun se ei olisi tarpeeksi niin tekniikkakaan ei kestä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
McLaren on kyllä tällä hetkellä syvemmällä kuin koskaan, kun vauhti ei riitä mihinkään ja ihan kun se ei olisi tarpeeksi niin tekniikkakaan ei kestä.
Oleellista tuossa on ongelmien syyt. Mikäli vauhdin puute johtuu pääosin esimerkiksi moottoriin liittyvistä pulmista ja niissäkin vain tietystä osa-alueesta, niin ratkaisun löytyessä kehitysvauhti voi olla todella nopea.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Oleellista tuossa on ongelmien syyt. Mikäli vauhdin puute johtuu pääosin esimerkiksi moottoriin liittyvistä pulmista ja niissäkin vain tietystä osa-alueesta, niin ratkaisun löytyessä kehitysvauhti voi olla todella nopea.
Pre racessa oli Honda-pomon haastattelu. Sanoi kai jotain että lämpöjen kanssa haasteita (McLarenin tiukkaakin tiukempi perä?) ja arveli että euroopan kaudella saavat enemmän tehoa käyttöön.

Onhan tuo toistaiseksi ollut aivan käsittämätön hidas kiihdytyksissä ja suorilla. Varmaankin ihan testaamisen kannalta menee alkukausi joten eivät hätäile tehonlisäyksellä. Ei tuo luotettavuuskaan kyllä toistaiseksi hyvä ole ollut.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Pre racessa oli Honda-pomon haastattelu. Sanoi kai jotain että lämpöjen kanssa haasteita (McLarenin tiukkaakin tiukempi perä?) ja arveli että euroopan kaudella saavat enemmän tehoa käyttöön.

Onhan tuo toistaiseksi ollut aivan käsittämätön hidas kiihdytyksissä ja suorilla. Varmaankin ihan testaamisen kannalta menee alkukausi joten eivät hätäile tehonlisäyksellä. Ei tuo luotettavuuskaan kyllä toistaiseksi hyvä ole ollut.
Maikkarin klo11:16 julkaistu juttu tietää kertoa ettei hajoamiset johtuneet olosuhteista vaan siitä ettei ne kestäneet kisarasitusta.

Minusta todella huolestuttavaa jos näin on
 

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
Eli seuraavassa koitoksessa otetaan vähemmän tehoja irti, kunnes jonkinlainen parannus on tehty.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4518
Maikkarin klo11:16 julkaistu juttu tietää kertoa ettei hajoamiset johtuneet olosuhteista vaan siitä ettei ne kestäneet kisarasitusta.

Minusta todella huolestuttavaa jos näin on
Mä veikkaan että Hondan koko paketti menee uusiksi. Jos olemassa olevat materiaalit eivät kestä lämpökuormaa (johdot ja letkun sulaa jne.) niin aika vaikea paketista on rakentaa kestävää muuten kuin rakentamalla kaikki uusiksi (= väljemmin) ja sallia ilmavirran jäähdyttää paremmin kriittisiä komponentteja.

Tämän arvauksen varassa koko kausi menee kehitystyön piikkiin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Olisko syytä muuttaa autoa vähän vilpoisammaksi aeronkin kustannuksella, jotta saadaan patti kestämään ja kilometrejä ajettua?:doubtful:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Samat onglemat oli viime vuonna Red Bullissa. Tiukkaan oli paketoitu, eikä tarvinnut ainakaan ulkoisesti muuttaa että saivat jäähdytyksen toimimaan. Hondaa liene turha syyttää vaikka yhteistyössä auto onkin rakennettu. Käsittääkseni sähköpuoli akuista lähtien ovat kokonaan McLarenin tuotantoa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Samat onglemat oli viime vuonna Red Bullissa. Tiukkaan oli paketoitu, eikä tarvinnut ainakaan ulkoisesti muuttaa että saivat jäähdytyksen toimimaan. Hondaa liene turha syyttää vaikka yhteistyössä auto onkin rakennettu. Käsittääkseni sähköpuoli akuista lähtien ovat kokonaan McLarenin tuotantoa.
Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.
Ei se nyt pelkästään siitä voi olla kiinni, että voimayksikkö ei toimi McLarenin rungossa. Se nyt olisi tyyliin helpoin ratkaistava kaikista mahdollisista syistä. Pelkällä ilmanotolla ratkaistaan ylikuumenemista vain tiettyyn pisteeseen asti. Ongelmat ovat kuitenkin selvästi itse voimayksikössä, ei rungon ilmanotossa.

Ja mistä tiedät, että penkissä on kaikki sujunut hyvin ja luulivat iskevänsä toimivan paketin Lareniin? Onko multa mennyt ohi jotain lausuntoja tähän liittyen?

Veikkaanpa, eträ ongelmat alkavat ratketa vasta, kun Honda saa kokonaan uuden version uunista ulos.

Mitenkä ne tokenit muuten toimii käytännössä? Ei niillä varmaan koko pakettia sentään uusita.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.
Juu ja eiköhän sitä olla ihan radallakin jossain rungossa testattu. Dennis sanoi jo auton julkistuksessa että paketoinnissa on otettu iso riski. Nyt se riski on kostautumassa. Jos ongelma korjaantuisi pelkästään katteiden suurentamisella niin luultavasti se olisi jo tehty. Mutta uskon, että ihan korjatavissa on ennen kauden puoliväliä. Voihan sitä jäähdytystä tehostaa monella muullakin tapaa kuin väljentämällä paketointia, kuten viime vuoden Red Bullissa nähtiin.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös