Big Scary Animal
Well-known member
- Liittynyt
- 25.1.2012
- Viestit
- 1291
Eikös tämä kone hajonnut kisan alla kun mies oli matkalla lähtöruudukkoon?All Sprite!
Miten Kvyatin patin kanssa kävi? Ihan hyvät sauhut siitäkin.
Eikös tämä kone hajonnut kisan alla kun mies oli matkalla lähtöruudukkoon?All Sprite!
Miten Kvyatin patin kanssa kävi? Ihan hyvät sauhut siitäkin.
Hältä hajosi vaihdeloota ei kone.All Sprite!
Miten Kvyatin patin kanssa kävi? Ihan hyvät sauhut siitäkin.
Eivät todellakaan pääse, ellei muille tiimeille tuu jotain teknistä vikaa, joku rysäyttää seinään, tai jotain muuta erikoista sattuu.Kyllä on McLarenin taival pitkä ja raskas. Liekkö pääsevät kumpikaan Q2:seen huomenna.
Kaukana voittajavauhdista, mutta jälleen hieman parempaa kuin pari viikkoa sitten, joten suuntahan on täysin oikea. Yksi McLaren voi hyvinkin ehtiä kakkososioon.Kyllä on McLarenin taival pitkä ja raskas. Liekkö pääsevät kumpikaan Q2:seen huomenna.
Oleellista tuossa on ongelmien syyt. Mikäli vauhdin puute johtuu pääosin esimerkiksi moottoriin liittyvistä pulmista ja niissäkin vain tietystä osa-alueesta, niin ratkaisun löytyessä kehitysvauhti voi olla todella nopea.McLaren on kyllä tällä hetkellä syvemmällä kuin koskaan, kun vauhti ei riitä mihinkään ja ihan kun se ei olisi tarpeeksi niin tekniikkakaan ei kestä.
Pre racessa oli Honda-pomon haastattelu. Sanoi kai jotain että lämpöjen kanssa haasteita (McLarenin tiukkaakin tiukempi perä?) ja arveli että euroopan kaudella saavat enemmän tehoa käyttöön.Oleellista tuossa on ongelmien syyt. Mikäli vauhdin puute johtuu pääosin esimerkiksi moottoriin liittyvistä pulmista ja niissäkin vain tietystä osa-alueesta, niin ratkaisun löytyessä kehitysvauhti voi olla todella nopea.
Maikkarin klo11:16 julkaistu juttu tietää kertoa ettei hajoamiset johtuneet olosuhteista vaan siitä ettei ne kestäneet kisarasitusta.Pre racessa oli Honda-pomon haastattelu. Sanoi kai jotain että lämpöjen kanssa haasteita (McLarenin tiukkaakin tiukempi perä?) ja arveli että euroopan kaudella saavat enemmän tehoa käyttöön.
Onhan tuo toistaiseksi ollut aivan käsittämätön hidas kiihdytyksissä ja suorilla. Varmaankin ihan testaamisen kannalta menee alkukausi joten eivät hätäile tehonlisäyksellä. Ei tuo luotettavuuskaan kyllä toistaiseksi hyvä ole ollut.
Mä veikkaan että Hondan koko paketti menee uusiksi. Jos olemassa olevat materiaalit eivät kestä lämpökuormaa (johdot ja letkun sulaa jne.) niin aika vaikea paketista on rakentaa kestävää muuten kuin rakentamalla kaikki uusiksi (= väljemmin) ja sallia ilmavirran jäähdyttää paremmin kriittisiä komponentteja.Maikkarin klo11:16 julkaistu juttu tietää kertoa ettei hajoamiset johtuneet olosuhteista vaan siitä ettei ne kestäneet kisarasitusta.
Minusta todella huolestuttavaa jos näin on
Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.Samat onglemat oli viime vuonna Red Bullissa. Tiukkaan oli paketoitu, eikä tarvinnut ainakaan ulkoisesti muuttaa että saivat jäähdytyksen toimimaan. Hondaa liene turha syyttää vaikka yhteistyössä auto onkin rakennettu. Käsittääkseni sähköpuoli akuista lähtien ovat kokonaan McLarenin tuotantoa.
Ei se nyt pelkästään siitä voi olla kiinni, että voimayksikkö ei toimi McLarenin rungossa. Se nyt olisi tyyliin helpoin ratkaistava kaikista mahdollisista syistä. Pelkällä ilmanotolla ratkaistaan ylikuumenemista vain tiettyyn pisteeseen asti. Ongelmat ovat kuitenkin selvästi itse voimayksikössä, ei rungon ilmanotossa.Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.
Juu ja eiköhän sitä olla ihan radallakin jossain rungossa testattu. Dennis sanoi jo auton julkistuksessa että paketoinnissa on otettu iso riski. Nyt se riski on kostautumassa. Jos ongelma korjaantuisi pelkästään katteiden suurentamisella niin luultavasti se olisi jo tehty. Mutta uskon, että ihan korjatavissa on ennen kauden puoliväliä. Voihan sitä jäähdytystä tehostaa monella muullakin tapaa kuin väljentämällä paketointia, kuten viime vuoden Red Bullissa nähtiin.Mutta aika kauan se mylly on jo kehrännyt penkissä, joten nämä ongelmat ovat tulleet autoon ahtaamisen jälkeen.