McLaren mp4-19

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Jr- sanoi:
F1-sähkeet 28.1.
McLaren ei testaa tällä viikolla. Tekninen johtaja Adrian Newey meni kuitenkin suunniltaan kuultuaan, että torstaina ilmestyvä Autosport julkaisee kuvan MP4-19 -auton kohutusta uudesta takasiivestä.
McLaren kokeili uutta takasiipeä viime viikolla suljettujen ovien takana Valencian yksityistestissä. Uutta osaa haluttiin piilotella visusti.
Kävi kuitenkin niin, että McLarenin pääsponsori West julkaisi kuvia Valencian testistä omalla verkkosivullaan. Autosport poimi kuvat talteen eikä auttanut, vaikka ne poistettiin pikaisesti Westin galleriasta.
Onkos joku nähnyt kuvia ??
hmm, käsittääkseni Newey hermostui kuvista Kimin testaamasta uudesta etusiivestä..
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
2Lman sanoi:
<< Kenelläkään tietoa mitä tuo "heinän" näkönen "matsku" on. Näyttää kun ois pellossa ajettu? >>

Voisi olla Kevlaria. Jokin rakenneosa, josta matriisi (muovi) on hiertynyt irti.
Näyttäis olevan renkaasta peräisin :doubtful:
 

Jyra

Member
Liittynyt
17.1.2004
Viestit
8
[Originally posted by DeepBlue
Mitähän Mäcci meinaa... aikovatkohan jättää ne tuommoisiksi vai tuleekohan Melbourneen siistimpi ratkaisu.

Jaa se nähään ,sitten.En kyllä tajua miks ne on tehnyt niistä pakoputkista niin rumat.
 

Saukki

Well-known member
Liittynyt
13.1.2004
Viestit
101
Observer sanoi:
McLarenilla suunnitellaan neljää isoa kehitysaskelta täksi kaudeksi joista yksi vaatii jopa törmäystestien läpäisemistä uudelleen.

http://www.grandprix.com/ns/ns12449.html
No, nehän näyttää kerkeevän, nykyinen mullistava malli ei ole ehtinyt edes yhtään kilpailla niin ollaan jo siihen tekemässä mullistavia uudistuksia. Toivottavasti ratkaisut toimii ja antavat lisävauhtia.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Olisi kyllä todellakin syytä McLarenilla valmistaa 100 prosenttisesti se, että he saavat ensimmäiset vaiheet toteuttettua suunnitellusti ja pitää huolta ettei rungonmuuntelu muodostu täysin turhaksi resurssien haaskaukseksi ja kauden 2005 auton esitestaamiseksi, joka ei johda radalle kelpaavan mallin valmistamiseen.

En kuitenkaan lähtisi maalailemaan piruja seinille ja pidän sitä erittäin myönteisenä, että McLarenilla on laadittu suunnitelma koko kauden mittaisesta mittavasta kehitystyöstä. Ilman mitään merkittäviä uudistuksia ei autolla voida koko vuotta pysyä huipulla, vaikka lähtötaso olisikin erinomainen - varsinkin kun voittaminen alkukaudesta tarkoittaa automaattisesti sitä, että muut tallit alkavat tosissaan hakea parannuksia omiin autoihinsa.
 

Fisico

Well-known member
Liittynyt
5.1.2003
Viestit
85
No jos jotkyt mäcin ystävät haukkuivat tuolla williamsin topicissa williamsin keulaa niin voisin väittää, että tämä keula on myös hieman erikoinen.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Observer sanoi:
McLarenilla suunnitellaan neljää isoa kehitysaskelta täksi kaudeksi joista yksi vaatii jopa törmäystestien läpäisemistä uudelleen.

http://www.grandprix.com/ns/ns12449.html
Williams porskuttaa kärjessä jokaisessa testissä (lukuunottamatta niitä kierroksia, joilla keskikastin tallit ilmoittavat sponsoreille olemassaolostaan) ja McLaren on milloin missäkin, tänäänkin jonon hännillä ja vielä kolmen auton voimin. Observerin postaama uutinen vain vahvistaa omaa käsitystäni, että Wokingissa ollaan pettyneitä uuden auton suorituskykyyn ja luotettavuuteen. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei niin ole.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Varmistaakseen että ensi kaudella muut näkevät mäkeistä vain perävalot.... päättivät he lisätä... perävalot... hmm...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Taitaa olla finaalissa oikeanpuoleinen sylinteriryhmä Mersusta, taas:confused:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Alkaa hieman pelko hiipiä puseroon, kun Macci näyttää lähes säännöllisesti koristelevan tulosliuskan peräpäätä. Mitä ne oikein testaa, kun ne jäävät jatkuvasti muille?
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Ainakin Heikkikultamme repii otsikoita aiheesta:

Turun Sanomat HEIKKI KULTA McLarenin uudet MP4-19 -autot ovat sortuneet uusiin mystisiin teknisiin ongelmiin Barcelonan testiviikon alkajaisiksi. Vauhti on tykkänään kateissa ja balanssipulmat aiheuttavat jo päänsärkyä. Kun viime kesän radikaali MP4-18 oli 300 km/t vauhdilla liikkunut vikakeskus, niin uudesta autosta pyrittiin herkät äärimmäisratkaisut vähentämään minimiin. Juuri nyt mikään ei tunnu toimivan uudessakaan McLarenissa. MM-sarjan vahvimpien mestariehdokkaiden joukkoon nostettu Kimi Räikkönen hämmästytti kannattajiaan jämähtämällä hitaimpana koko tuloslistan jumbosijalle. 24-vuotias suomalaistähti pystyi ajamaan vain 23 kierrosta. Auto vietti pääosan ajastaan varikkopilttuussa korjattavana ja lopulta Kimi poistui hotellille jo runsaat kaksi tuntia ennen ajoajan päättymistä. Luotettavuus kesti jouluun Huoli brittileirissä on melkoinen. Olisi eri juttu, jos luotettavuuden kärsiessä nopeus sentään olisi kohdallaan. Nyt samaan aikaan pätkivät niin luotettavuus kuin nopeuskin. Jostain syystä ilman teknisiä ongelmia ennen joulua käynnistynyt MP4-19 -projekti on tämän vuoden puolella vaeltanut viasta toiseen. Barcelonan uusittua rataa ensimmäistä kertaa kokeillut Räikkönen jäi ainakin pari sekuntia ajoista, joihin olisi voinut olla tyytyväinen. McLarenilta ei selityksiä jaella, mutta ilmeiden vakavuus puhui puolestaan.
 

Saukki

Well-known member
Liittynyt
13.1.2004
Viestit
101
Jokohan Mclaren on ruvennut laittamaan viime kauden malliaan uusien sääntöjen mukaiseksi ;)
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Saukki sanoi:
Jokohan Mclaren on ruvennut laittamaan viime kauden malliaan uusien sääntöjen mukaiseksi ;)
Olin jo kirjoittamassa tästä aiheesta, mutta ajattelin sitten, että saan vain vihat niskaani. Minullekin näet tuli mieleen, että nopeimpia aikoja ei ole ajettu sääntöjen mukaisella autolla. Aika vaikeaa on uskoa, että vauhti mystisesti tuosta noin vain katoaisi. Voihan se hidastua, mutta että se mystisesti katoaisi. Vaan eihän sitäkään tiedä, millaisilla autoilla muut ajavat.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
19 mallilla on ajettu kokoajan nopeita aikoja, uusilla siivillä yms ajettiin kumminkin tod. hyviä aikoja Valenciassakin, ei se vauhti viikossa mihinkään katoa :D taas vaihteeks tällänen juttu HK:lta :D
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Taitaa Kulta liioitella. Tod. näk. jotain probleemia on ollut. Ehkä Mäkkärillä on kokeiltu jotain uutta, joka ei ole toiminutkaan tai sitten on ajettu TODELLA raskaalla bensakuormalla. Onhan se hieman huolestuttavaa, että ollaan noin paljon kärkeä jäljessä yht'äkkiä. Pitää kuitenkin muistaa, että samalla autolla on päästy sekunttitolkulla kovempaakin. Ei auto yks kaks hidastu noin paljoa. :rolleyes:

Kunhan maltetaan mielemme ja annetaan testien jatkua, niin uskokaa pois: Kimi on kohta tulosliuskan kärjessä kunnon kierrosmäärän ajaneena. :ahem:

Ja BAR kuulemma ajattaa autojaan 100 kiloa kevyempänä kuin säännöt sallivat ja samaan aikaan Richards käy sponsorineuvotteluja Japanissa... Eli, yksi + yksi = :D

---

Alipainoinen BAR
murskaa ennätyksiä



Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Otsikot varastaa tällä hetkellä BAR-Honda, joka toisena päivänä peräkkäin rikkoi Barcelonan epävirallisen kierrosennätyksen.
Nyt Takuma Sato tykitti vanhalla 005 -autolla uuden kärkiajan 1.13,797, joka alitti seitsemällä sadasosalla Jenson Buttonin maanantaisen ennätyksen.
BAR-aikoja ei kannata ottaa vakavissaan.
Barcelonan varikolla tiedetään, että huippuaikoihin ja sitä kautta ylimääräiseen julkisuuteen tähtäävä brittitalli ajattaa autojaan sata kiloa alipainoisina. Ei ole sattumaa, että samaan aikaan tallipäällikkö David Richards palaveroi Japanissa uusien sponsoriehdokkaiden kanssa.

Nopeimmat
testikierrokset
Barcelona: Takuma Sato BAR (vanha) 1.13,797 (epävirallinen rataennätys, 76 kierrosta), 2) Fernando Alonso Renault (uusi) 1.14,687 (71), 3) Marc Gene Williams (uusi) 1.15,129 (52), 4) Ralf Schumacher Williams (uusi) 1.15,206 (77), 5) Jenson Button BAR (uusi) 1.15,462 (26), 6) Franck Montagny Renault (uusi) 1.15,610 (63), 7) Rubens Barrichello Ferrari (vanha) 1.15,779 (69), 8) Olivier Panis Toyota (uusi) 1.15,992 (78), 9) Alex Wurz McLaren (uusi) 1.16,009 (83), 10) Nelson Piquet junior Williams (vanha) 1.16,431 (67), 11) Cristiano da Matta Toyota (uusi) 1.16,610 (72), 12) Pedro de la Rosa McLaren (uusi) 1.16,875 (12), 13) Giancarlo Fisichella Sauber (uusi) 1.17,153 (30), 14) Kimi Räikkönen McLaren (uusi) 1.17,315 (23).




Päivitetty: 3.2.2004 21:39:19
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös