Mietelmiä lihavuudesta

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
Mutta tosiaan muutama peruna vähemmän aterialla, ja ei niin paljon leipää. Siihen pitäis itse ainakin pyrkiä. Itse olen tällä hetkellä lievästi ylipainoinen. Onneksi olen pitkä ihminen niin ylipaino on "levinnyt". Kuntosalilla olen alkanut käymään ja se on auttanut kiinteyttämään paikkoja.
oho.. :eek!:
Kuvien perusteella et näytä yhtään ylipainoiselta.

patriot

Foorumin senaattori
Jacques sanoi:
oho.. :eek!:
Kuvien perusteella et näytä yhtään ylipainoiselta.
Joo, kuten sanottua pituus on mun pelastukseni. :) Vyötäröllä on vähän ylimääräistä.

JuuZa

Kulttuurispesialisti
:D

Itsekin olen tuollanen tukevamman puoleinen hlö.. Viime aikoina on kuitenkin 5 kg pudotettu.. Jos ny tästä talosta kehtais ulos astua vuoteen 2009 mennessä. :cool:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Matxi sanoi:
Itse olen tällä hetkellä taas hieman tukevammassa kunnossa (tosin kaukana siitä mitä pahimmillaan) ja kyllähän se ällöttää. Mutta ei se pudottaminen ole niin helppoa... Tässä sitä ollaan pari vuotta jojoiltu että paino vaihtelee melkein 15kg välillä vuoden aikana.
Suhunkin pätee ihan sama sääntö kuin muihinkin. Jos kulutat enämpi kuin syöt, laihdut ja päinvastoin.:eek:

Itsellähän on näköjään noi pullat yms. heikkoutena tällä hetkellä. Karkkeja ja limppareita en nauti juur lain.:ahem:

Näin ikääntyessä näyttää vaan olevan niin, että saa olla koko ajan vain enämpi ja enämpi tarkkana ton ruuan kanssa.:mad:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
KnowHow sanoi:
Uudet potut on taas sellasta herkkua että söisin niitä vaikka oisivat pelkkää rasvaa. :ahem:
:ahem: :ahem: :ahem:
Eilen maallamaalla syötiin ensimmäiset uudet perunat ja sanotaanpa/kirjoitetaanpa mitä tahansa, niin todella upeeta evästä olivat. Maistuis varmaan muillekin! :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Päätökset ruokavaliosta tehdään muuten kaupassa eikä jääkaapilla. Siksi ensimmäinen ja helpoin laihdutuskeino on mennä ruokaostoksille ainoastaan kylläisenä ja kasata kärryyn ne terveelliset sapuskat. Nälkäisenä kun sinne tuppaa menemään paljon muutakin.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Moe Szyslak sanoi:
Suhunkin pätee ihan sama sääntö kuin muihinkin. Jos kulutat enämpi kuin syöt, laihdut ja päinvastoin.:eek:
Kyllä minä sen tiedän. Eriasia on kuinka helppoa siinä on pitkässä juoksussa pysyä, siis että ei mässäile ja syö "hyvin".
Kuten aikaisemmin sanoin, ihan yhtä helppoa kuin tupakoinnin lopettaminen (vertaa kuinka paljon on ihmisiä jotka aloittaa tupakkilakon tai ihmisiä jotka aloittaa painon pudottamisen).

Ihmisen, jolla ei ole paino-ongelmia, on ihan turha tulla väittämään painon pudottamisesta yhtään mitään. Kuten on tupakoimattomien tupakanlopettamisen helppoudesta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Matxi sanoi:
Ihmisen, jolla ei ole paino-ongelmia, on ihan turha tulla väittämään painon pudottamisesta yhtään mitään. Kuten on tupakoimattomien tupakanlopettamisen helppoudesta.

Fakta kuitenkin on, että muutamassa kuukaudessa paino mullakin putosi 14 kiloa ihan vaan ruokavaliota järkeistämällä, ilman näläntunnetta ja runsailla aterioilla ja sen jälkeen kun ruokavalio jäi terveellisemmäksi, ei ole ollut minkäänlaista merkkiä painon nousemisesta. Tuo terveellisyys mun osalta on lähinnä sitä, että hiilihydraattien määrä ruokavaliossa romahti. Muilta osin olen tähän astikin syönyt melkoisen terveellisesti.

Sama juttu kuin tupakassa, niinkuin sanoitkin: Kaikki on täysin omasta itsestä kiinni ja oma valinta. Ylipainosta kärsivä voi syödä järkevämmin, vaikka söisikin ihan yhtä paljon kuin ennenkin, ja tupakoitsija voi syödä nikotiinipurkkaa tai vetää samat nikotiinit inhalaattorista.
Kummassakin järki sanoo mitä tarttis tehdä mutta käytäntö on aika eri kuin järjen ääni.

Viimeksi muokattu:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Matxi sanoi:
Noinhan se. Jokainen tapaus on erilainen. Mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella.

Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla saman vakiomallin mukaisia. :rolleyes: Onhan ihmiset muutenkin erilaisia; tummia ja vaaleita, kaljuja ja kikkarapäitä, vääräsäärisia ja pihtipolvisia, kierosilmäisiä ja suorasilmäisiä, pitkäselkäisiä ja persjalkaisia, maalaisia ja kaupunkilaisia, kepulaisia ja sossuja... Kaikista eroavaisuuksista huolimatta kaikkien pitäisi tällä pallolla sovussa olla ja elää.

Jatketaan! :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla saman vakiomallin mukaisia. :rolleyes: Onhan ihmiset muutenkin erilaisia; tummia ja vaaleita, kaljuja ja kikkarapäitä, vääräsäärisia ja pihtipolvisia, kierosilmäisiä ja suorasilmäisiä, pitkäselkäisiä ja persjalkaisia, maalaisia ja kaupunkilaisia, kepulaisia ja sossuja... Kaikista eroavaisuuksista huolimatta kaikkien pitäisi tällä pallolla sovussa olla ja elää.

Noh, jos otetaan esim. tuo avauspostauksessa mainittu nainen, niin on itsestään selvää miksi ei ole hyvä asia että ylipaino on noinkin huomattava.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Noh, jos otetaan esim. tuo avauspostauksessa mainittu nainen, niin on itsestään selvää miksi ei ole hyvä asia että ylipaino on noinkin huomattava.
NO onhan se tietysti melkoinen ympäristöhaitta. Olisit vaihtanut jonoa. :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
NO onhan se tietysti melkoinen ympäristöhaitta. Olisit vaihtanut jonoa. :D
:rolleyes:

Säkö et muka oikeesti ymmärrä millainen invalidisoiva vaikutus sillä voi olla, kun 160-senttisellä ihmisellä on likemmäs 100 kiloa ylipainoa?

Oikeesti: Mä en usko että sitä ihmistä itseäänkään naurattaa niin valtava ylipaino. Tiedän pienemmistäkin ylipainoista lähdetyn eläkkeelle kun polvet tai lonkat on menny paskaksi ylipainon takia.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tällaisia kun tekis joka päivä fillarilla, niin ei pitäs kauaa olla vyötärölihavuutta, vaikka söis mitä. :thumbup:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
:rolleyes:

Säkö et muka oikeesti ymmärrä millainen invalidisoiva vaikutus sillä voi olla, kun 160-senttisellä ihmisellä on likemmäs 100 kiloa ylipainoa?

Oikeesti: Mä en usko että sitä ihmistä itseäänkään naurattaa niin valtava ylipaino. Tiedän pienemmistäkin ylipainoista lähdetyn eläkkeelle kun polvet tai lonkat on menny paskaksi ylipainon takia.
Ymmärrän sen toki. Ihan varmasti se on ko. henkilölle ongelma. En vain ymmärrä sitä, miksi sivulliset ovat siitä niin valtavan huolestuneita.

Sitä olen joskus ajatellut, että miten hoitajat jaksavat liikutella petipotilaina kovin painavia ihmisiä... ehkä silloin sitten hoidetaan viran puolesta se keventäminen. :rolleyes: