Mietelmiä lihavuudesta

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jenkit ne osaa!

10-vuotias laihdutti 136 kiloa
15.6.2007 9:55

Yhdysvalloissa Tennesseessä asuva Jessica Leonard joutui tiukalle laihdutuskuurille, kun hän painoi kahdeksanvuotiaana jo huikeat 185 kiloa.

19 kuukauden dieetin aikana Jessica tiputti painoaan 136 kiloa. Jessican oli pakko ryhtyä pudottamaan kilojaan, koska hänen sydämensä oli ylirasittunut. Apuna tytöllä rupeamassa oli joukko asiantuntijoita.

Jessica on perinyt huonot ruokailutottumukset vanhemmiltaan, jotka kumpainenkin painavat yli 200 kiloa.

Ei pystynyt kävelemään kolmevuotiaana

Jo kolmevuotiaana tyttö oli niin lihava, ettei pystynyt edes kävelemään.

Lasten huomattava liikalihavuus on vakava ja jatkuvasti kasvava ongelma Yhdysvalloissa.

IL
Sellainen tapaus.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Monet tupakoinnin lopettaneet sanovat painon nousevan sen kymmenen kiloa, mutta toimiiko tämä toisinpäin eli tupakoinnin aloittavilla paino putoaa 10kg? Jos toimii, niin voisin roudata mahorkkaa ja kääriä ne "terveyspakettiin" ja myydä hirveällä hinnalla!

Ja mainoksena: "Miten ihanaa onkaan hyppiä kymmenen kilogrammaa kevyempänä ja räkiä erivärisiä ysköksiä. Aloita miedolla "Kosmoksella" ja siirry "Belomorsk Kanaaliin" kun siltä tuntuu. Hinta voi tuntua vähän korkealta, mutta pitkässä juoksussa säästö on selviö, sillä hengenlähtösi on lähempänä kuin arvaatkaan!" :ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
PekPoy sanoi:
Amerikka on vapaa maa, eikä siellä nähdä tarpeelliseksi kommunistisen valtion tavoin puuttua yksilön valintaan olla läski kolmivuotiaana.
Epäilen, että 3 vuotiaan ollessa kyseessä on enämpikin vanhempien kuin lapsen valinnasta kyse.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
kouvotsvoni sanoi:
Epäilen, että 3 vuotiaan ollessa kyseessä on enämpikin vanhempien kuin lapsen valinnasta kyse.
Niin, toki unohdin viestini lopusta tämän: :yuck:

Ihmetyttää tosiaan, että eivätkö vanhemmat ole siinä vaiheessa jo alkaneet soimata itseään, kun pikku Jessica painaa enemmän kuin leikkikentän muut lapset, tädit ja laitteet yhteensä.

Toki kun vanhemmat itse ovat saamattomia ihrakimppuja, he ovat varmasti selittäneet tuota lapsensa sairaalloista lihavuutta geeneillä, aineenvaihdunnalla ja muulla hevonkakilla. Toisin sanoen samoilla selityksillä, joilla selittelevät omaa lihavuuttaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
PekPoy sanoi:
Amerikka on vapaa maa, eikä siellä nähdä tarpeelliseksi kommunistisen valtion tavoin puuttua yksilön valintaan olla läski kolmivuotiaana.
Yleensä se vapaus on myös sitä että myöhemmin haastetaan Coca Cola, McDonald's ja Phillip Morris oikeuteen terveyden pilaamisesta.:ahem:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Viimeksi muokattu:

Estate

Well-known member
Kuinka mä en millään opi pitämään turpaani kiinni jonkun painosta, jos en halua vastaavaa analyysia omastani?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Toteaa Majoneesi-Anttila syvällä rintaäänellä.

Ja voivottelee ettei mene mummun vaatteet päälle.:D

Enrique

Well-known member
Itse painoin tuossa vuoden alussa 115 kiloa, ja sillon lyötiin kaverin kanssa veto, että huhtikuun alkuun mennessä on alle 100, mutta oli jo helmikuussa. Tuollaiset 95 on nyt, ja siinä on pysynyt nyt pari kuukautta, ja nyt taas olen vähän tuuminut siitä pudotella tuonne alle ysikymppiin. Syömistä järkeistämällä kokonaan on mun paino pudonnut. Liikkunut oon aina paljon.

Makkonen

Guest
Noin 13 kuukautta sitten aloin laihduttamaan, painoa oli silloin n. 96-97kg. 1-1½ kiloa viikossa pudotin painoa. Pudotin painoni noin 73-74 kiloon ja se on edelleen tuon verran.

Lopetin pizzojen, sipsien yms. syömisen sekä lopetin piintyneen tavan ottaa 1-2 pulloa olutta iltaisin. . Pääasiassa söin ravintoloissa ja kebab/pizza paikoissa, mutta nykyisin teen ruokani itse. Kanaa ja kalaa tulee pääasiassa syötyä, silloin tällöin myös jotain liharuokaa, esim pihviä tai poron/hirvenkäristystä.

Samalla tuli aloitettua lenkkeily, fillarointi ja tenniksen pelaaminen.
Lenkkeily ja fillarointi kuuluu edelleen lähes jokapäiväiseen rutiiniin, mutta tennis jäi olkapäävaivojen takia.

Olo on tuon laihdutuksen jälkeen ollut hyvä, yleinen vireystaso on huomattavan paljon korkeammalla. Enää en päästä itseäni sellaiseen kuntoon, kuin olin reilu vuosi sitten.

Tsemppiä kaikille laihduttajille! :thumbup:

Estate

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Toteaa Majoneesi-Anttila syvällä rintaäänellä.

Ja voivottelee ettei mene mummun vaatteet päälle.:D
En edes muista, koska olisin viimeksi syönyt majoneesia. :eek: Kiitti kun muistutit, äytynee käydä kaupassa... :rolleyes: Kaikkea muuta onkin sitten tullut vedettyä. :dunno:

Painoa on nyt semmottet ~67 kiloa, pituus lienee edelleen jossain 166 senttimetrin tienoilla. Itsehillintää, päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä multa puuttuu varmasti sen verran, etten ikinä saa tuosta edes viittä kiloa pudotettua.

JOC

tavallinen virtanen
Perinteisesti vanhat isot ja paksut äijät nauresekelee että alle satakiloset punnitaan neuvolassa. Siihen satasen kerhoon en pääse, mutta onneksi olen jäsenenä toisessa "markkaklubissa".

JOC

tavallinen virtanen
PekPoy sanoi:
Taivahan tosi.

Sitten puuskuttavat tovin, koska nousi syke kovasti kun joutui sanomaan noin pitkän lauseen yhteen hengenvetoon.
Pistetäänkö puuttuva pilkku paikkaansa?

webster

Well-known member
Oprahissa oli pari viikkoa sitten lääkäri, joka kertoi faktoja laihdutuksesta. Laihduttaessa tulisi kuluttaa päivää kohti sata kaloria enemmän kuin ottaa kaloreita vastaan. Tämä siis pitkässä juoksussa. Itse olen hallinnut painoani normiliikunnalla (tunti juoksua tai puolitoista tuntia pyöräilyä päivässä). Lyhyellä aikavälillä painoa (päivä kerran viikossa) voi laskea turvallisesti jättämällä syömisen hyvin vähälle, mutta hieman pidemmälläkin aikavälillä tämä kikka hidastuttaa aineenvaihduntaa niin paljon, että käy automaattisesti Mikko Kiviset.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
S.A sanoi:
En edes muista, koska olisin viimeksi syönyt majoneesia. :eek: Kiitti kun muistutit, äytynee käydä kaupassa... :rolleyes: Kaikkea muuta onkin sitten tullut vedettyä. :dunno:

Painoa on nyt semmottet ~67 kiloa, pituus lienee edelleen jossain 166 senttimetrin tienoilla. Itsehillintää, päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä multa puuttuu varmasti sen verran, etten ikinä saa tuosta edes viittä kiloa pudotettua.
Eikai tuosta tarvitsekaan mitään pudottaa, kunhan kattelee sen verran, ettei se siitä paljoa nouse. TAI JOS NOUSEEKIN; NIIN SITTENHÄN TISSITKIN ISONEE; JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!