Miksi ralli ei kuole:
Olin VIP matkalla reilu parikymmentä vuotta sitten Monacon F1- kisassa. Aika-ajoihin ei edes koko ryhmä vaivaantunut. Katsomopaikka oli Rascassissa, oikein hyvä. Screeniä ei ollut, mutta ei minua haitannutkaan. Sunnuntaina olimme uima-altaalla. Screeni ei tuohon katsomoon näkynyt, joka aiheutti koko ajan nurinaa porukassa. Monacossa ylipäätään ei kovin hyviä katsopaikkoja (josta näkee laajalle) olekaan, silti tuosta paikasta naristiin. Hosti kiikutti koko ajan syötävää/juotavaa, niin porukka pysyi sitten edes jotenkin tyytyväisenä. Sanomattakin aurinko paistoi juuri sopivan lämpimästi, ei liian.
Olin VIP:inä Ruotsin rallissa joku kymmen vuotta sitten. Pikkukoneella Karstadiin, sitten omalla bussilla ravikatsomoon. Olimme varautuneet hieman lämpimimmillä vaatteilla, turhaan. Koko joukon tyrmistyksi menimme SISÄtiloihin. Ok, ruokaa olimme syöneet ajat sitten, nälkä kyllä oli. Oletimme, että joku bäggi mukaan ja penkalle. Paskat, sisälle, lämpimään oli katettu illallinen, ja tarjoilu pelasi vielä juuri niin, että ruokaa saimme vasta, kun kärki oli ulkona jo päristellyt. En ole koskaan ollut missääm tilaisuudessa, jossa koko porukka nurisi niin kovaäänisesti täpahtuman järjstelyistä! Olimme kaikki varautuneet RALLIA katsomaan, ei mitään illallista nauttimaan.
Ralli, on todellakin erilaista ja se ei kuole siihen, jos tehtaat, iso sponssit,, VIP:it sun muut kyllästyy. F1:tä en tiedä.