Miksi turva-alueilla ei voisi olla hiekkaa?

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Sue_me sanoi:
Asian kyllä sai selville mutta kirjoitusasuun kannattaa panostaa jotta uskottavuus säilyy edes jollain tasolla. Kirjoitusvirheet ja pienet alkukirjaimet eivät sitä tavoitetta tue.
jo0, kovasti nöyränä anteeksi pyytäen, sun uskottavuus täälläpäin on ainakin mennyt. aivan naurettava OT. :alppu:

Sue_me

Well-known member
Tinppa sanoi:
jo0, kovasti nöyränä anteeksi pyytäen, sun uskottavuus täälläpäin on ainakin mennyt. aivan naurettava OT. :alppu:
:rolleyes:

Sinäpä sen sanoit, aivan naurettava OT :alppu:

Törni

Well-known member
Tinppa sanoi:
edelleen olen sitä mieltä että kaikki muutokset, jotka johtavat kuljettajien turvallisuuden lisäämiseen ovat aina tervetulleita, koska liian turvallista tästä ei voi tehdä!
Erittäin huono argumentti. Tällä logiikalla autoja voitaisiin kisassa ajattaa esimerkiksi yksitellen ja ottaa aika. Nopeimmin kilpailumatkan ajanut voittaisi. Kukaan ei voi kiistää, että toimenpide lisäisi takuuvarmasti kuljettajien turvallisuutta. Siitä huolimatta se olisi hölmö päätös, eikä varmasti tervetullut sellainen :cool:

Sue_me

Well-known member
Törni sanoi:
Erittäin huono argumentti. Tällä logiikalla autoja voitaisiin kisassa ajattaa esimerkiksi yksitellen ja ottaa aika. Nopeimmin kilpailumatkan ajanut voittaisi. Kukaan ei voi kiistää, että toimenpide lisäisi takuuvarmasti kuljettajien turvallisuutta. Siitä huolimatta se olisi hölmö päätös, eikä varmasti tervetullut sellainen :cool:
Niinpä.

Toinen vaihtoehto olisi antaa tiimeille käyttöönsä kilpailua varten vain 10 litran verran polttoainetta. Sillä pitäisi sitten päästä maaliin saakka -> taatusti turvallista kun nopeudet putoavat alle 100km/h tasolle.

Tai sitten autoihin määrättäisiin iskutilavuudeksi 500cc ja vain yksi sylinteri. Aina vaan turvallisempaa. :yuck:

abc

DNF
Tai sitten voitaisiin jättää autot talliin ja kuskit hoitais homman juosten. Mutta siinäkin ois se riski, että kuskit alkais käyttään erinäisiä lääkeaineita suorituskyvyn parantamiseen.

Doubtful

Banned
VJR sanoi:
Tai sitten voitaisiin jättää autot talliin ja kuskit hoitais homman juosten. Mutta siinäkin ois se riski, että kuskit alkais käyttään erinäisiä lääkeaineita suorituskyvyn parantamiseen.
Mutta tuossahan voi joltain pian nyrjähtää nilkka :eek: Jos tehtäsiin niin, että kisat ajetaan simuilla jossain ydinpommin kestävässä bunkkerissa, pehmustetuilla seinillä tietennii. Tällä tavalla saataisiin entistä parempia kisoja kun kuskitkin uskaltaisi ottaa paremmin riskeja ja lisäksi tulisi kaikille paljon halvemmaksikin, joten toisi mukanaan niitä kaivattuja kustannussäästöjä.

Sue_me

Well-known member
Doubtful sanoi:
Jos tehtäsiin niin, että kisat ajetaan simuilla jossain ydinpommin kestävässä bunkkerissa, pehmustetuilla seinillä tietennii. Tällä tavalla saataisiin entistä parempia kisoja kun kuskitkin uskaltaisi ottaa paremmin riskeja ja lisäksi tulisi kaikille paljon halvemmaksikin, joten toisi mukanaan niitä kaivattuja kustannussäästöjä.
Puhumattakaan ympäristönäkökulmista. Greenpeace tykkäisi kun ei tarvitsisi kaataa sademetsää F1 radan tieltä, eikä ole saastuttavia autoja ajamassa. Lisäksi sirkuksen siirtely maapallon puolelta toiselle ei vaatisi enää rahtikuljetuksia. Vain muutama avainhenkilö riittäisi per tiimi.

WebSlave

Trackman
Doubtful sanoi:
Jos tehtäsiin niin, että kisat ajetaan simuilla jossain ydinpommin kestävässä bunkkerissa, pehmustetuilla seinillä tietennii. Tällä tavalla saataisiin entistä parempia kisoja kun kuskitkin uskaltaisi ottaa paremmin riskeja ja lisäksi tulisi kaikille paljon halvemmaksikin, joten toisi mukanaan niitä kaivattuja kustannussäästöjä.
Mikäpä siinä. Nykygrafiikoilla ero todellisuuteenkin alkaa olla aika pieni. Minä seurailin huvikseni jo Microprosen GP2:n kisoja huvikseni. Siis keskeytin itse tarkoituksella heti alussa, ja katselin vain muiden kisaamista. ;)

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Törni sanoi:
Joo, ja siksi esim. sinä et tee niitä päätöksiä, tai kukaan muukaan pähkinäaivo tällä palstalla.

Toisaalta Ralli puolellahan tuo sun ehdotus on toiminut jo suhteellisen pitkään,, tosin silti sattuu kuolemantapauksia, joka henkilökohtaisesti on mun mielestä tappio autourheilulle.
mutta nyt tää keskustelu alkaa tosiaan keulimaan jonnekkin muille kaalimaille.

Helppohan täällä on kritisoida miten asiat tehtäisiin aina parhaalla tavalla, jokaisella on oma mielipiteensä, eikä niitä kaikkia vain voida ottaa huomioon.

Törni

Well-known member
Tinppa sanoi:
Joo, ja siksi esim. sinä et tee niitä päätöksiä, tai kukaan muukaan pähkinäaivo tällä palstalla.
Jopas mennään pohjamutia pitkin täälläkin :rolleyes:

Minä en ole arvostellut sinun esityksiäsi, vain ja ainoastaan sitä logiikkaa jota esittelit tuossa kommentoimassani postauksessa. Toivotit siinä kategorisesti kaikki turvallisuutta lisäävät muutokset tervetulleiksi. Se on minusta melko vahvasti sanottu.

Mutta en minä tätä enempää jaksa katsella. Jatka sinä muiden halukkaiden nimittelemistä pähkinäaivoiksi. Minä menen muualle :thumbup:

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Törni sanoi:
Jopas mennään pohjamutia pitkin täälläkin :rolleyes:

Minä en ole arvostellut sinun esityksiäsi, vain ja ainoastaan sitä logiikkaa jota esittelit tuossa kommentoimassani postauksessa. Toivotit siinä kategorisesti kaikki turvallisuutta lisäävät muutokset tervetulleiksi. Se on minusta melko vahvasti sanottu.

Mutta en minä tätä enempää jaksa katsella. Jatka sinä muiden halukkaiden nimittelemistä pähkinäaivoiksi. Minä menen muualle :thumbup:
vähän pelkäsinkin että tuo ottaa korvaan, mutta en edelleenkään tingi periaatteesta, että turvallisuus olisi jotenkin rajoittava tekijä F1:ssä, ja arvelin että hieman löytyisi huumoriakin ;) mutta anteeksi siis jos pahoitin mielesi. ok?

Racemaster

Well-known member
WebSlave sanoi:
Mikäpä siinä. Nykygrafiikoilla ero todellisuuteenkin alkaa olla aika pieni. Minä seurailin huvikseni jo Microprosen GP2:n kisoja huvikseni. Siis keskeytin itse tarkoituksella heti alussa, ja katselin vain muiden kisaamista. ;)
Samaisella pelillä kouvotsvoni pyöritti manageripeliä joskus 98 vuonna. Ja itse asiassa itsekkin pyöritin... Aika ajot pikakelauksella ja kisan alkaessa heitin ns. elokuva moodin päälle... Parempi kuin yksikään oikea ohjaaja koska osaa ennakoida kaikki tapahtumat vähän etukäteen. Kisaselostukset oli helppo tehdä koska näki kaiken mikä tapahtui... Olen joskus haaveillut, että alkaisin taas pyörittämään...

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Tinppa sanoi:
Helppohan täällä on kritisoida miten asiat tehtäisiin aina parhaalla tavalla, jokaisella on oma mielipiteensä, eikä niitä kaikkia vain voida ottaa huomioon.
Mielestäsi on siis turhaa keskustella lainkaan?

finlandica

Well-known member
WebSlave sanoi:

On muuten maailman paras formulapeli toi GP2 :D
Ei oo tullu tähää päivää asti mitää yhtä loistavaa vastaa...

Siinä oli vaan aikanaan sitä jotain. Tulee välillä nostalgia mielessä ajettuu pari kuikreissii :D

Rip3

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Onpa hyvä, että kaikkia turva-alueita ei ole päällystetty. Span ulosajosta Hami selvisi säikähdyksellä, mutta tänään:D

Istaria

Well-known member
Sijainti
QuakeNet
Rip3 sanoi:
Onpa hyvä, että kaikkia turva-alueita ei ole päällystetty. Span ulosajosta Hami selvisi säikähdyksellä, mutta tänään:D
Joo, ihme ettei turvallisuuden nimissä asialle tehdä jotain. Tuossahan voi ajaa renkaisiin vaikka millaista vauhtia...

Tomacu

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Rip3 sanoi:
:ahem:
Tosin ensi vuodeksi on sitten päällystetty varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset paikat johon F1-auton saa mahtumaan.;)

jameson

Well-known member
np nyt oli hyvä et oli hiekkaa juuri tuossa hämiksen kohtaa:D

Jehu da Drifter

Well-known member
CARTer sanoi:
Sanoinkin, että mikäli valkoisten viivojen väliltä poikkeaminen on rangaistavaa, niin sitten voisi miettiä vaikka tuollaista järjestelmää. Tuohon aikalisäykseen päädyin, koska olisi mielipuolista - eli kelvannee FIA:lle - mikäli radalta ulosajosta rangaistaisiin varikonläpiajokutsulla. Sensoreilla nähtäisiin nopeasti ja helposti kuka vierailee radan ulkopuolella kaikkein eniten. Annetaan sitten vaikka kisan jälkeen rangaistus hänelle.

Itse en näe nykyisessä toimintamallissa mitään vikaa ja tuo oli vain ehdotus. 2000-luvun moottoriradat saavat minun puolestani olla vaikka asfalttipeltoja, esimerkkinä Paul Ricard, johon maalataan aina kisakohtaisesti uusi rata.
Rangaistuksen pitäisi tulla lisäksi automaattisesti ilman selkärangatonta :frown: tuomaristoa, NO F***ING CONSIDERATIONS, eli jos auto ulkona syystä mistä tahansa, aina rangaistus.