Hmm. Mitenköhän rata mahtaisi mopoille sopia?Abu Dhabi targets MotoGP round
By Steven English and Jonathan Noble
Yas Marina circuit boss Richard Cregan has targeted a MotoGP round to boost the racing calendar at Abu Dhabi track.
The venue currently hosts the Formula 1 season finale, as well as V8 Supercar and World GT1 races, but Cregan wants to secure an early-season MotoGP date as well.
"We are speaking to MotoGP because we are hoping that we can bookend the season," the former Toyota F1 team manager said when asked by AUTOSPORT.
"Our season is from now until April, so we would hope to have MotoGP coming in sometime in March - twinned with Qatar. We would have F1 on one end and then MotoGP, so with Australian V8s, GP2 and GT1, that is the big one.
"They have agreed that there will be no objections to a second race in the region. We have worked quite closely with MotoGP and Qatar on that."
Todella huonosti. Toivottavasti eivät aja siellä. Veikkaan että kuljettajat eivät ainakaan haluaisi ajaa siellä. Yas Marinasta puuttuu moottoripyöräilyyn sopivat mutkat. Seinät ovat paikoin liian lähellä ja millään turva-alueella ei ole hiekkaa. :thumbdownHmm. Mitenköhän rata mahtaisi mopoille sopia?
Eipä siellä Motorlandissakaan ainakaan liikaa ollut hiekkaa...Todella huonosti. Toivottavasti eivät aja siellä. Veikkaan että kuljettajat eivät ainakaan haluaisi ajaa siellä. Yas Marinasta puuttuu moottoripyöräilyyn sopivat mutkat. Seinät ovat paikoin liian lähellä ja millään turva-alueella ei ole hiekkaa. :thumbdown
Suurin ongelma Rossilla oli etupään pidon kanssa. Moottoriakin miettivät, tod. näk. kallistuvat Big Bang -moottoriin. Rossi oli muuten tyytyväinen testiin, siitä on hyvä lähteä kehittämään pyörää kohti helmikuun testejä.Rossilla ilmeisesti paha vamma olkapäässä, joka nyt leikattu.
Tässä myös linkki testeihin:
http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Valencia+Test+2011
Olkapää varmasti haittas menoa, mutta on Rossilla opeteltavaa Ducatissa.
OK!Suurin ongelma Rossilla oli etupään pidon kanssa. Moottoriakin miettivät, tod. näk. kallistuvat Big Bang -moottoriin. Rossi oli muuten tyytyväinen testiin, siitä on hyvä lähteä kehittämään pyörää kohti helmikuun testejä.
Jaa-a. Veikata voi aina. Jämätallista ei ole kyse. Redding on nopea, mutta kisamatkassa ei pärjännyt niin hyvin kuin aika-ajoissa. Kunnossa ongelmia vai renkaita kuluttavat säädöt? Huippulahjakkuus kyllä, mutta tuskin Mika haastetta pelkää.Heh, Kallio. Rustataan nimi jonkun jämätallin tarjoamaan sopimuspaperiin kauden päätösviikonlopun sunnuntaina, tullaan seuraavana päivänä testeihin uudella pyörällä ja ollaan pettyneitä. Mikasta leivottiin tahtomattaan pelkkä apuajaja huippulupaus Scott Reddingille, valitettavasti. Vahvana veikkauksena; Mika on ehkä kerran podiumilla ja loppupisteissä 12. Reddingin nakuttaessa vähintään muutaman voiton ja ollessa mitalinsyrjässä kiinni loppuun asti.
Niklas Ajo toisesta ruudusta Jerezin finaaliin
Valenciassa kaksi viikkoa sitten MM-debyyttinsä tehneen suomalaisen ratamoottoripyöräilijän Niklas Ajon kilpailukauden viimeinen osakilpailuviikonloppu CEV-sarjassa Jerezissä alkoi hyvin.
Jo perjantaina omaa ennätysaikaansa harjoituksissa kuivalla radalla sivunnut Ajo oli huippuvauhdissa tämän päivän aika-ajoissa. Sateella ajettujen päivän aika-ajojen jälkeen Niklas Ajo valloitti historiallisen toisen lähtöruudun kovatasoiseen CEV-sarjan finaaliin.
- Jo perjantaina sain nopeasti hyvän tuntuman pyörään ja pääsin käytännössä omaan ennätysaikaani. Tämän päivän sadekelille löysimme jo aamulla hyvät säädöt ja olen tietenkin todella tyytyväinen lähtöpaikkaan, kertoi suomalaisnuorukainen aika-ajon jälkeen.
Suuren osanottajamäärän vuoksi CEV-sarjan 125-kuutioisten aika-ajot on jaettu kahteen ryhmään Ajon pitäessä kiireisintä vauhtia omassa ryhmässään. Toisesta ruudusta starttaava ja sateellakin nopeutensa näyttänyt Ajo toivoo kuitenkin kuivaa keliä huomiseen kauden päätösosakilpailuun:
- Vaikka vauhtimme olikin todella hyvä nyt sateella niin kyllä toiveissa olisi kuiva kilpailu. Kuivalla ajettaessa tilanne on aina hieman selvempi ja kilpailullisesti se antaa enemmän.
- Meillä on kuitenkin nyt hyvät säädöt ja hyvä tuntuma niin sateelle kuin kuivallekin, joten huomiseen voidaan lähteä hyvillä mielin, kommentoi Ajo tulevaa kauden päätösosakilpailua.
Huominen kilpailu käynnistyy suomenaikaa klo 13:00. Livetiming –kierrosaikoja voi seurata radan www-sivuilta osoitteesta: www.circuitodejerez.com tai www.crono-jerez.com
Asiallista spekulaatiota. Kyllähän P.Koskelakin näytti tänään, että kun välineet kestä alla niin vauhti on taas kohdallaan. Sama voi hyvin käydä Mikalle myös ensi vuonna!Vauhdin Maailmasta luin, että Kalliolla oli mahkut ajaa Aprilialla kauden viimeiset Superbiken MM-sarjan startit. Leon Camieriltahan meni ranne riksraks jo jonkun aikaa sitten, ja hyvä pyörä seisoi jouten tallin pilttuussa. Pramac torppasi tarjouksen hyväksymisen, syyt kyllä tiedetään.
En tiedä sitten, olisiko se ollut Mikalle hyvästä vai pahasta ajaa ne kisat, hartiavamma huomioonottaen, mutta taatusti itsetuntoa nostattaa pullataikinan lailla kun funtsii että kyseessä olisi ollut luokan ykköspyörä, talli ja tallikaveri. Ihan rapaa ei ole siis Mika Kallion ratauskottavuus siellä, missä sillä varsinaisesti on merkitystä.
Saisikohan sitä juttua luettavaksi?Asiallista spekulaatiota. Kyllähän P.Koskelakin näytti tänään, että kun välineet kestä alla niin vauhti on taas kohdallaan. Sama voi hyvin käydä Mikalle myös ensi vuonna!
Oli hyvä VM juttu ja fiilis Kallion veljesten tekemisestä sai sitä kautta positiivisen ja nostojohtoisen tekemisen kuvan.
Heh. Ei tuo nyt niin kovin hyvä tulos voi olla, kun välillä lähtöruudukossa ei edes ollut 17 pyörää.Kalliolla oli katastrofivuodeksi silti kohtalainen tulos: yhteispisteissä 17.
Rossin siirtyminen ei ollut riski Ducatille, luulen että ammattimiehen elkein hoitaa hommat siellä oman insinööri ryhmänsä kanssa eikä pitäisi ongelmia olla.Jännä kyllä nähdä miten Rossin käy tuon uuden Ducatin kanssa. Jos Stouneri on ainoa, joka on pärjännyt tuon keulan kanssa melkeempä, Kalliolle esim. ei sopinut ollenkaan; niin miten käy Rossin?
Menee todella mielenkiintoiseksi.