Noista vanhoista testeistä vähän jälkihöpinää.jupla sanoi:Jerezin kolmipäiväiset testit saatiin päätökseen. Hondan Pedrosa ja Yamahan Rossi vauhdissa omaa luokkaa. Myös Suzukit edelleen hyvässä vauhdissa. Ducatit yllättävän kaukana, Ilmorit todella kaukana. Ilmorin McWilliams kaatui pahasti. Ilmorin kuskivalinnat eivät muuten olekaan täysin varmoja vielä.
http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18502&championship_id=3§ion=1
Pedrosan nopeus pani Haydenin vanhemmat lausunnot Hondan heikkoudesta uuteen valoon. Hayden moitti Hondan kiihtyvyyttä, mutta Pedrosa ei sitä allekirjoita. Haydenilla saattaa olla enemmän ongelmia sopeutua pyöreämpään ajotyyliin kuin 250cc tahkonut Pedrosa.
Ducatin hitaus on yllättävää. Renkaista se ei voi kiinni, sillä nopeat Suzukit ja Melandri käyttävät samaa merkkiä. Stonerin mukaan ongelma on liian ärkyssä elektroniikassa.
Ilmorin testit oli katastrofi! 6,5 s kärjestä on liikaa Illienillekin. Kylmillä renkailla on pidonpuutetta, sitten tuli ravistusongelmat. Bensapumppu ja elektroniikka vaivasivat edelleen. Pittin suoritus oli iso pettymys Illienille, McWilliamsin panosta kehuttiin. Kuskivalinnat menivät taas uusiksi. McWilliamsin paha kaatuminen oli takaisku. Mutta ovat kovia äijiä Moto-kuskit: vasemmasta kädestä amputoitiin osa nimettömästä pois, mutta se ei hetkauta Jeremyä - ei siitä ollut mihinkään ennen kaatumistakaan!
Tuli mieleen, että nyt olisi voinut olla Biaggin paikka ajella uusia MotoGP-pyöriä. Miehellä oli isompien pyörienkin kanssa pyöreämpi, kaksipuolikkaisempi ajotyyli kuin muilla. Mies olikin lähes aina nopein keskellä mutkaa. Mutta ei alkanut huonosti Maxin Superbike-urakaan, kun oli ensimmäisten testien nopein.