hillitön
Well-known member
Sukunäköä: http://www.tuttomclaren.it/foto/MP4_10.jpg
Toivottavasti menestys on samaa luokkaa.:alppu:hillitön sanoi:
Eikai nyt sentään 2. sijojaBanaani sanoi:Toivottavasti menestys on samaa luokkaa.:alppu:
Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...Rapu-70 sanoi:Tuo Azain postaama kuva on varsin havainnollinen. Kyllähän tässä autossa on vaan ajateltu sitä, kuinka maksimoidaan sponssien näkyvyys. Varmaan varikon kalleimmat maalit.. Moottorin kanssa on sitten varmaan tehty joku major break through kun kerran pokerinaamalla uhotaan taas mestaruudesta. Noh, 2008 kaudella ei sitten voi tehä sitäkään kun pitää soitella moottorin toimittajat läpi ja kysellä, että josko joku suostuis myymään, että saataisiin katumainos liikkeelle.
Taitavat nuo yksityiskohdat kertoa siitä, että nykysäännöin rakennettuja autoja on jo vaikea tehdä nopeammaksi aerodynaamisesti. Jotain hyvin pientä voidaan yrittää, mutta ei muuta.Ronttu sanoi:Toki ei mitää isoja tyhmiä "torneja" noihin autoihin kaivata mutta muodot on upeita ja kaikenlaisia pikku yksityiskohtia autot täynnä
Myyntityössä pitää olla uskottavuutta. Vai väitätkö, että em. toimenpiteillä Mäcin osalta on saatu hirvittävästi etua kilpailijoihin nähden tätä kautta silmälläpitäen? Eikös kyse ole siitä, että kilpaillaksesi edes sillä tasolla missä Mäcci oli viimekaudella tällaisia asioita pitää tehdä ja näin ollen jotta voit myydä tuotettasi (talli, jolla on potentiaalia parantaa kisamenestystään viime kaudesta) nämä ovat ns. kartalla pysymisen edellytyksiä.Janne A. sanoi:Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...
Tottahan tuo tekstisi on. Se vaan, että moottori-toimittajana on MERCEDES-BENZ, eikä mikään Rellu tai Ferrari mikä ei edes kilpaile HENKILÖAUTOJEN myynnistä. Mercedes-Benz haluaa vain voittaa, sillä se saa tuotelleen sen parhaan katteen. Voi olla, että Mclaren on sille juuri se taakka, mutta toisaalta tallin historia puhuu puolestaan että siellä on ennenkin voitettu. Minä vaan uskon vakaasti tuohon Mclaren-Mercedes liittoon, ja että tulevina kausina sillä voitetaan paljon :thumbup:Rapu-70 sanoi:Myyntityössä pitää olla uskottavuutta. Vai väitätkö, että em. toimenpiteillä Mäcin osalta on saatu hirvittävästi etua kilpailijoihin nähden tätä kautta silmälläpitäen? Eikös kyse ole siitä, että kilpaillaksesi edes sillä tasolla missä Mäcci oli viimekaudella tällaisia asioita pitää tehdä ja näin ollen jotta voit myydä tuotettasi (talli, jolla on potentiaalia parantaa kisamenestystään viime kaudesta) nämä ovat ns. kartalla pysymisen edellytyksiä.
Eli selventääksen vielä Ferrarin, Rellun ja Mäcin eroa: kaksi ensinmainittua voivat suoraa käyttää F1 -tallin nimeä lopputuotteen markkinoinnissa, Mersu ei oikeastaan hyödy Mäcistä missään muodossa koska eivät selvästikään pääsen kontrolliasemaan omistuksellisesti. Tämä aiheuttaa sen, että Mäcci on edellämainittuja tahoja enemmän riippuvainen moottoriyhteistyökumppanista. Tallin menestys on aina riippunut moottorin toimittajasta (vrt. Honda, Peugeot, Mercedes).
Sarjan tuotekehityskustannukset ovat kasvaneet sellaisiksi, että muut yksityistallit (johon siis Mclarenkin viimeisimmän omistusmulkkauksen jälkeen äänivallan osalta tulee lukea) ovat liikkeellä vain sponsoreita miellyttääkseen. Sitten on tehdastallit, joiden satsaus liikkuu ihan eri dekadissa kuin yksityistallien ja jotka faktisesti ajavat voitosta ja joille hyöty siitä tulee lopputuotteen markkinoinnin kautta ja näin ollen satsaukselle löytyy perustetta.
Mäcci on oikeastaan ainoa "yksityistalli", joka kilpailee podium-sijoituksista, (viime aikoina tosin vähemmän) ja jonka budjetti on samalla tasolla "tehdastallien" kanssa. Merkityksellistä tallin tulevaisuuden kannalta on Mersun reaktio dennisin viimeisimpään sinänsä nerokkaaseen liiketoimeen. Ilman Mersun moottoreita ja shekkiä Mclaren ei oikeastaan ole muutakuin Williams, paitsi että siellä on kuskina tuplamestari.
Häh? Eikös se ole toisinpäin?Janne A. sanoi:Voi olla, että Mclaren on sille juuri se taakka,
No siltä se vähän vain näyttää, ei MP4-21:sen aerodynamiikka nyt niin loistava ollut etteikö sitä tarvitsisi enempää muuttaa. Toisinsanoen ensi kaudella voitto taitaa jäädä saavuttamatta, ellei outoa sadekisaa nähdä. Pisteille tuolla ajellaan ehkä joskus podiumille, mutta ei sen enempää.Janne A. sanoi:Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...
Haa! Arvasin että siellä taas joku ruottalainen räpeltää, kyllähän tämä selittää jo paljon viime vuosien menestyksestä....Suomen Huippu sanoi:Mercedes-Benz HighPerformanceEngines Ltd:n johdossa on muuten nykyään Ola Källenius. Hyvä Ruotsi!
Eikö? Vai olisiko muutosten vähyys sen merkki, että hyvää on hankala parantaa sääntöjen pysyessä käytännössä samoina?Mikkoz84 sanoi:No siltä se vähän vain näyttää, ei MP4-21:sen aerodynamiikka nyt niin loistava ollut etteikö sitä tarvitsisi enempää muuttaa.
No millä selität viime kauden paskuuden? Jos kerran auto oli niin loistava, ettei sitä tarvitse muuttaa niin missä sitten viime kaudella kusi? Pitoa oli kadoksissa sieltä sun täältä, mutta onneksi kovat renkaat parantaa tilannettaWebSlave sanoi:Eikö? Vai olisiko muutosten vähyys sen merkki, että hyvää on hankala parantaa sääntöjen pysyessä käytännössä samoina?