MP4-22

Freejack

Well-known member
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
132
Selvä. Tuolla koslalla ei voiteta kilpailuakaan. Kulmakarva saa kyllä kokea sitä mitä Kimi ennen. Ehkä tuo kumminkin kestää, mutta vauhdin puolesta sijoitukset tulevat jäämään 5.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Tuo Azain postaama kuva on varsin havainnollinen. Kyllähän tässä autossa on vaan ajateltu sitä, kuinka maksimoidaan sponssien näkyvyys. Varmaan varikon kalleimmat maalit.. Moottorin kanssa on sitten varmaan tehty joku major break through kun kerran pokerinaamalla uhotaan taas mestaruudesta. Noh, 2008 kaudella ei sitten voi tehä sitäkään kun pitää soitella moottorin toimittajat läpi ja kysellä, että josko joku suostuis myymään, että saataisiin katumainos liikkeelle.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Rapu-70 sanoi:
Tuo Azain postaama kuva on varsin havainnollinen. Kyllähän tässä autossa on vaan ajateltu sitä, kuinka maksimoidaan sponssien näkyvyys. Varmaan varikon kalleimmat maalit.. Moottorin kanssa on sitten varmaan tehty joku major break through kun kerran pokerinaamalla uhotaan taas mestaruudesta. Noh, 2008 kaudella ei sitten voi tehä sitäkään kun pitää soitella moottorin toimittajat läpi ja kysellä, että josko joku suostuis myymään, että saataisiin katumainos liikkeelle.
Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Kehuin jo Ferraria tuolla toisessa ketjussa mutta kyllä Mäkkikin on mielestäni upean näköinen. Itse tykkään enemmän näistä autoista ja "härpäkkeistä" kuin Keken aikasista saippua laatikoista. Toki ei mitää isoja tyhmiä "torneja" noihin autoihin kaivata mutta muodot on upeita ja kaikenlaisia pikku yksityiskohtia autot täynnä:)

edit.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ronttu sanoi:
Toki ei mitää isoja tyhmiä "torneja" noihin autoihin kaivata mutta muodot on upeita ja kaikenlaisia pikku yksityiskohtia autot täynnä:)
Taitavat nuo yksityiskohdat kertoa siitä, että nykysäännöin rakennettuja autoja on jo vaikea tehdä nopeammaksi aerodynaamisesti. Jotain hyvin pientä voidaan yrittää, mutta ei muuta.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Mielenkiintoinen yksityiskohta muuten, autossahan on käytännössä kaksi paria noita sarviprofiileita, kun katsoo taustapeilien kiinnikkeitä edestäpäin.

EDIT: Optinen harha. Nuo toiset sarvet muodostuvatkin noista kiinnikkeistä ja takasiiven sivulevyistä. =/
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Janne A. sanoi:
Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...
Myyntityössä pitää olla uskottavuutta. Vai väitätkö, että em. toimenpiteillä Mäcin osalta on saatu hirvittävästi etua kilpailijoihin nähden tätä kautta silmälläpitäen? Eikös kyse ole siitä, että kilpaillaksesi edes sillä tasolla missä Mäcci oli viimekaudella tällaisia asioita pitää tehdä ja näin ollen jotta voit myydä tuotettasi (talli, jolla on potentiaalia parantaa kisamenestystään viime kaudesta) nämä ovat ns. kartalla pysymisen edellytyksiä.

Eli selventääksen vielä Ferrarin, Rellun ja Mäcin eroa: kaksi ensinmainittua voivat suoraa käyttää F1 -tallin nimeä lopputuotteen markkinoinnissa, Mersu ei oikeastaan hyödy Mäcistä missään muodossa koska eivät selvästikään pääsen kontrolliasemaan omistuksellisesti. Tämä aiheuttaa sen, että Mäcci on edellämainittuja tahoja enemmän riippuvainen moottoriyhteistyökumppanista. Tallin menestys on aina riippunut moottorin toimittajasta (vrt. Honda, Peugeot, Mercedes).

Sarjan tuotekehityskustannukset ovat kasvaneet sellaisiksi, että muut yksityistallit (johon siis Mclarenkin viimeisimmän omistusmulkkauksen jälkeen äänivallan osalta tulee lukea) ovat liikkeellä vain sponsoreita miellyttääkseen. Sitten on tehdastallit, joiden satsaus liikkuu ihan eri dekadissa kuin yksityistallien ja jotka faktisesti ajavat voitosta ja joille hyöty siitä tulee lopputuotteen markkinoinnin kautta ja näin ollen satsaukselle löytyy perustetta.

Mäcci on oikeastaan ainoa "yksityistalli", joka kilpailee podium-sijoituksista, (viime aikoina tosin vähemmän) ja jonka budjetti on samalla tasolla "tehdastallien" kanssa. Merkityksellistä tallin tulevaisuuden kannalta on Mersun reaktio dennisin viimeisimpään sinänsä nerokkaaseen liiketoimeen. Ilman Mersun moottoreita ja shekkiä Mclaren ei oikeastaan ole muutakuin Williams, paitsi että siellä on kuskina tuplamestari.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
McLaren päätti siis pitää värityksen, jota kokeili jo viime vuonna testikiellon aikana salaisessa Bridgestone-tes... kröhöm... "mainoskuvauksissa".

McLarenilla vuorotellaan. Pat Fry on MP4-22:n pääinsinööri, oltuaan samassa tehtävässä MP4-20:n kanssa. Tim Goss taas veti projektia MP4-21 ja siirtyy puuhastelemaan MP4-23:n pariin. Tämä saattaa liittyä Haugin joskus 2004 muistaakseni antamiin kommentteihin, joiden mukaan talli aikoo siirtyä uuteen strategiaan, jotta uutta autoa pystyttäisiin kehittämään tehokkaasti vanhan rinnalla.

Pääsuunnittelija Mike Coughlan kertoi taannoin F1 Racing -lehdessä, että mitään MP4-20:n tai MP4-21:n kaltaista ei olisi syntynyt ilman vallankumouksellista MP4-18 -autoa. Näin ollen voidaan siis todeta tämänkin uuden kyttyrälohi-evoluution olevan kunniakas MP4-18:n, tuon äärimmäisen "Ferrarin tappajan" perillinen.

Mercedes-Benz HighPerformanceEngines Ltd:n johdossa on muuten nykyään Ola Källenius. Hyvä Ruotsi!
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Rapu-70 sanoi:
Myyntityössä pitää olla uskottavuutta. Vai väitätkö, että em. toimenpiteillä Mäcin osalta on saatu hirvittävästi etua kilpailijoihin nähden tätä kautta silmälläpitäen? Eikös kyse ole siitä, että kilpaillaksesi edes sillä tasolla missä Mäcci oli viimekaudella tällaisia asioita pitää tehdä ja näin ollen jotta voit myydä tuotettasi (talli, jolla on potentiaalia parantaa kisamenestystään viime kaudesta) nämä ovat ns. kartalla pysymisen edellytyksiä.

Eli selventääksen vielä Ferrarin, Rellun ja Mäcin eroa: kaksi ensinmainittua voivat suoraa käyttää F1 -tallin nimeä lopputuotteen markkinoinnissa, Mersu ei oikeastaan hyödy Mäcistä missään muodossa koska eivät selvästikään pääsen kontrolliasemaan omistuksellisesti. Tämä aiheuttaa sen, että Mäcci on edellämainittuja tahoja enemmän riippuvainen moottoriyhteistyökumppanista. Tallin menestys on aina riippunut moottorin toimittajasta (vrt. Honda, Peugeot, Mercedes).

Sarjan tuotekehityskustannukset ovat kasvaneet sellaisiksi, että muut yksityistallit (johon siis Mclarenkin viimeisimmän omistusmulkkauksen jälkeen äänivallan osalta tulee lukea) ovat liikkeellä vain sponsoreita miellyttääkseen. Sitten on tehdastallit, joiden satsaus liikkuu ihan eri dekadissa kuin yksityistallien ja jotka faktisesti ajavat voitosta ja joille hyöty siitä tulee lopputuotteen markkinoinnin kautta ja näin ollen satsaukselle löytyy perustetta.

Mäcci on oikeastaan ainoa "yksityistalli", joka kilpailee podium-sijoituksista, (viime aikoina tosin vähemmän) ja jonka budjetti on samalla tasolla "tehdastallien" kanssa. Merkityksellistä tallin tulevaisuuden kannalta on Mersun reaktio dennisin viimeisimpään sinänsä nerokkaaseen liiketoimeen. Ilman Mersun moottoreita ja shekkiä Mclaren ei oikeastaan ole muutakuin Williams, paitsi että siellä on kuskina tuplamestari.
Tottahan tuo tekstisi on. Se vaan, että moottori-toimittajana on MERCEDES-BENZ, eikä mikään Rellu tai Ferrari mikä ei edes kilpaile HENKILÖAUTOJEN myynnistä. Mercedes-Benz haluaa vain voittaa, sillä se saa tuotelleen sen parhaan katteen. Voi olla, että Mclaren on sille juuri se taakka, mutta toisaalta tallin historia puhuu puolestaan että siellä on ennenkin voitettu. Minä vaan uskon vakaasti tuohon Mclaren-Mercedes liittoon, ja että tulevina kausina sillä voitetaan paljon :thumbup:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Janne A. sanoi:
Enpä usko että Mclaren sponsoreiden näkyvyyden takia testaa autoa tuulitunnelissa ja simulaattorissa...
No siltä se vähän vain näyttää, ei MP4-21:sen aerodynamiikka nyt niin loistava ollut etteikö sitä tarvitsisi enempää muuttaa. Toisinsanoen ensi kaudella voitto taitaa jäädä saavuttamatta, ellei outoa sadekisaa nähdä. Pisteille tuolla ajellaan ehkä joskus podiumille, mutta ei sen enempää.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Muistakaahan ketterät lapsoset että McLada voi vielä muuttua, itse odotan totta puhuen leviää nokkaa jossa on rellumainen etusiipi. Ovat vain pitäneet sen piilossa. Muuta muutosta tuskin tulee, mutta olisihan se etusiipikin - mitä odotan - jo jotain.

Mutta ei mestaruutta, se on saletti.. (toivottavasti)
 

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
218
Sijainti
MONACO!!!
Suomen Huippu sanoi:
Mercedes-Benz HighPerformanceEngines Ltd:n johdossa on muuten nykyään Ola Källenius. Hyvä Ruotsi!
Haa! Arvasin että siellä taas joku ruottalainen räpeltää, kyllähän tämä selittää jo paljon viime vuosien menestyksestä....

Alonso muuten rupee jo nytten hikoilemaan että mitenkähän tää ens kaus sittenkää sujuu:
"En kaipaa mitään Renaultilta. Minulla on ainakin tässä vaiheessa kaikki, mitä toivonkin. Voi olla, että kauden mittaan tunnen toisin."
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Alonso voittaa mestaruuden tälläkin kaudella. :jaska:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkoz84 sanoi:
No siltä se vähän vain näyttää, ei MP4-21:sen aerodynamiikka nyt niin loistava ollut etteikö sitä tarvitsisi enempää muuttaa.
Eikö? Vai olisiko muutosten vähyys sen merkki, että hyvää on hankala parantaa sääntöjen pysyessä käytännössä samoina?
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
WebSlave sanoi:
Eikö? Vai olisiko muutosten vähyys sen merkki, että hyvää on hankala parantaa sääntöjen pysyessä käytännössä samoina?
No millä selität viime kauden paskuuden? Jos kerran auto oli niin loistava, ettei sitä tarvitse muuttaa niin missä sitten viime kaudella kusi? Pitoa oli kadoksissa sieltä sun täältä, mutta onneksi kovat renkaat parantaa tilannetta :rolleyes:
 
Ylös