NASCAR 2016

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Viime yönä ei Bristolissa ehditty ajaa kuin 48 kierrosta, kun sade saapui rata-alueelle. Kuivaus ehti jo kerran tapahtua, mutta sitten jälleen sade kasteli ajopinnoitteen erittäin märäksi. Näin ollen oli viisasta odottelunkin jälkeen siirtää kisa tälle päivälle, kun sadetta oli alueella sen verran paljon. Kisa jatkuu kello 20:00 tänä ehtoona.

Järjestys uusintastarttiin: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2016/8/20/running-order-bristol-night-race-red-flag-postponed-sunday.html
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
...tai sitten ei

Näyttää olevan totaalisen märkää ja sade nytkin. Onkohan koskaan ollut näin paljon sadeongelmia Nascarissa kuin tänä vuonna,
itse en ainakaan lähivuosilta tälläistä muista.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
...tai sitten ei

Näyttää olevan totaalisen märkää ja sade nytkin. Onkohan koskaan ollut näin paljon sadeongelmia Nascarissa kuin tänä vuonna,
itse en ainakaan lähivuosilta tälläistä muista.
Näin tosiaan on, mutta onneksi sääpalvelut lupaavat parempaa keliä myöhemmin ja näin ollen kisa pitäisi pystyä tänään ajamaan.

Sellainen muistikuva on, että juuri ennen 2010-luvun taitetta olleilla kausilla oli erittäin paljon siirrettyjä kisoja ja niitä muistaakseni oli vuonna 2010 jonkin verran myös.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4417
Sijainti
Salo
Luonnonoloille nyt ei mitään mahda. Ja kun ottaa huomioon, että NASCARin suurin suosio on etelävaltioissa joka on kokonaisuudessaan subtrooppista aluetta (lue=kostea kesä ja alttius hirmumyrskyille). Välimerellinen Kalifornia tai sitten aridit alueet (esim. Phoenix, Las Vegas) ovat sään puolesta varmemmalla pohjalla.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onko koskaan peruttu kisaa kokonaan, vai siirretäänkö vaan vaikka 10 kertaa jos tarvis?
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Koskaan ei ole kisaa kokonaan peruttu, mutta lykkäyksiä on joissakin tapauksissa saattanut kaksikin kertaa olla. Muutama vuosi takaperin Atlantassa trooppisen myrskyn takia kisaa ei siirretty seuraavalle päivälle kuten normaalissa menettelyssä vaan sitä seuraavalle, jolloin myrskyä ei enää Georgiassa ollut juurikaan.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Lopputulos oli mitä mainion Bristolissa, kun Kevin Harvick ylitti maaliviivan ensimmäisenä!! Suurin piirtein miltei puolen vuoden tauon jälkeen voittajan ympyrään (viimeksi Phoenix heti kauden alussa) ja nyt vielä sellaisella kisalla, jossa voitto ei karannut muuttuvien tekijöiden vuoksi enää kisan loppupuolella kuin niin monta kertaa aikaisemmin on käynyt tämän ja erityisesti viime kauden aikana. Tallin iskukyky on ollut tällä kaudella erittäin hyvä jo mitattuna suorituksellisesti koko sesongin ennen jahdin alkua, joten mestaruudesta tosiaan jälleen taistellaan. Ainoana tosian hieman jännittää se, että jos jo viime kauden finaalissa JGR onnistui #18 tiimillä Kyle Buschin toimesta viemään mestaruuden jo kuin katetulta pöydältä juuri nokan edestä, niin tällä kaudella ehdottomasti tuo kahina on todella tasaväkistä entisestään ja talleista ehdottomasti JGR:n koko poppoo on todella iskukykyinen - ja Kyle Busch tuota joukkoa johdattaa.

Mutta tosiaan SHR:ltä ja #4 tiimiltä hieno voitto Bristolissa, joka oli Kevin Harvickin toinen radalla. Se on kyllä näyttävää ja pitävän mallikasta kurvin kallistuksen maksimoivaa käyttöä ylälinjalla saada auto toimimaan juuri noin, mitä se oli erityisesti kilpailun loppupuolella. Pistejohtokin tuli samalla takaisin hyppysiin yhden kisan jälkeen.

Kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2016/bass-pro-shops-nra-night-race.raceResults.results.html

Pistetilanne: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Jeff Gordon ei enää aja autoa Michiganissa, vaikka Dale Earnhardt Jr. ei olisi ajokunnossa. Autoa tässä tapauksessa ajaa ensi kisaviikonloppuna Alex Bowman. Mielenkiintoisena pointtina tuossa on se, että Jeff Gordon voi ajaa vielä #88 autoa myöhemmin, mutta ensi kilpailussa tämä ei ole mahdollista.

Seuraavaksi tosiaan Michiganin 2-mailinen suur-ovaali, joka tarjoaa vauhdillista erityistä viihdettä tosinopeuksilla, jossa autoista (koneet & ohituskyvykkyys) otetaan kovastikkin mittaa ja venue heittää myös haastetta kuskin suuntaan myös tosiaan pienaerodynaamisella paketilla, joka radalla oli jo ensimmäisessä kisassa käytössä. Isoilla ovaaleilla se on tosiaan jotakin, kun kuitenkin niillä vauhdeilla autot elävät kaarteissa nykyään juurikin enemmän kuskin auton käytön varassa uusituilla säännöillä ja ottaen huomioon edelleenkin imuaspektin jota autoilla on näissä nopeuksissa, niin aika näyttävän näköistä on kisailu. Michiganissa kisalähetys alkaa kello 20:30 sunnuntai-iltana NelonenProlta, Ruudusta ja Viaplaylta. Jännitys tiivistyy jahdin jo lähestyessä.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Larson tosiaan voitti Michiganin ja sillä ensimmäisen Sprint Cup-lähtönsä koskaan. Hyvä kisa Elliottin kanssa ja kerrankin voi peukuttaa mulkku-Bradia tuuppimisesta. Oikein tuli hyvä mieli lopputuloksesta. :)
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Voittipa tosiaan Chip Ganassi Racing pitkästä aikaa ja tosiaankin se voitto tuli vihdoin ja viimein Kyle Larsonille, joka on parin kauden ajan sitä jo sitä metsästänyt. Toisinaankin vaikka top-10:jä ei kauheasti Kyle Larsonilla ole tällä kaudella - eikä vielä koko uralta - niin monesti juuri noiden top-5 juoksujen taustalla on ollut ihan potentiaalinen voittaja-auto mutta ei vain ole onnistunut sitä kisan viimeistä rypistystä saamaan onnistuneesti aikaiseksi radan puolella. Voittoja tulee paljon lisää ja tulee taistelemaan myös mestaruuksista. Todella lupaava kaveri, joka hieman seuraa Kasey Kahnen jalanjälkiä uran alkutekijöillä. Saadanpa myös vertailla, että onko tuloksellisesti Kyle Larsonille parempi pysyä yllätyksiin ja potentiaalisesti voittokahinoihin kykenevällä kalustolla kauemmin ja saada maksimia niistä irti ilolla/fokuksella, vai hypätä jossakin välissä uraa huipputalliin tatsin mahdollisesti lähes tulkoon joutuen todellakin koetukselle, kuten Kasey Kahnella on ollut HMS:llä.

Huipputallissa tosiaankin kaikki on pedattu jo mestaruudelle tallin puolesta mitä tulee kalustoon ja jos tulee heittelyitä, niin ainakin koko koreografia on sen verran vakuuttavaa organisaatiossa, että se nousu saadaan yleensä hyvinkin pian aikaiseksi. Siksi on nimitys painetila ja todellakin tietäen kuljettaja mitä kalustolta voi odottaa, mutta ei vain saa onnistumisia. Tällöin lähetysmistapaa pitää muuttaa, mutta se on sitten oma argumenttinsa, että miten sitä tehdään tallissa yhdenkin tiimin osalta.

Kasey Kahne oli erittäin hyvä juurikin uran alkuvaiheessa Gillett Evernham Motorsportilla ja sen jälkeen Richard Petty Motorsportilla - ja suoraan sanottuna viihtyi todella lupaavana kuljettajana olla asemassa härnäämässä isompia talleja sekä ottaen samalla kilpailuvoittoja. Juurikin oli kalusto kuitenkin millä se tehdä, mutta oli innokkuutta organisaatioilla olla isojen tallien vierellä nousten sinne sinnikkään vaateliaan määrätietoisen osaamisen kautta. Mutta kaikilla tapahtumallisuuksilla on eri tekijänsä ja silloin määritelmissä olevat samanlaisuudet ovat vertauskuvallisia ainoastaan keskenään olosuhteiden kautta. Pakko kuitenkin sanoa, että paljon samaa kahdessa kuskissa on.

Ensikertalaiset voittajat saatiin viime kisaviikonloppuna myös CWTS:ssä Michiganissa, jossa voiton otti Brett Moffitt sekä Road Americassa jossa voittajaksi tuli Michael McDowell.

Michiganin kilpailun tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2016/pure-michigan-400.raceResults.results.html

Pistetilanne Michiganin jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Brad Keselowskin #2 tiimi sai rangaistuksia Michiganin kisan jälkeen NASCARilta. Tiimipomo Paul Wolfe sai 15.000 dollarin sakot ja sekä kuski- että omistajapisteisiin tuli 10 pisteen vähennykset.

Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2016/8/31/sprint-cup-xfinity-camping-world-truck-series-penalties-warnings-michigan-road-america.html

Seuraavaksi sitten kauden eräs odotetuimpia kisoja - ja ainutlaatuisesti senkin vuoksi, että tällä spesiaalilla/uniikilla radalla ajetaan vain kerran vuodessa - mutta siksi juurikin tämä kilpailu todellakin on eräs suurimmista voittaa ja on jokaisen kuljettajan suosikkeja. Kyseessä on siis Darlington Raceway, jota on liian vaikea kesyttää. Ennen kuin kisaviikonloppu edes alkaakaan, niin on vetoja mediassa siitä, että ketä kuljettaja mahtaa selvitä viikonlopusta mahdollisesti ilman suurempia seinään osumisia, on sellaista jota ei ihan joka rataa koskien arvuutella. Vaikeita ja haastavia ratoja on paljon, ja kaikissa yhtenäistä on se, että ovat sitä todellakin kisaolosuhteissa ja uusintastarteissa. Darlingtonissa rata heittää haastetta koko viikonlopun juurikin vuorostaan johtuen radan kallistuksesta, joka on kunnolla kaartunut vasta aivan seinän lähellä (2 autoa vieri-vieren mahtuu), tulee väkisinkin hiemankin liiallisen vauhdin tavoittelussa ja liian pitkälle ajatettuna kaarteen keskustassa liukasteltua tai puskettua, ja näin Darlingtonin viiva on valmis. Rata on miltei puolitoista mailia ja lasketaan sellaiseksi.

Edelliskaudella ja eri toten viime kaudella (jolloin uusi aerodynaaminen paketti oli käytössä valituilla radoilla ja ensitestinsä se sai myöskin juurikin ahtaalla ja nopealla Darlingtonin radalla) jo kisoissa on myös ollut enemmän sisäradan vähempikallisteista ajopinnoitteen käyttöä, jolloin mitattuna ajolinjoja voisi olla neljäkin käytössä, mutta näitä ajolinjoja kuljettajat alkavat hyödyntää vasta yleensä pitemmillä juoksuilla oikein kunnolla. Tästä hyvä esimerkki on kuitenkin ollut se, että jos radan legendaarista pinnoitetta käyttää seinän vieressä ylälinjalla, niin tulee osumia seinämään ja muihin autoihin. Modernissa versiossa mukaan tullut leveämpi mukaelma kannustaa kuskia ajamaan myös alalinjalla, mutta kuten viime kauden kisassa tämä kävi ilmi, niin pyörähdyksiä oli todella suuri määrä kisan aikana; monesti yhteen osuminen tiukan ajokulman takia suorille tultaessa tai samasta syystä kävi näin henkilökohtaisesta ajovirheestä. Kisassa rata tarjoaa todella rempseää kisailua ja kaikkea mitä voi melkein toivoa puolentoista mailin ovaalilta, jossa juurikin kisassa venue heittää todella suuren haasteen kuskeille seinien läheisyyden, ajolinjojen ja kilvanajon ollessa todella ahdasta, kontaktiuuden sekä juuri kolareiden välttämisen muodossa. Voittaja on tosiaan tällä radalla tosiaan voittonsa ansainnut.

Kisalähetys on myös hieman spesiaalisesti erilaisella paikalla kuin yleensä. Kisalähetys alkaa kello 01:00 sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Viasat Urheilu HD:ltä, Viaplaylta ja Ruutu-palvelusta.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Sateisen perjantaipäivän vuoksi Darlingtonissa ei ajeta tänään lainkaan ja kun Sprint Cupissa harjoituksia piti olla haasteliaalle radalle perjantaina, niin kisaviikonlopun uudelleen järjestelyssä kisaan startataan pistetilanteen mukaan ja harjoituksia vuorostaan ajetaan lauantaina. Se tarkoittaa sitä että Kevin Harvick lähtee paalulta kauden eräistä suurimmista kisoista!! Pistejohdosta on juurikin näissä skenaariossa todella suuri etu: paalupaikka ja hyvä varikkopilttuupaikka.

Lähtöjärjestys Darlingtonin kisaan: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2016/bojangles-southern-500.raceResults.qualifying.html

Nyt sitten tuli suurempaa uutista Hendrick Motorsportilta ennen kisaviikonloppua koskien Dale Earnhardt Jr:n toipumista, kuten moni varmasti ajattelikin, niin NASCARin suosituimman kuljettajan kausi oli sitten tällä kertaa tässä, eli hän ei tee tilannepäivityksiä koskien ajamista tällä kaudella enää vaan petraa täysin tervehtymiseen ja parantumiseen ennen ensi kauden alkua. Parempi näin, että pistää muutaman viikkojen sijaan pari kuukautta toipumista ilman kiirehtimisiä radalle ja saa todellakin rennossa sekä vapaassa ilmapiirissä katsastella kuntoaan pikkuhiljaa ja olla sitten valmiina tosiaankin ensi kauteen huolella toivuttuaan.

Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2016/9/2/dale-earnhardt-jr-sit-out-rest-of-2016-injury-concussion.html

Jeff Gordon ja Alex Bowman jakavat vastuunsa #88 autossa loppukauden 12:sta kisan ajan, ja Jeff Gordon on tosiaan autossa tänä viikonloppuna. Hän myös viime kauden lopettamisen jälkeen teki näissä valitettavissa olosuhteissa paluun täksi kaudeksi vielä osa-aikaiseksi kuljettajaksi, kun startteja tulee alle jonkin verran. Osoittaa ystävä- ja tallihenkisyyttä todellakin ja hänen faninsa pääsevät katselemaan samalla hänen ajamistaan vielä monen kisan verran.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Vanha kunnon Darlington ei loppukisasta jättänyt varmasti ketään ihmettelemään radan konstikkuudesta viileällä ja keinovalaistuksen alaisuudessa ajettavalla todellakin vähätilaisilla ajolinjoilla yleisön yhtenä suosikkiratana. Alkukisa oli todella rauhallinen, ja itse asiassa koko kisan aikana nähtiin vain harvakseltaan seinään osumisia Darlingtonin viivaan edellyttämillä tavoilla - ne joita tuli seinään osumaksi saakka olivat ihan tv-kamerat pitkäksi aikaa lukitsevia, eli kolareita joita kilpailun aikana oli puolen välin jälkeen suhteellisen paljon. Kisailu oli kyllä näyttävää alkupuoliskolla, kun kuskien piti todellakin kierros kierrokselta katsoa autonsa toimivuutta, vaihdellen samalla monesti ajettavia ajolinjoja jolloin aika ajoin lipsumistakin esiintyi - ja toden totta vauhdillisia eroja vain asvaltin valitsemisen ja kaluston pitävyyden kannalta siinä vaiheessa kisaa onnistuttiin tuomaan hienosti kisalähetyksessä esiin.

Maanantaiaamusta voittajan ympyrään ehti hienon hienolla loppukisan sekvenssillä nelipyöräisen sopivasti oikeaan aikaa toimimaan voiton kannalta saanut Martin Truex Jr., joka jälleen sai kanadalaiselta tiimipomoltaan Cole Pearnilta juuri autolle sopivinta balanssia ratkaisuhetkille, jolloin auto todellakin viihtyi kärjessä ruutulipulle saakka. Toinen suuri voitto tällä kaudella, ja vaikka nyt ei mitään dominointia ollut alkuunkaan kuten Charlotessa tiimin voitettua Coca-Cola 600 täysin näytöstyyliin, niin nyt pystivitriiniin tuli myös kuskille palkinnoksi toinen iso pokaali, eli Southern 500:n voitto joka on todella suuri sellainen. Näyttävää oli tallin osaaminen kilpurin kanssa jälleen, ja vaikka ohi on myös kisoja mennyt tällä kaudella, niin jälleen kylläkin isoissa parrasvaloissa viihtyvät, suurten kisojen voittajat kyllä jahdissa tiimeineen ottaa tuntuvaa askelta myös mestaruuskahinan suuntaan. Viime kaudella finaalissa neljän joukossa, joten puolentoista viikon päästä alkavissa pudotuspeleissä voidaan myös odottaa tallin jälleen tosissaan siihen formiin hyökkäävän. Etenkin kun nyt ne voitot ovat juuri tulleet paljon kalustosta ja päätöksistä johdannaisilla, vaativilla radoilla.

Kevin Harvick oli täysin kuningasvauhdissa koko kisan ajan aina aloituslipusta auringonpaisteessa lähes tulkoon ruutulipulle iltavalaistuksessa. Johdettuja kierroksia huimat 214/367:stä (samalla myös uralla rikottiin todella kiitettävä 10.000 johdetun kierroksen rajapyykki) ja kaikkineen pedattiin harmoninen yhteentoimivuus kaluston ja radan välillä, kun auto toimi sekä hyvin liukkaalla päiväpaisteen lämmittämällä venuella, että keinovalaistuksen aikana kovavauhtisimmilla kaarteisiin otetuilla aggressiivisimmilla otteilla. Kakkostila kuitenkin tuli, ei todellakaan huono, mutta voitto oli todellakin ansaittu radalla. Ei lipumisia, ei hakuilua - puhtaasti juuri kahden ylälinjan vastikkeena niin kutsuttavan pientareen, sekä radan puolella olevaa kallistusta, käyttäen alalinjaa tehokkaasti. Toisinaan ottaen pitemmällä juoksulla vauhtia ylempää kurvin kokovaltaiseen taittoon tai sitten vain ajatettiin apexin kohdalla koko kaarteen läpi kummassakin tapauksella eroavalla kaasupolkimen käytöllä. Darlingtonissa riittää erilaisia skenaarioita sekä kompesointeja kaarteissa, kun pitemmillä juoksuilla kaasupolkimen käytön kanssa ollaan todellakin tarkkana ja kilpa-autolle tosiaan annetaan kaasua nykäyksittäin näissä tilanteissa.

Kaikki olikin hyvin ovaalin puolella, mutta varikkokäynnit eivät valitettavasti onnistuneet kunnolla kisan aikana kuin pariin kertaan. Niillä toisilla parilla kerralla tuli sijojen menetyksiä varikolla, ja yhtenä esimerkkinä tästä myöhemmin kisassa tapahtunut 11:sta sijan menetys varikolla vaikkakin pilttuupaikka oli paras mikä oli käytössä juurikin paalupaikalta lähtemisen ansiosta ja valinnalla tehtynä. Huonoja pysähdyksiä sattuu, totta kai, aika ajoin ja ei se ole mikään ihme huippumoottoriurheilussa, kun todellakin pysähdyksen aikana on todellakin tiimihenkilökunnalla saada nopeasti stoppi tehtyä hyvällä suoritteella täysin manuaalisesti aina sinne 11-12 sekunnin tai vähän päälle, luokkaan. Kaikki oli vain pedattu miltein jo voittoon, mutta varikkosuoralla ei aivan vaan pysynyt otteet suorituksellisesti tasaisina. Onneksi tämän viikon aikana palaverejen jälkeen tulee uutta intoa ja inspiraatiota joukko täynnä ensi kisaviikonlopulle, kun kuitenkin erittäinkin kova varikkohenkilökunta on kyseessä #4 tiimissä. Huonoja kisoja ja vahinkoja varikolla tapahtuu joka tiimissä ja niistä opitaan.

Kilpailun tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2016/bojangles-southern-500.raceResults.results.html

Pistetilanne ennen runkosarjan finaalia: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Jahtiruudukko (voitot/pisteet)

1. Brad Keselowski (4)
2. Kyle Busch (4)
3. Kevin Harvick (2)
4. Carl Edwards (2)
5. Denny Hamlin (2)
6. Martin Truex Jr. (2)
7. Matt Kenseth (2)
8. Jimmie Johnson (2)
9. Joey Logano (1)
10. Kurt Busch (1)
11. Kyle Larson (1)
12. Tony Stewart (1)
13. Chris Buescher (1)
14. Chase Elliott (-181)
15. Austin Dillon (-189)
16. Jamie McMurray (-198)
------------------- Pudotuspeliviiva--------------------
17. Ryan Newman (-205)
18. Kasey Kahne (-242)

-------------------------------------------------------

Kuten näkyy, niin viivan tuntumassa on edelleen sijojen vaihteluille mahdollisuudet, mutta oikeastaan kyse on pitkälti siitä ennen runkosarjan päätöskisaa, että mihin Ryan Newman kykenee suoriutumaan. Voittaja jos on Richmondissa joku muu kuin jo tällä kaudella voittanut, niin se tuo jännitysaspektin aivan erilaisen kilpailuun vaikka se on aina olemassa, mutta eri toten kisan loppupuolelle aika trilleri tulisi vaikka onkin hyvin pienet todennäköisyydet sille. Yksi mielenkiintoinen skenaario on vielä sekin, että kisan voittaneen kuljettajan pitää olla juuri top-30:ssä pisteissä - Chris Buescher on juuri tuolla sijalla 30:ntä ei vielä niin tukevasti. Sekin tuo oman mielenkiintonsa kisaan, koska se voi kanssa muuttaa olosuhteita erilaiseksi playoffikuplassa. Jännittävä kamppailu on odotettavissa runkosarjan finaalikilpailussa todellakin tuon viivantuntuman kanssa, että ketä loppu viimein pääsee kuudentoista joukkoon pudotuspeleihin.

Seuraava kisa on tosiaan 0.75 mailisella Richmondin lyhytradalla, jonka jälkeen sitten jahtiruudukko lyödään lukkoon ja playoffit alkavat. Kaikkinensa todellakin odotettavissa on "lyhytrata superspeedway-tuntumalla" joka on Richmondin tavaramerkki. Kaikki kuljettajat lähes tulkoon pitävät radasta ja sen viihdyttävistä puitteista kisailuun kaksi rinnakkain kaarteiden alaosassa, viivan vieressä juoksujen alussa ja laajentaen sitten pitemmillä juoksuilla myös kolmatta linjaa ylempää käyttöön, jolloin autot myös luistattavat kaarteista tullessaan aikamoisesti etukaarresuoralle, että takasuoralle. Kisat ovat viime kausina olleet radalla todellakin vihreäliputteisia pitkiä toveja ja yllättävän vähän on tullut keltaisia - myös juuri näissä kausikalenterin finaalikisoissakin. Venue itsessään on kontaktikohtia täynnä kaarteissa, jarruilla haastaa (loivaa kaarrosta pitävä pääsuora tuo autot todellakin hyökäten jarruille kulmassa ennen kääntöä 1-2:een ja takasuoralta tullaan todella ahtaaseen apex-kohtaan 3-4:aan) ja joka kohtaa rataa on taistelua ja monesti rivejen keskellä ohittelua tehden. Radalla kylläkin voi monesti hivenenkin autojen hallintaan liittyvät tekijät muuttaa monesti koko kilpailun struktuaalisuutta, kuten monesti Richmondissa on ollut täysikontakti lyhytrata hegemoniavääntöjä.

Kisalähetys alkaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 02:00 Viasat Urheilu HD:ltä, Viaplaylta ja Ruutu-palvelusta.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ja edellinen johti erimielisyyksiin

Niin ja siis sikatempun tekijä katsottiin kuitenkin voittajaksi...

Tätä samaa raivoa kyllä toivoisi eurosarjoihinkin, täällä ollaa niin saatanan mauttomia
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Katselin kanssa sunnuntai-iltana tuon CWTS:n turneen Mosportin radalta, ja oli kyllä kieltämättä se loppukahina ruutulipulle ja sen jälkeinen nurmipaini aika kerrassaan kyllä tunteiden vuoristorataa kuvaavaa miten usein sitä intohimoa kuitenkin NASCARissa näyttäytyy, eri toten kun J-H Nemechekillä oli jo voitto ja jahtipaikka varma, ja vuorostaan Cole Custer olisi kisan nopeimmalla lava-autolla mennyt myös voitolla suoraan jahtiin. Tuon kontaktisuuden tapahtuessa ja se runnominen joka sitä hallitsi, niin oli hyvinkin selkeää että ei kilpailun jälkeen välttämättä pelkäksi sanailuksi jää.

Ennen kisaa välit olivat hyvässä tai ainakin normaalissa tilassa, mutta ruutulipun jälkeen olivat täysin muuta. Kisa Mosportissa oli muutenkin hyvä ja nämä vanhanliiton moottoriradat tuovat enemmän ekstraa suoritukseen, kun ne ovat monelta kantilta katsottuna monen tekijän yhdistelmä miten voittaja sen klaaraa. Tällä kertaa oli tosiaan tälläinen voittokahina.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kevin Harvickin #4 tiimiin tuli muutoksia Darlingtonin jälkeen, kun sekä etupyörän vaihtaja että kantaja, vaihdettiin tallikaveri Danica Patrickin #10 tiimiin, jossa vaihtokaupassa tuli kaksi saman paikan varikkohenkilökunnan jäsentä tilalle.

Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2016/9/7/kevin-harvick-pit-crew-change-richmond.html

Samaan aikaan myös Ryan Newman, että Kyle Larson, saivat kumpainenkin rangaistuksen NASCARilta Darlingtonin jälkeen; Ryan Newmanin kohdalla on vain kyse todellakin erittäin pahaan aikaan tulevasta penaltista: P3-luokan rike, 15 pistettä kuski- ja omistajapisteisiin sekä tiimipomo Luke Lambertille 25.000 dollarin sakko. RN:n pudotuspelihaaveet kokivat kovan tärskyn, kun nyt takaa-ajettavaa on 22 pistettä 7:n sijaan. Talli ei valita päätöksestä. Pakkovoiton paikka milteinpä, ellei saa pisteissä todella suurta eroa kisassa.

Kyle Larsonin tiimi vuorostaan sai P2-luokan rangaistuksen, 15 pistettä kuljettaja- ja omistajapisteistä, että tiimipomo Chad Johnstonille 22.500 dollarin sakko.

Ryan Blaney vuorostaan ansaitsi erikoisimman rikkeen tittelin Darlingtonin jälkeen, kun hän vanhanajan muistelu kisaviikonloppuna käväisi lauantain harjoituksissa radalla ilman ajohansikkaita ja sai NASCARilta 1000 dollarin sakon.

Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2016/9/7/nascar-penalty-report-post-darlington-raceway.html
 
Ylös