petrolhead
heh , petrolhead
En tiedä onko otettu esille, mutta osa ohituksista saattaa jäädä näkemättä koska normikisassa varikolla käydään 2-3 kertaa. Jos vaikka kuski ajaa toisen perässä siinä sekuntin päässä ja ei pääse ohi "heti", talli voi ottaa tämän varikolle joitain kierroksia aiemmin suunniteltua aiemmin.
Muutenkin, yksi hyvä jota varikkotaktiikalla haetaan, on se että kuski pääsee ajamaan "tyhjällä radalla".
En silti kannata esim renkaanvaihtostopin kieltämistä, koska se ei kannusta riskinottoon radalla (jos ohitustilanteessa repii renkaista kaiken irti ne ovat helposti kanttiset loppukisan ajan).
Miten varikkostoppien määrä muuttuisi jos tankkaaminen kiellettäisiin tai jos sallittaisiin vain yksi välitankkaus, en tiedä.
Ensi vuonna kun sliksit tulevat, poistuuko tuo kahden seoksen touhu/kisa ?
Muutenkin, yksi hyvä jota varikkotaktiikalla haetaan, on se että kuski pääsee ajamaan "tyhjällä radalla".
En silti kannata esim renkaanvaihtostopin kieltämistä, koska se ei kannusta riskinottoon radalla (jos ohitustilanteessa repii renkaista kaiken irti ne ovat helposti kanttiset loppukisan ajan).
Miten varikkostoppien määrä muuttuisi jos tankkaaminen kiellettäisiin tai jos sallittaisiin vain yksi välitankkaus, en tiedä.
Ensi vuonna kun sliksit tulevat, poistuuko tuo kahden seoksen touhu/kisa ?
Kun kirjoitin pienet siivet niin tarkoitan tosissaan pieniä siipiä, vaikka yksi elementti/siipi, ja kaikilta mitoiltaan vakavissaan pienemmät.No, onneksi me näemme nämä ihmeet ensi kaudella :thumbup:
Viimeksi muokattu: