Juzo sanoi:
Järkevin tapa mielestäni kuitenkin olisi auton imun parantaminen. Tästähän oli joskus puhetta, autoja rakennetaan siten, että perässä ajaminen olisi mahdollisimmman vaikeaa.
Se on kyllä selvää, ettei Formuloissa tulla koskaan näkemään yhtä paljon ohituksia kuin MotoGP:ssä. Mielestäni se onkin hyvä asia, MotoGP:ssä ei sijoituksilla ole minkäänlaista arvoa, muuta kuin tietysti viimeisellä kierroksella. Formuloissa aika-ajollakin on valtava merkitys, kun taas MotoGP:ssä on aivan sama lähdetkö neljännestä vai ekasta ruudusta.
Jep, tai jos takasiipi / perä suunniteltaisiin siten, että se ei vie niin paljoa takaa tulevalta pitoa. Jos yleensä mahdollista, menettämättä älyttömästi perän downforcea?
Mun mielestä downforcea saisi lisätä ja tehoa nostaa. Tosiaan, jos se ohittaminen olisi yhtä yleistä kun MotoGPssä, niin sillä ohituksella ei ole sen kummallisempaa arvoa, kun sijoitukset vaihtuu ½ kierroksen välein. Esim. piikkiluokka on ihan naurettavaa kituutusta.
F1 kuuluu olla kallein, näyttävin, NOPEIN ja teknisin.
Muutama helppo parannus mikä tulee mieleen on; idioottimainen "race control" ja naurettavaa pilkunnussimista vähän rankemmista ohitus yrityksistä, pistelasku järjestelmä uusiksi (auttaa ehkä eniten). Tyyliin voittaja 12, toinen 6, jne..
Kyllä noilla tämän hetken F1 pystyy ohittamaan kunhan se on sen arvoista, on se nähty jo monta kertaa. Tietty slicksit oli hieno veto teknisiin ohitusmahdollisuuksiin. Miksi riskeerata yhtään ja ohittaa kun huonommasta sijoituksestakin saa hyvät pisteet? Ym.. idiootti säännöt.
Hamiltonkin näytti vähän kisakuskin luonnetta, kun yritti väkisin bahrainissakin ottaa takaisin menetyn sijan. Kun taas jotkut muut olisi tyytynyt ajamaan tasaisesti jämäpisteille. :nope: Pisteet, pahin kilpailun tappaja :thumbdown
Säännöt on kuitenkin kaikille samat ja vaikka niitä veivataan mihinkä suuntaan tahansa, niin eiköhän siellä ole aina talleja jotka ovat vähän muita edellä --> se siitä takaluukussa kiinni ajamisesta. Ellei sitten kaikki autot ole samoja, siinä vaiheessa tosin katsojia ei enään olisi ja kaikki muut lähteneet sarjasta. Ohituksia ja tiukkoja tilanteita varmasti löytyisi! Vrt. MotoGP piikkiluokka, kuinkakohan moni sitäkin kattoisi, jos olisi omana kisanaan?
Autonvalmistajatkin haluaa näyttää juuri sitä teknistä osaamista, moottorin kehitys ym. rajoitukset varmasti vituttaa. Entäs kalliit tuulitunnelit ym. meneekö ne hukkaan kun FIA keksii tälläistä paskaa? Moottoripuolelle pitäisi saada 2-3 erinlaista konstruktiota, esim. wankel ja joku muu. Itse ainakin haluaisin nähdä erinlaisia autoja..
Konerikkoja ja tekniikka vikoja pitää saada lisää! Se jos mikä sekoittaa pakkaa huolella. --> moottorikehitys vapaaksi ja pois rajoitukset.
Nykyiset F1 on hyviä, slicksit vaan ja pahimmat tekniset rajoitukset pois. Haluaisin nähdä ja kuulla kun 2.4l 8-kone jengaa lähemmäs 25000rpm, niinkuin todellisen F1 kisakoneen kuuluisi, eikä mikään saatanan eko-diesel.
Liian tiukoilla säännöillä saadaan hyvin pilattua kaikki. Sama pätee myös muualla