Puupää
Señor Member
Mulla ei oo ikinä ollut mitään vakuutuksista korvattavaa...
Mä sain just mm. asumisen keskeytymisestä korvaukset (tää on erikseen otettava vakuutus, tosin melko usein laajassa paketissa mukana. kannattaa silti tarkistaa) eteisen ja vaatehuoneen uudet lattiapinnat, seinäpinnat, katot ja uuden 300 euron vaatekaapin+näiden asentamisen työ- ja materiaalikulut. Yms. vesivahinkoon liittyvää.Mutku sanoi:Mulla ei oo ikinä ollut mitään vakuutuksista korvattavaa...
Osa meni, osa ei. Esim seinien uudelleenrakennus, putket yms. kiinteät rakenteet meni taloyhtiön vakuutuksesta. Omavastuu mulla oli tossa 120 euroa, eli sen verran +20% asumiskustannuksista tuli se muualla asuminen maksamaan.Sammypiru sanoi:Runar: Menikö sun vesivahinko kuitenkin taloyhtiön vakuutuksista?
Melkein rupeisin tuossa vaiheessa kyselemään tuotevastuun perään - ainakin jos kyseessä ei ole "299" TV.Mutku sanoi:en mä kyllä pitäisi ikävähennyksiä ongelmana. Jos 5v vanha telkkari tekee tenät niin saa kyllä lähtee meneen...
Ja tuotevastuu korvais sen sun lattialle tiputtamas telkkarin millä logiikalla?jaska sanoi:Melkein rupeisin tuossa vaiheessa kyselemään tuotevastuun perään - ainakin jos kyseessä ei ole "299" TV.
No sillä, että sen jalusta murtuRunar ja Kyllikki sanoi:Ja tuotevastuu korvais sen sun lattialle tiputtamas telkkarin millä logiikalla?
Mutta siis... :doubtful: tai ei mitään.Runar ja Kyllikki sanoi:Ja tuotevastuu korvais sen sun lattialle tiputtamas telkkarin millä logiikalla?
Entä jos ei koskaan tapahdu mitään? Olisit maksanut vielä vähemmän. Vakuutukset on vahinkomagneetteja varten.Runar ja Kyllikki sanoi:Mä sain just mm. asumisen keskeytymisestä korvaukset (tää on erikseen otettava vakuutus, tosin melko usein laajassa paketissa mukana. kannattaa silti tarkistaa) eteisen ja vaatehuoneen uudet lattiapinnat, seinäpinnat, katot ja uuden 300 euron vaatekaapin+näiden asentamisen työ- ja materiaalikulut. Yms. vesivahinkoon liittyvää.
Lisäks olen saanut vuosien mittaan mm. kaatuneesta kirjahyllystä ja sen myötä hajoinneista kamoista aika isot korvaukset, yhden auton hinnan saanut käteisellä kaskon täysarvolunastuksesta, mökilläkin on rosvoja käynyt muistaakseni kolmasti, niiden jäljiltä viime talvena jäätyi putket ja suodatinjärjestelmät jne. jne. Aina on kaikki korvattu.
Lässynmussun.J.Heldenview sanoi:Entä jos ei koskaan tapahdu mitään? Olisit maksanut vielä vähemmän. Vakuutukset on vahinkomagneetteja varten.
Mutta jospa on jalustaton telkkari...tai jalustallinen, eikä siinä jalustassa näy mitään merkkejä hajoamisesta!>???? hä?? Ei taida ihan tuotevastuun piikkiin mennä? Tai jos vesivahinko sattuu ja sinne menee hajonneesta putkesta vettä sisälle? Ei taida tuotevastuut auttaa vaikka ois ihan uus telkkari?jaska sanoi:No sillä, että sen jalusta murtu
tätä on pakko jatkaa...Runar ja Kyllikki sanoi:Mutta jospa on jalustaton telkkari...tai jalustallinen, eikä siinä jalustassa näy mitään merkkejä hajoamisesta!>???? hä?? Ei taida ihan tuotevastuun piikkiin mennä? Tai jos vesivahinko sattuu ja sinne menee hajonneesta putkesta vettä sisälle? Ei taida tuotevastuut auttaa vaikka ois ihan uus telkkari?
Jospa myöntäisit mokasi että ajattelit asian täysin väärin. Jostain syystä oletit, että kotivakuutuksesta voi hakea korvausta sellaisestakin kun telkkari menee rikki ihan ilman ulkoisia syitä, esim. sieltä hajoaa joku prosessori tms. Periaatteessa vois ajatella että mitään mikä alunperin on kuulunut esim. telkkarin takuuseen, ei vakuutus korvaa.jaska sanoi:tätä on pakko jatkaa...
no siis, jo on kumma, ettei lattialle tipahtaneen TV:n jalustasta löydy murtumaa
.. ja vesivahinkohan johtuu TV:n lattialle tippumisen aiheuttamasta tömähdyksestä.
Pitääkö sulle kaikki vääntää rautalangasta
Minä en perkele väärässä ole ollutRunar ja Kyllikki sanoi:Jospa myöntäisit mokasi että ajattelit asian täysin väärin. Jostain syystä oletit, että kotivakuutuksesta voi hakea korvausta sellaisestakin kun telkkari menee rikki ihan ilman ulkoisia syitä, esim. sieltä hajoaa joku prosessori tms. Periaatteessa vois ajatella että mitään mikä alunperin on kuulunut esim. telkkarin takuuseen, ei vakuutus korvaa.
Meinaan kotivakuutus ei tollasia "normaaleja" hajoamisia korvaa. Siksi sieltä useimmiten esim. telkkaristakin haetaan korvauksia koska se putosi tms.
Mutta tohonhan ei kukaan voi vastata kuin yhdellä tavalla!!jaska sanoi:Minä en perkele väärässä ole ollut