Laitan tähän seuraavaksi hieman taustatietoja Pirellin tästä kaudesta ajetuista kilometreistä eri rengasseoksilla ja lisäksi myös pieniä taustatietoja varikkokäyntien määristä kisoista ja lisäksi myös koko tähän asti olleen Pirellin nykyaikakaudenkin tilannetietoja ennen vuoden 2017 alkua ja tästä tiedosta puuttuu tietenkin vielä mahdollinen Paul Ricardin ylimääräinen sadekelin renkaiden testi, mutta muutoin tiedot pitävät näiltä osin paikkansa:
Tänä vuonna kaikki Pirellin toimittamat renkaat laadusta riippumatta kauden 21 osakilpailuun: 42 792 rengasta joista kisaan tarkoitettuja renkaita 38 112 kappaletta ja loput 4 680 rengasta vain testikäyttöön
Kuivan kelin renkaiden kokonaismäärä tänä vuonna: 28 188 rengasta
Välikelin tai Sadekelin renkaiden kokonaismäärä tänä vuonna: 14 604 rengasta
Eniten Kovaa rengasta käyttänyt kuljettaja: Daniel Ricciardo 759 kilometrillä
Eniten Keskikovaa rengasta käyttänyt kuljettaja: Valtteri Bottas 3 597 kilometrillä
Eniten Pehmeää rengasta käyttänyt kuljettaja: Sergio Perez 6 566 kilometrillä
Eniten Superpehmeää rengasta käyttänyt kuljettaja: Valtteri Bottas 4 598 kilometrillä
Eniten Ultrapehmeää rengasta käyttänyt kuljettaja: Nico Rosberg 2 052 kilometrillä
Eniten Välikelinrengasta käyttänyt kuljettaja: Jenson Button 444 kilometrillä
Eniten Sadekelinrengasta käyttänyt kuljettaja: Lewis Hamilton 523 kilometrillä
Eniten varikkopysähdyksiä: Kiinassa 66 kappaletta
Vähiten varikkopysähdyksiä: Venäjällä 26 kappaleen verran
Eniten ohituksia: Kiinassa 128 kappaletta joista Lewis Hamilton suoritti yksinään 18 ohitusta ja Kiinan Grand Prix oli eniten ohituksia sisältänyt Grand Prix sitten vuoden 1983 yksittäisesti arvioiden
Eniten ohituksia yleensä kaudella tehnyt yksittäinen kuljettaja: Max Verstappen 78 ohitusta selvästi kilpailuissa joka oli eniten sitten vuoden 1983 ja taitaa eniten ohittaneimmat kuljettajat ennen hyvin nuorta Verstappenia olleet siltä vuodelta kolmikosta John Watson, Eddie Cheever tai Danny Sullivan lukemattoman huikeilla takarivin ohituksillaan...
Vähiten ohitettu yksittäinen kuljettaja kauden kilpailuissa: Sebastian Vettel joka toki kärsi kauden aikana monesta epäselvästä tai ongelmien aiheuttamasta ohituksesta, mutta kärsi aivan selvän sijamenetyksen vain kerran eli Interlagosissa kierroksella 66 Max Verstappenin hänet ohittaessa
Vähiten ohituksia: Unkarissa 10 kappaleen verran joka toki oli silti enemmän kuin mitä jonoajelun kulta-aikana vuosina 1998-2008 keskimäärin...
Eniten ohittanein kuljettaja kaudella kun avauskierros lasketaan mukaan: Fernando Alonso joka todistetusti ohitti 41 kertaa kauden aikana silloin kun avauskierros laskettiin mukaan ja ennen väistämätöntä putoamista
Vähiten ohitetuin talli ja kuljettajat muutoin kuin yksittäisesti: Mercedes ja kuljettajat Nico Rosberg ja Lewis Hamilton jotka todistetusti ilman teknisiä vikoja tai virheitä ohitettiin vain 7 kertaa koko kaudella ja joista Rosberg ohitettiin neljästi ja Hamilton kolmesti
Ennen Paul Ricardin mahdollista ylimääräistä sadekelin renkaiden testiä ajetut testikilometrit: 12 148 kilometriä jotka sisältyivät 2 613 kierrokseen
Pirellin käyttämät kemikaaliseokset prototyyppirenkaisiin ennen tämän hetken prototyyppirengasta josta ensi kauden leveät renkaat kehitetään: 96 kappaletta kokeiltiin joka on eniten sitten Goodyearin aikakauden tai Bridgestonen nykyajan alkuvuosien kokeilujen
Ennen Paul Ricardin mahdollista ylimääräistä testiä eniten leveillä renkailla ajaneet kuljettajat:
Pascal Wehrlein 3 248 kilometriä
Pierre Gasly 2 494 kilometriä
Sebastian Vettel 2 228 kilometriä
Sebastien Buemi 1 190 kilometriä
Kimi Räikkönen 1 054 kilometriä
Max Verstappen 517 kilometriä
Esteban Gutierrez 480 kilometriä
Antonio Fuoco 478 kilometriä
Nico Rosberg 209 kilometriä
Daniel Ricciardo 200 kilometriä
Lewis Hamilton 50 kilometriä ja korkeintaan 9 kierrosta
Kaikki Pirellin aikakauden formulakuljettajat jotka ovat ajaneet F1:ssä vuoden 2010 testikaudesta lähtien sisältäen kaikki kuljettajat statuksesta riippumatta ja sulkien ulos vain vuoden 2010 lopun Pirellin paluuajon jossa mukana olivat tiettävästi Michael Schumacher, Nick Heidfeld ja Sam Bird jotka kaikki myös ajoivat Pirellin sittemmin olleilla renkailla jotenkin: 102 kuljettajaa
Kaikki ajokilometrit uudelta Pirellin aikakaudelta vuosina 2011-2016 pois lukien talvikausien nk. Uuden Sukupolven Testirenkaiden ja tämän kauden Prototyyppirenkaiden ajot: 384 705 kilometriä
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Kovalla renkaalla: 14 236 kilometriä
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Keskikovalla renkaalla: 99 447 kilometriä
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Pehmeällä renkaalla: 133 988 kilometriä (Joka tekee tavallaan Pirellin Pehmeästä samanlaisen lajin yleiskäyttörenkaan tavallaan kuten aikanaan C-seos oli Goodyearin osalta koko lajille.)
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Superpehmeällä renkaalla: 86 014 kilometriä
Kaikki ajokilometrit toistaiseksi vuonna 2016 esitellyllä Ultrapehmeällä renkaalla: 31 647 kilometriä
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Pirellin Välikelinrenkaalla: 8 278 kilometriä
Kaikki ajokilometrit vuosina 2011-2016 Pirellin Sadekelinrenkaalla: 11 095 kilometriä
Tämän vuoden kaikki testikilometrit: 61 772 kilometriä joista 12 148 kilometriä leveiden renkaiden testejä
Tämän vuoden kylmin kilpailu asvaltin ja ilman lämmön osalta: 15 astetta Kanadassa ja 11 astetta Kanadassa
Tämän vuoden kylmin lämpötila yleensä ilman osalta ja kylmin asvaltin osalta: 11 astetta Kanadassa ja 13 astetta Meksikossa
Tämän vuoden kuumin kilpailu asvaltin osalta: 59 astetta Malesiassa
Tämän vuoden kuumin lämpötila yleensä asvaltin osalta: 61 astetta Malesiassa
Tämän vuoden kuumin lämpötila ilman osalta yleensä: 37 astetta keskilämpötila Malesiassa ja auringosta mitattuna lämpötila oli 43 astetta
Pirellin renkaista vastaavan työryhmän yleiskoko insinööreineen tämän vuoden kisoissa: 60 kappaletta