Lonso_567
guru experience
Varmasti vaihtuu moottori. Ferrarilla ollan perfektionisteja luotettavuuden suhteen, eikä riskeerata 10 pistettä. Tuleepa vähän mielenkiintoa tähän Ferrarin dominoinnin keskelle :thumbup:
Aivan, pääasia, että saa pisteitä näistä kisoista. Ei näitä tarvitse aina voittaa, kuten olemme huomanneet niin mestaruus menee sille jonka auto on saatu maaliin eniten pisteitten kera.pmv sanoi:Mä en olisi huolissaan tässä tapauksessa näistä moottorinvaihdoista. Oli se miten päin tahansa, niin koville nuo koneet seuraavassa kahdessa kisassa joutuu, ja se koskee kaikkia. Kimi voi huoletta ottaa penaltyn vaikka molemmissa kisoissa ja silti pärjätä!
Ihmetyttää ihmisten varmuus siitä, että Kimin auton moottori jouduttaisiin vaihtamaan. Kuitenkin kun tiedetään ettei Ferrari löytänyt tuosta moottorista Australian kisan jälkeen vaurioita ja tuota moottoria tutkaillaan ensi kisaviikonloppuna ihan varotoimenpiteenä..R.Rosset sanoi:Tähän ketjuun vaan kaikki Kimin moottorinvaihdot tällä kaudella. Tämä kun tuskin on se viimeinen.
Suu suppuun simpanssi. Sitä paitsi Massan varikkokäynti pitenee kummasti jos Kimi ajaa perässä. Mestaruus ratkesi ekassa kisassa. :ahem: :alppu:R.Rosset sanoi:Tähän ketjuun vaan kaikki Kimin moottorinvaihdot tällä kaudella. Tämä kun tuskin on se viimeinen.
Hah ei Kimi tarvitse mitään sääliapuja, kuten Alfonso. :ahem:Banaani sanoi:Suu suppuun simpanssi. Sitä paitsi Massan varikkokäynti pitenee kummasti jos Kimi ajaa perässä. Mestaruus ratkesi ekassa kisassa. :ahem: :alppu:
No tuskin nyt vielä sentään tällaisia nähdään, pitkä kausihan tässä on vielä edessä Kun (jos) tulee sitten loppukaudesta se tilanne eteen että Kimillä on mestaruus käsillä niin sitten tiedä vaikka tuleekin Massan varikkokäynnin aikana jotain mystistä sähläämistä Ferrarin ukoilla.Banaani sanoi:Suu suppuun simpanssi. Sitä paitsi Massan varikkokäynti pitenee kummasti jos Kimi ajaa perässä. Mestaruus ratkesi ekassa kisassa. :ahem: :alppu:
Kyllähän keskeyttämisten merkitys nykyjärjestelmässä on hyvin ratkaiseva, jos haastaja on lähes poikkeuksetta sarjaa johtavan kuskin perässä. Eli jos Alonso ajelee kakkossijoja ja Kimille tulee kaksikin keskeytystä enemmän kuin Alonsolle, niin onhan siinä kiinniajettavaa.Teemu-84 sanoi:No tuskin nyt vielä sentään tällaisia nähdään, pitkä kausihan tässä on vielä edessä Kun (jos) tulee sitten loppukaudesta se tilanne eteen että Kimillä on mestaruus käsillä niin sitten tiedä vaikka tuleekin Massan varikkokäynnin aikana jotain mystistä sähläämistä Ferrarin ukoilla.
No eiköhän Kimi takaakin nouse pallille asti. Massa kerää pisteet kilpailijoilta.Hurmurisija sanoi:Kyllähän keskeyttämisten merkitys nykyjärjestelmässä on hyvin ratkaiseva, jos haastaja on lähes poikkeuksetta sarjaa johtavan kuskin perässä. Eli jos Alonso ajelee kakkossijoja ja Kimille tulee kaksikin keskeytystä enemmän kuin Alonsolle, niin onhan siinä kiinniajettavaa.
Ei kai se nyt niin luotettava ole, että kestäisi koko kauden yhdellä moottorilla.R.Rosset sanoi:Tähän ketjuun vaan kaikki Kimin moottorinvaihdot tällä kaudella. Tämä kun tuskin on se viimeinen.
No Ferrarilta moista luotettavuutta voisi odottaakin :thumbup:Formula1Fan sanoi:Ei kai se nyt niin luotettava ole, että kestäisi koko kauden yhdellä moottorilla.
Viime kaudelta Brasilian aika-ajosta muistetaan "mystinen" ongelma Schumin autossa. Todt oli jo kyllästynyt saksalaispappaan ja voitto kotiradalla tekisi Massan itseluottamukselle hyvää tulevaisuutta ajatellen...Teemu-84 sanoi:Kun (jos) tulee sitten loppukaudesta se tilanne eteen että Kimillä on mestaruus käsillä niin sitten tiedä vaikka tuleekin Massan varikkokäynnin aikana jotain mystistä sähläämistä Ferrarin ukoilla.
Aha, "Mitäs yhdestä särkyneestä sydä... äh moottorista"sooda sanoi:Moottorisääntö pitäis olla sellainen että kauden alussa tallilla olisi, tällä kaudella esim. yhdeksän moottoria ja niitä saisi käyttää kisoissa siinä järjestyksessä kuin talli haluaa. Nyt Kimi voisi siis vaihtaa moottorin ja käyttää Australian moottoria loppukauden kisoissa jos tarpeen.
Kyllä. Silloin vasta kymmenen pykälän pudotus astuisi voimaan kun tarvittais ylimääräisiä moottoreita. Säkä ei vaikuttais silloin niin paljon. Voitais ajaa kilpaa eikä säästellä moottoria.Oho sanoi:Aha, "Mitäs yhdestä särkyneestä sydä... äh moottorista"
Kyllä niihin sääntöihin pitäisi joka tapauksessa sisällyttää mahdollisuus useamman kuin 9 moottorin käytölle.