kyllähän tuon ymmärtää autot todella repii noilla tehoilla!!
kyllä se varmaan oli juuri niin että Alustan kehitys ei tainnu pysyä Moottori kehityksen mukan
Muistaakseni Lancialla oli kanssa prototyyppi 1987 vuoden B-ryhmäläisestä,,jossa olisi ollut n.1000HV ja kori olisi valmistettu hiilikuidusta.:eek!:
Jossakin kirjassa mainittin että Kankkunen olisi jonkun testien päätteeksi pyytäny mekaanikkoja laittamaan autoon Turbon (TaiTurbot??) joka olisi tullut käyttöön 1987 B-ryhmäläisessä.
Kankkusen mukaan luurit lensi päästä ja auton kaikki neljäpyörää suti vielä kolmosvaihteella
ajettavuus noissa B-ryhmäläisissä kai oli se isoin ongelma,,, vähän autosta riippuen:dunno:
-Pösöllä ajaneet kuskit olivat sitä mieltä että auto on hyvä ja tasapainonen auto ajaa...
-Lancialla Alen oli sitä mieltä että 037 oli hyvä auto ajaa ja korvas sillä paljon nelivedon puutetta.S4 oli hyvä ajettava soralla ja lumella..asvaltilla ei alusta oikeen pelannu..vaikka kyllähän Toivonen sitä aikansa kuskasi todella lujaa asvaltilla...
-Audi oli aikansa edelläkävijä tietyn aikaa,mutta siitä tuli liian kankea ja painava verrattuna kilpailijoihinsa jotka olivat keskimootorillisia ja kevyempiä.
"Paukkuva ohjus" S1 oli Hannu Mikkolan mukaan Hienopeli ajaa siipien ja Mielettomän tehonsa ansiosta...Mutta painojakauma oli auton ongelma,..Audi ei voinut/halunnut? siirtyä kuulemma keskimoottori autoon..Vaikkakin prototyyppi tästäkin oli olemassa!!
-RS200 jäi ainakin itelle vähän mystiseksi vehkeeksi..väläytteli muutaman kerran hyvää vauhtia mutta olisiko tästä tullut kova haastaja Lancialle ja pösölle seuraavana vuonna jos olisi jatkettu??