Usein sanottu, nämä olivat vielä autoja toisin kuin nykyiset ajokit.
Usein sanottu, nämä olivat vielä autoja toisin kuin nykyiset ajokit.
F12 mallin Volvot olivat teräväkulmaisia autoja hytistä katsottuna ja pystyi valitsemaan hankkiiko kahdella vai neljällä lasinpyyhkijällä.Usein sanottu, nämä olivat vielä autoja toisin kuin nykyiset ajokit.
Näissä uudemmissako ei voi enää päristellä kuskinpukilla?F12 mallin Volvot olivat teräväkulmaisia autoja hytistä katsottuna ja pystyi valitsemaan hankkiiko kahdella vai neljällä lasinpyyhkijällä.
Punasella maalilla se numero maalattiin kannun yläosaan. Lounaismurteissa ei tunneta tonkkaa. Se on kannu se.Sama asia kuitennii.Eiks muka enää riitä, että maitolaiturille hevoskyydillä kuskatussa tonkassa on niillä keltasilla tarroilla tilan numero? Tai vaihtoehtoisesti siihen alumiinitonkan kylkeen nakuteltu nummero.
Voi.Näissä uudemmissako ei voi enää päristellä kuskinpukilla?
Näissä uudemmissako ei voi enää päristellä kuskinpukilla?
No ette ole ajatellu lumiauraa ja hiekkasirotinta hommata sora-autoon, että vois talvella aurauskeikkoja pyydellä? No vähän epävarmaa hommaahan ne tietysti on ja se joka niitä tekee ei voi talveksi hirveesti menoja suunnitella. Jotkut syrjäseuduilla kasettivehkeillä ajelevat taitavat ottaa talveksi pääkaupunkiseudulta urakoita. Kuski asustelee työviikot Helsingissä autossa tai vuokrakämpässä.Ei oikeastaan, muutaman kerran talveen vain parikeikkaa ja yleensä toinen sora-auto koko talven hallissa seisoo. Talvella isä panostaa maidon ajuun ja silloin hän myös lomailee kun ei tunne -> kesälomaa. Sora-autoja ei aja kukaan muu kuin isä, minä ja eno (ensi kesänä veljeni tulee neljänneksi pyöräksi).
Olen minä joskus auroista ja sun muista peleistä vihjaissut, mutta isäukko ei ole lämmennyt ajatukselle.No ette ole ajatellu lumiauraa ja hiekkasirotinta hommata sora-autoon, että vois talvella aurauskeikkoja pyydellä?
Ei olla otettu puheeks vielä, mutta mielestäni kaikki kurssit ovat aina olleet persiistä. Valio järjestää joka talvi kuljettajille yhden päivän kurssin asioista, että muistaako kuskit kaikki säännöt ym jutskat. Ihan ok toi kortti homma, jos tosiaan 5v välein tosin minun puolesta vois vaikka 10v välein.Miten mahtaa kurskin firmassa olla tämä, ollaanko siellä jo puhuttu näistä ammattipätevyyskoulutuksista? Kuorma-autopuolella tais takaraja olla 9/2013, linjuripuolella vuotta aikaisemmin.
Maanantaina soittelin maalle naapurille, koneyrittäjälle jolla on kaksi kasettiautoa, puskutraktori ja kaivinkone eli 2-4 työmiestä, että ajaisi mun pihalle nuppiautollisen hiekkaa ja soraa. Sano että kuun alusta vasta ehtii kun on siihen asti kalusto kainuussa.Isäukolla oli joskus muutamia kymmeniä vuosia sitten "pillari" ja se oli siihen aikaan ihan normaalia, että urakoita otettiin ympäri Suomea ja jotkut ulkomailtakin. Asustelivat sitten jossain työmaakopissa. Metsäkoneurakoitsijat tuota taitaa tehdä nykyäänkin.
Minkä merkkiset kasettiyhdistelmät?Maanantaina soittelin maalle naapurille, koneyrittäjälle jolla on kaksi kasettiautoa.
Paha sanoa ja on meillä myös aika myöhään varsinkin syksyllä valot koska Sorakaluston huoltoa jne.Hallillakin palaa valot ja kuuluu möyke pimeään saakka. Onkohan siellä kainuun korvissa jotain isompia työmaita?
Pajahommien äänethän sieltä kuuluu ja hitsin valo välkkyy... ja scanioita ovat.Minkä merkkiset kasettiyhdistelmät?
Paha sanoa ja on meillä myös aika myöhään varsinkin syksyllä valot koska Sorakaluston huoltoa jne.
Itekin sil kannalla että jos on kymmenen vuoden välein, niin joku taho saa puolet vähemmän rahaa kuin silloin, jos kurssit olisikin viiden vuoden välein.Ei olla otettu puheeks vielä, mutta mielestäni kaikki kurssit ovat aina olleet persiistä.....
En muista tommosta tältä seudulta. Oisko jotain vaihtelua noissa tai sitte en vaan muista oikein. Onko teillä pääläreitä?Punasella maalilla se numero maalattiin kannun yläosaan. Lounaismurteissa ei tunneta tonkkaa. Se on kannu se.Sama asia kuitennii.
Meillä on maitopäniköitä.En muista tommosta tältä seudulta. Oisko jotain vaihtelua noissa tai sitte en vaan muista oikein. Onko teillä pääläreitä?
Hemmetti näiden kans. Toinen isovanhempi oli Etelä-Pohjanmaalta, toinen Karjalasta ja sitten paikallinen versio. En mä aina tiedä mikä on mistäki, jos koskaan.Meillä on maitopäniköitä.
Todennäköisesti tilan tunnuksen merkitseminen on vaihdellut paikka-, ja maakuntakohtaisesti.En muista tommosta tältä seudulta. Oisko jotain vaihtelua noissa tai sitte en vaan muista oikein. Onko teillä pääläreitä?
Nyt kun rupesin miettimään niin olikohan päniköitä pelkästään äidin puolen mummolassa. Isovanhemmat siis Tavajärven-Savukosken seudun evakkoja. Ja että Vihannissa olisi maitotonkka. Ei voi muistaa, täytyy kysäistä.Hemmetti näiden kans. Toinen isovanhempi oli Etelä-Pohjanmaalta, toinen Karjalasta ja sitten paikallinen versio. En mä aina tiedä mikä on mistäki, jos koskaan.