Kisassa positiivista:
Pedron motivaatio, kaveri paahtoi ihan tosissaan ja teki tallikaverinsa ohella lähes ainoat ohitukset radalla vaikkei kisakokemusta olekaan tältä kaudelta. Keskeytti sopivasti haukotuskohtauksen.
Kimin ohitus. Vaikka kevyellä autolla, niin kuitenkin hieno jallitus Trullin neulansilmän peittelyn jälkeen. Onneksi havahduin unikuvista juuri kierroksen alussa tai olisi tuokin jäänyt näkemättä.
Toyotan parantunut suorituskyky. Voi johtua renkaista, mutta pitää silti olla muitakin palasia kohdallaan. Saisi vain parantua vielä reilusti, että kiilaisi aivan kärkeen.
Miinusta:
Ferrari. Ja varsinkin Massa-jarrun käyttö. Eikö se seitsenkertainen mestari todellakaan pysty mihinkään ihan itse? Kisasta tuli unilääkettä saman tien kun Alonso jäi Massan taakse. Jännittävimmät hetket toden totta nähtiin jo aika-ajoissa kun pistekärki ajoi tosissaan kilpaa toisiaan vastaan. Eivätkä olleet edes aikakierroksella.
Michelin. Suorituskyky laskee kuin lehmän häntä. Rengasvalmistaja aikoo ilmeisesti lopettaa pohjalta. Kyseinen iskulause on vallannut ranskalaisen tehtaan jonkun tekemänä käännöskukkasena joka on sitten otettu tosissaan.
McLadan taktiikka ja, noh, vissiin taktiikka. Liekö ollut Mersu taas laidassaan vai muutenko vaan lopetettiin kilvanajo pudottamalla tehoja kun matkaa maaliin toistakymmentä kierrosta ja eroa edellämenevään ruhtinaalliset 1,2 sek. Jos tämä kahden viikonlopun moottorisääntö tosiaan saa kilpailun loppumaan jo toisten varikkokäyntien jälkeen, niin kiitti vaan Max. Voitais samoin tein lyhentää kisoja. Kun päivällä nukkuu, niin ei saa illalla kunnolla unta...
Hiukan voi hattua nostaa Alonsolle ja Kimille siitä, että heillä ainakin välillä näytti olevan ihan yritystä kun autot menivät hienosti kahvassa. Paljon hienompia kisoja Alonsolta nyt, kun joutuu ihan kilpaa ajamaan ja silti onnistuu aikas hyvin. Schumi sai puolestaan vetää aivan luu ulkona, kiitos Massan hankkiman etumatkan ja tämän vuoden rengassäännön, ihan kisaamalla ei tämä rehtori ole tainnut näyttää mitään kovin ihmeellistä tänäkään kautena. Ei varmaankaan ajanut kierrostakaan täysillä, sillä niin lähellä Massa oli kun lopulta sai luvan ajaa kilpaa.
No jospa tämä tilitys sai minut heräämään kunnolla, sillä päikkäreiden jälkeen on aina outo maku suussa ja kerrassaan karmea vessahätä...
Pedron motivaatio, kaveri paahtoi ihan tosissaan ja teki tallikaverinsa ohella lähes ainoat ohitukset radalla vaikkei kisakokemusta olekaan tältä kaudelta. Keskeytti sopivasti haukotuskohtauksen.
Kimin ohitus. Vaikka kevyellä autolla, niin kuitenkin hieno jallitus Trullin neulansilmän peittelyn jälkeen. Onneksi havahduin unikuvista juuri kierroksen alussa tai olisi tuokin jäänyt näkemättä.
Toyotan parantunut suorituskyky. Voi johtua renkaista, mutta pitää silti olla muitakin palasia kohdallaan. Saisi vain parantua vielä reilusti, että kiilaisi aivan kärkeen.
Miinusta:
Ferrari. Ja varsinkin Massa-jarrun käyttö. Eikö se seitsenkertainen mestari todellakaan pysty mihinkään ihan itse? Kisasta tuli unilääkettä saman tien kun Alonso jäi Massan taakse. Jännittävimmät hetket toden totta nähtiin jo aika-ajoissa kun pistekärki ajoi tosissaan kilpaa toisiaan vastaan. Eivätkä olleet edes aikakierroksella.
Michelin. Suorituskyky laskee kuin lehmän häntä. Rengasvalmistaja aikoo ilmeisesti lopettaa pohjalta. Kyseinen iskulause on vallannut ranskalaisen tehtaan jonkun tekemänä käännöskukkasena joka on sitten otettu tosissaan.
McLadan taktiikka ja, noh, vissiin taktiikka. Liekö ollut Mersu taas laidassaan vai muutenko vaan lopetettiin kilvanajo pudottamalla tehoja kun matkaa maaliin toistakymmentä kierrosta ja eroa edellämenevään ruhtinaalliset 1,2 sek. Jos tämä kahden viikonlopun moottorisääntö tosiaan saa kilpailun loppumaan jo toisten varikkokäyntien jälkeen, niin kiitti vaan Max. Voitais samoin tein lyhentää kisoja. Kun päivällä nukkuu, niin ei saa illalla kunnolla unta...
Hiukan voi hattua nostaa Alonsolle ja Kimille siitä, että heillä ainakin välillä näytti olevan ihan yritystä kun autot menivät hienosti kahvassa. Paljon hienompia kisoja Alonsolta nyt, kun joutuu ihan kilpaa ajamaan ja silti onnistuu aikas hyvin. Schumi sai puolestaan vetää aivan luu ulkona, kiitos Massan hankkiman etumatkan ja tämän vuoden rengassäännön, ihan kisaamalla ei tämä rehtori ole tainnut näyttää mitään kovin ihmeellistä tänäkään kautena. Ei varmaankaan ajanut kierrostakaan täysillä, sillä niin lähellä Massa oli kun lopulta sai luvan ajaa kilpaa.
No jospa tämä tilitys sai minut heräämään kunnolla, sillä päikkäreiden jälkeen on aina outo maku suussa ja kerrassaan karmea vessahätä...