Ave !!Sun of the pits:
Aika kiinnostavia käänteitä:
Max Mosley
Ross Brawn
Ettei nyt pikkaisen Mosleyn uskottavuus tässä kärsisi.
Voiko Mosleyn uskottavuus enää kärsiä....
- Oho -
Ave !!Sun of the pits:
Aika kiinnostavia käänteitä:
Max Mosley
Ross Brawn
Ettei nyt pikkaisen Mosleyn uskottavuus tässä kärsisi.
Lähde: f1centralFIA Pays A Visit To Ferrari
FIA President Max Mosley has moved to quell the flames of speculation that Ferrari and Bridgestone blew the whistle on Michelin.
Last week, Mosley and the FIA's technical delegate Charlie Whiting visited Ferrari's headquarters in Maranello, the Guardian newspaper reports.
They met with president Luca Di Montezemolo, team boss Jean Todt, technical chief Ross Brawn and reigning world champion Michael Schumacher.
Days later, the bombshell dropped that Ferrari's rivals Williams and McLaren faced the threat of disqualification through reputedly illegal Michelin tyres.
'The subject was mentioned but not discussed in any detail,' Mosley told the Guardian in reaction to speculation that Ferrari was linked to the directive.
'The visit had no influence on tyre measurement. Charlie had already made it clear in Hungary that in future we would be looking at real tread width.'
Mosley said that in Budapest, the FIA simply 'realised' that its previous method of measuring tyres 'might need to be reviewed.'
The FIA's letter outlining a new interpretation of the tyre rules came after a 'secret protest' from Ferrari and Bridgestone, as rumours continue.
Additionally, Max says the FIA had 'reason to believe' that Michelin's tyres in Hungary were 'not identical' to the ones in use at the start of the season.
Michelin boss Pierre Dupasquier insists that the tyre's geometry hasn't changed since the San Marino Grand Prix of 2001.
But the FIA president adds: 'There may also have been changes to the way those tyres are being used.'
Joku tekniikkaa paremmin tunteva osaa selittää varmaan paremmin, mutta minusta ongelmana on se, että renkaat eivät ole kisan AIKANA (tilanteesta riippuen) sääntöjen mukaiset. Ei ole ilmeisesti ihan itsestään selvää, että niitä renkaita voitaisiin kisan jälkeisessä mittauksessa todistaa "laittomiksi". Öööh...jotenkin tohon tapaan.kristian.s:
Siis eikö tämä soppa yksinkertaistettuna johdu siitä, että Michelinin renkaat ovat kisan loputtua leveämmät kuin kisan alussa? Eli täysin uusina ne täyttävät nuo jo moneen kertaan mainitut sääntökriteerit. Mikäli tuo "when new" ei koske tuota rengaspykälää, niin miksi ihmeessä FIA ei ole mitannut niitä renkaiden leveyksiä kuin kisan alussa? Siis edellytetään renkaiden olevan tuon rajan sisäpuolella myös kisan jälkeen, mutta ei vaivauduta tarkistamaan asiaa sen tarkemmin
Oli muuten f1-forumin pojat laittaneet aika hyvän kuvan tohon uutisointiin..Michelinille tulee kiire
Michelin yritti aluksi julkisesti uhmata FIA:n ja Ferrarin epäilyjä. Ranskalaisen rengasjätin johtoon kuuluva Pascal Vasselon vakuutti italialaislehdistölle, että Michelin jatkaa kauden loppuun saakka alkukesästä käyttöön ottamallaan rengasmallilla.
Nyt ääni on muuttunut kellossa. Urheilujohtaja Pierre Dupasquier kertoi Michelinin verkkosivulla, että "Michelin on valmis vastaamaan haasteeseen".
- Henkilökuntamme on painanut 24 tunnin päivää viime viikon keskiviikosta lähtien. Uutta rengasmallia testataan Monzassa par'aikaa, Dupasquier sanoi.
Michelinille tulee rengaskehittelyssään kiire. Kauden kolmanneksi viimeinen MM-kilpailu Italian Monzassa ajetaan 14. syyskuuta.
Tilanne formula ykkösten MM-sarjassa ei voisi olla paljon kireämpi, sillä Bridgestonella ajava viisinkertainen maailmanmestari Michael Schumacher (Ferrari) johtaa kuljettajien kilpailua vain pisteellä ennen Micheliniä käyttäviä Juan Pablo Montoyaa (Williams) ja kaksi pistettä takana olevaa Räikköstä.
(MTV3-STT-Reuters-AP)
Autosportilta taisin lukea että tänä iltapäivänä saivat nuo uudet gummelit alle.Felix:
Aika mielenkiintoista...uusi rengasmalli on jo testikäytössä Monzassa. Olikohan käytössä jo eilen?
Olisi kyllä oikein ferrarille jos noi uudet misukat olisivat paremmat kuin vanhat ..Observer:
Autosportilta taisin lukea että tänä iltapäivänä saivat nuo uudet gummelit alle.Felix:
Aika mielenkiintoista...uusi rengasmalli on jo testikäytössä Monzassa. Olikohan käytössä jo eilen?