FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
ei tietenkään koskematon, mutta millä perusteella esmes Monacon kisasta voisi porukkaa hylätä? silläkö että "ne on nyt laittomat, niin oli niiden pakko olla silloinkin!" ??? ei ei todellakaan, jos noin voisi, niin sitten voidaan vetää tapetille menneisyydestä monta muutakin asiaa, aivan saman perusteen nojalla.Ferrari 4ever:
Moni jauhaa myös siitä, että edellisissä kisoissa Michelinien renkaat on todettu laillisiksi. Mutta tarkoittaako se, että jos edellisissä kisoissa ei tajuttu mitata renkaita kilpailun jälkeen, että kaikki on ihan jeesh ja mitään sanktioita ei pitäisi tulla? Ei ainakaan allekirjoittaneen mielestä. Vilppi on vilppiä. Kun siitä jää kiinni niin pitäisi edellisistä huijaamisistakin tulla jonkinlaista näpäytystä, jos se edellinen vilppi pystytään siis todistamaan.
Tässä tilanteessa voi arvostella Brawnin/Mosleyn toimintatapaa mutta pääsyyllinen on Michelin ja FIA. Ihme, että niin harva suostuu arvostelemaan Misukoita täällä. Onko oma suojatti koskematon?
Tosiasia on se että kisan tekninen delegaatio tekee noi päätökset, jonka jälkeen niitä voi FIA muuttaa, mutta ei todellakaan koko kulunutta vuotta.
Toinen ongelma on että ne ei olleet laittomat edes Unkarissa. Tosiasia on että FIA:n säännöt sanoivat vielä Unkarissakin että ne renkaat mitataan vanteellelaiton yhteydessä. niiden ei siis ole tullut täyttää kisan jälkeen tuota 270mm sääntöä, jolloinka niiden laillisuus on ollut ok. Se että siellä oli porsaanreikä säännössä on FIA:n ongelma joka nyt on fiksattu, mutta ei tuota fiksattua sääntöä pysty eikä edes voi pitää toiminnassa menneisyyttä lukien.
Edelleenkin painotan, että jos Michelinit oli laittomat jo ennen Unkariakin, niin miksi sitten FIA mutti sääntöjä? Jos ne olivat jo aiemmin selkeesi laittomat, niin silloin Michelinit olisi voitu hylätä ilman minkäänlaisia muutoksia sääntöihin.
tähän sopii vanha sanona, "turha itkee kun maitoon jo maassa"...
no joo, tietenkin homman pitää olla reilua sitä en kiellä... mutta oikeesti, ajatelkaa nyt järkevästi, jos ne renkaat oli laittomat jo Unkarissa, niin miksei Ferrari tehnyt virallista tutkintapyyntöä siitä, miksi vain vihjaus? Miksei FIA hylännyt suoraan michelin talleja, vaan muutti sääntöjä ja ilmoitti "tästä lähtien leveyksiä tarkkaillaan"... siksi että ne säännöt oli vajavaiset, eikä se suoraan tee niistä kumeista laittomia, vasta tämä tarkennus tekee.