säännöt on mun mielestä samat kaikille, Bstone on kehittänyt renkaansa omalla tyylillään, eli ihan oma moka joseivät ole kehittäneet yhtä hyviä renkaita. Se että joku muu kuin Ferrari on löytänyt säännöistä pykälän jota voi käyttää hyväkseen onkin sitten yhtäkkiä tulkittu siksi että molemmilla on erilaiset säännöt?
Michelin voi mun mielestä ihan hyvin boikotoida kisaa, niillähän ei ole takuita siitä että heidän renkaat joila he ovat ajaneet jo useampia kisoja ovatkin yhtäkkiä laittomat, niin että kelle ne säännöt onkin ihan erilaiset?
Valmistaja kehittää renkaan ja yhtäkkiä muutetaan sääntökirjaa. Tetenkin sääntöjä voidaan muuttaa yms. utta yleensä niissä on jotkinjärkevät aikavälit, mm. tästä syystä luistoneston poistumisesta kiisteltiin.
nyt sitten FIA tekee nopean ratkaisun... eihän Michelin ole vastustanut muutosta sääntöön, vaan siihen aikatauluun.
Fakta: molemmat rengasvalmistajat ovat kehittäneet kumejansa vuodet 2001-2003 samoihin sääntöihin nojaten.
Fakta: Michelin on käyttänyt tuota rengasta jo pitkään. Miksi siis nyt tulee sääntömuutos? ja miksi tuollaisella varoajalla?
Fakta: renkaat on päätetty mitata uusina sen takia että rengas kokee kisan aikana montakin ongelmaa, lukkojarrutukset, mahdolliset ulosajot jnejnejne. Mikä takaa että täysin normaali olosuhteissa laillinen rengas on laillinen vielä kisan jälkeen? Ihminen sitä autoa ajaa, jolloin myös inhimilliset virheet on mahdollisia, näin ollen mittaaminen kisan jälkeen on aika epätarkkaa puuhaa... katsokaapa joskus parc fermen kuvia renkaista.
Fakta: kaikilla on ollu koko kauden samat rengassäännöt.
Fakta: näiden sääntöjen puitteissa FIA on todennut Michelinit laillisiksi.