Etu- ja takasiivet ovat rumia, ja hainevää ei näköjään ole kielletty. Nuo rumentavat autoa, joten ei tässä ainakaan suurta ulkonäöllistä parannusta tämän vuotiseen tule.
Makuasioista ja estetiikasta ei voi kiistellä mutta tuossa yksivärisessä mallissa tuo selkäevä ei näytä ollenkaan niin pahalta....
Tämä oikeastaan kiinnostaa. Kuinka montaa toimintoa kuljettajat joutuvat säätämään kierroksen aikana?
Jarrubalanssia, vääntöä, KERSiä, aerodynamiikkaa, seoksia, perää, vaihteita, ym...
3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6 degrees, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
Ai niin laitoin vielä noi muutokset tähän kun olin itsekin unohtanut ne... kausi 2009 on jo lähellä...
The technical directors agreed to proposals which are as follows:
- Front wing width increased to 180 instead of 140 cm.
- Front wing height decreased to 7.5 instead of 15 cm.
- The middle section over a width of 40 cm has to be a standard part.
- The driver may adjust the front wing flaps from the cockpit twice a lap by an angle of a maximum 6 degrees.
- Rear wing width 75 instead of 100 cm
- Rear wing height 95 instead of 80 cm.
Ja joku on jaksanut photoshopata, unohti sliksit...