Mielipiteitä tähänkin toikkiin :
Aika-Ajot :
No ainakin loppuu spekulaatiot, että hitaammat pilasi kierroksen. Vastaavia systeemejähän on käytössä muissakin luokissa niin ihan yhtälailla toimii ykkösissäkin. Ei formuloissa nyt niin erillaista ole muihin luokkiin nähden. Eli hommahan toimii niin, että kun edellinen tulee nopealta kierrokselta maaliin niin toinen lähtee varikolta silloin. Aika-ajot on täten melkolailla se 1h/päivä, riippuen radasta.
Mielenkiintoista on nähdä miten sitten noiden säätilojen yms kanssa.
Tallimääräykset:
Niin, taas tämä. 1998 säädettiin suhtsamanlainen sääntöpykälä McLarenin Melbournen kikkailun takia. Ja kun Ferrari sitten järjesteli kuskejaan haluttuun järjestykseen myöhemmin kaudella niin tallimääräykset olikin sallittuja MM:stä taistellessa.
FIAn pitäisi saada kaikki telemetriatiedot suoraan autoista niin sitten tätä voitaisiin valvoa.
Rengassääntö:
Hieno homma. Nyt muutkin saa "omat renkaat" kuin Ferrari.
Pitäisi tasoittaa eroja. Nostanee kuluja jonkin verran. Tuskin kauheana kuitenkaan.
Pisteet:
No hyvä homma. Nyt saa muutkin pisteitä kuin Ferrari/McLaren/Williams ilman näiden kolmen epäonnea. Ja kun katsastaa kautta taakseppäin niin sijoilla 7 ja 8 on todella ollut elämää. Oli aikakin saada ajantasalla tämä.
Tilastothan ole muutenkaan kovin vertailukelpoisia niin se on ihan sama. Ja mistälähtien sääntöjä on säädetty/jätetty säätämättä sen takia että tilastonikkareille tulee lisää jossiteltavaa?
Spa pois:
Aivan selkeä päätös. Sponsorithan loppujen lopuksi määrää mitä tehdään ja milloin. En minäkään sponsorin asemassa olisi yhtään armoa antanut. Maksaa suuria summia siitä ilosta, että autossa ei näy sun logot.
Testaaminen:
Eikös 1999 vuodeksi tullut se 50pv/vuosi testausrajoitus? Mihin se katosi?
Tämä on mielenkiintoinen, että jos testaat vain 10pv/vuosi niin saat perjantaisin 2*1h harjoitussession. Tosin toteutuu vain jos 3 tallia lähtee mukaan.