Pistesääntö on kohtuullisen hyvä, joskin olisin palauttanut vanhan 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 eli pisteet 10 parhaalle. Kärjen osalta se vastaisi nykyiseen verrattuna siis 10-7,5-6-5-4.... eli suosisi voittoa suhteellisesti vähemmän kuin nykyinen mutta enemmän kuin uusi sääntö.
Aika-ajot; muuten ehkä ok, mutta sääolot antavat kyllä tähän aika mielenkiintoisen lisän. Ajatellaanpa tilannetta jossa ollaan viimeisessä kisassa, ratkaistaan maailmanmestaruutta, tavoittelijoina esim Kimi ja Schumi. Aika-ajojen aikana on sateen uhka yllä. Kimi ajaa oman aikansa 6. viimeisenä, kuivalla säällä. Coulthard ajaa seuraavana, ja autoon tulee "tekninen vika" jo lämmittelykierroksella, hän matelee kolme kierrosta kunnes jäähdyttely kierroksella auto hajoaa paikkaan josta se on todella vaikeaa ja hidasta saada pois. Schumin tullessa vuoroon viimeisenä, sataa jo kaatamalla ja hän saa lähtöpaikan jonon hänniltä.....TÄÄ EI KYLLÄ TOIMI!!
Lisäksi perjantain aika-ajohan on kohtuullisen merkityksetön, ajojärjestyksen merkitys lauantainahan on samaa luokkaa kuin ajojärjestys viimeisellä yrityksellä nykyisessä systeemissä.
Väriä tämä kyllä itse kisaan, kun väistämättä tekniikan tai ajovirheiden vuoksi hyvätkin joutuu lähteen silloin tällöin takarivistä. Kuvioon tulee myös mukaan superaika-ajomoottorit, mikä entisestään lisää väriä alkukauden kisoihin.
Rengassääntö on huono, koska lisää merkittävästi rengasvalmistajien kustannuksia. Olisi pitänyt mennä yksityyppi rengastukseen.
Tallimääräyssääntö on ihan käsittämätön, pelkkää korulausetta. Tämä saattaa karsia Ferrarin kaltaista koko kauden kestävää schumin suosimista mutta jos loppukaudesta on tiukka tilanne, mikä tahansa talli tekee tavalla tai toisella omat ratkaisunsa.