Sääntömuutokset formuloissa kausilla 2003-06

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tähänkin mennessä 107 %.n sääntö on antanut kilpailun johdolle mahdollisuuden päästää kisaan mukaan. Kun aika-ajo on noin sattumanvarainen niin todennäköisesti 107 %.n säänyö jää voimaan, muttakäytännössä unohdetaan.

Ongelmaksi voi helpommin muodostua, mistä saada atarpeeksi autoja kisaan, mikäli osa talleista ei ajata kolmea autoa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!!

Kummin päin se 107% sääntö oikestaan on. Kysehän on pilkun viilauksesta mutta kuitenkin.

Oliko siis niin että 107% ylitys pudotti pois kilpailusta mutta vetomuus saattoi auttaa vai niin, että rajan sisään mahtuminen takasi oikeuden kilpailuun ja ylitys mahdollisti kilpailusta pudottamisen.

Jos jälkimmäinen tulkinta on oikein ei sääntöä tarvitse muuttaa, ainoastaan menttelytapaa siis ylitys ei oletusarvoisesti johtaisikaan pudotukseen vaan harkintaan toisin kuin tähän asti.

Kumma ettei Anti-Ronzo league ole vielä syyttänyt Ronzoa Span pudottamisesta, todella ihme.

- Oho -

<small>[ 29-10-2002, 11:04: Message edited by: Oho ]</small>
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Sasu Hovi:
Oho:
Ave !!!

Kumma ettei Anti-Ronzo league ole vielä syyttänyt Ronzoa Span pudottamisesta, todella ihme.

- Oho -
Keräämme voimia kunnes totuus selviää Minardista.
Ave !!

FYI

Ferrari, McLaren, Jordan, BAR and Renault are all bound by contracts with their tobacco sponsors and had no choice but to vote against it. Two more teams voted against - I
don't know who but I assume from the post-meeting quotes it was Lauda (Jaguar) and Williams.

According to Bira , the Atlas f1 editor.

- Oho -
 

Timoteus

Maailman nisäkkäin
Liittynyt
4.4.1999
Viestit
3934
Oho:
Oliko siis niin että 107% ylitys pudotti pois kilpailusta mutta vetomuus saattoi auttaa vai niin, että rajan sisään mahtuminen takasi oikeuden kilpailuun ja ylitys mahdollisti kilpailusta pudottamisen.
Hainpa sääntötekstit avuksi:
"131) Any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the pole position time will not be allowed to take part in the Warm Up or race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a previous free practise session, the stewards may permit the car to start the race.

Should there be more than one driver accepted in this manner, their order will be determined by the stewards. In either case, a Team will not be able to appeal against the stewards' decision."

Tulkitsen siis, että 107%:n taakse jäävä on oletusarvoisesti kisasta ulkona mutta tuomaristo voi toisinkin päättää. Tässä pykälässä tosin ei mainita, että tallin olisi pakko tehdä asiasta tuomaristolle minkäänlaista vetoomusta mutta kyllä sellainen ainakin käytännössä kai aina tehdään. Tuo pykälän loppuosakin on sinänsä mielenkiintoinen, eli jos useita kuljettajia jää 107%:n taakse, niin tuomaristo saa päättää näiden lähtöjärjestyksen miten lystää. Käytännön esimerkkihän tästäkin nähtiin Ranskassa 1999, kun sateisissa aika-ajoissa viisi autoa jäi karsintarajan taakse. Kaikki hyväksyttiin kisaan mukaan mutta näiden viimeisten viiden keskinäisen lähtöjärjestyksen ratkaisikin vapaiden harjoitusten tulokset.
 

Iggy

Well-known member
Liittynyt
18.5.2000
Viestit
324
Olen ulalla...

Turun Sanomat: "Perjantaisin klo 13-14 kuljettajat ajavat vuoron perään yhden nopean kierroksen tyhjällä radalla. Järjestys määräytyy MM-tilanteen mukaan (avauskisassa vuoden 2002 perusteella) niin, että kärkimies ajaa viimeisenä.
Lauantaina klo 13-14 ajetaan vuoron perään tyhjällä radalla yksi nopea kierros, jonka perusteella lähtöruudut jakautuvat. Perjantain nopein kuljettajaa lähtee radalle viimeisenä.

MTV3: "Kuljettajat tulevat ajamaan aika-ajokierroksensa yksi kerrallaan. Perjantaina kuljettajat menevät radalle MM-pistetilanteen mukaisessa järjestyksessä: MM-johdossa oleva kuljettaja menee radalle ensimmäisenä , MM-tilanteessa toisena oleva kuljettaja menee radalle toisena jne. Lauantaina kuljettajat menevät radalle perjantain aika-ajojen tulosten käänteisessä järjestyksessä: perjantain nopein kuljettaja menee lauantaina radalle viimeisenä.
Perjantain aika-ajotulokset eivät vaikuta mihinkään muuhun kuin lauantain ajojärjestykseen. Sunnuntain kilpailun lähtöjärjestys määräytyy lauantain aika-ajojen tulosten perusteella."

Muuten olen samaa mieltä useimpien kanssa... Nyt voiton ja kaiken kaikkiaan palkintopallin merkitys laskee valitettavasti... Kyllä näihin olisi pitänyt saada enemmän eroa.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Eiköhän Mtv3:nen ole tässä tapuksessa oikeassa. Kerrankin näin päin.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Oho:
Ferrari, McLaren, Jordan, BAR and Renault are all bound by contracts with their tobacco sponsors and had no choice but to vote against it. Two more teams voted against - I
don't know who but I assume from the post-meeting quotes it was Lauda (Jaguar) and Williams.

According to Bira , the Atlas f1 editor.

- Oho -
Hmm. Että Jagge ja Williams ois ollut pudottamassa Spata pois myös? Mitkähän intressit niillä on siihen ollu. Ettei vaan ois ollu vähän, että "äänestä sä Frank tota Span pudottamista kans niin mä tuen sua sitten asiassa X".

Tai sitten vaan Ralf on painostanu Williamssia niin paljon että ne tuki päätöstä jotta Ralfin itku loppuis.

"Hei Patrick, pudottakaa toi Spa pois. Mä en uskalla ajaa siellä..ja toi eau rouge.. aivan liian vaarallinen mutka. Meneekö tuolla Frank? Hei FRANK..."
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Kaikenkaikkiaan ponnettomat sääntöuudistukset, mitään todellista muutosta ei saatu aikaan.

Mitähän järkeä on jakaa pisteitä kuuden sijasta kahdeksalle? Lisääkö se tasaväkisyyttä ja ohituksia, tuleeko enemmän kisaa radalle? Tuskin. No, saapa Minardikin jatkossa silloin tällöin tikkarin kun on tähän asti joutunut katsomaan kun isommat pojat vie kaikki namut. Ei mitään järkeä eikä käytännön vaikutusta mm-kamppailuun.

Lisää rengasvaihtoehtoja, höh, varmasti Bridgestone tekee tästälähtien vielä paremmat gummivaihtoehdot, tietää kyllä mille tallille. Mihin on se kustannuksien karsiminen mahtanut unohtua tässä kohdin?

Aika-ajoissa vain yksi auto kerrallaan pyörii vaan radalla. Voi Pyhä isä. Aika-ajot ovat tällä kaudella olleet paljon jännittävämpiä kuin itse kilpailut. Ilmeisesti tarkoituksena on jatkossa saada kisojen jonossa-ajelu näyttämään mielenkiintoiselta kun aika-ajoista tehdään vielä puuduttavammat. Selvä sponsoreiden nuoleskelupäätös, jonka pitkäikäisyyttä epäilen.

Tallimääräyspelleilyn kielto, Lex Ferrari. Ainoa järkevä päätös, saadaan ainakin Ferrarin tällä kaudella harjoittamat autourheilun irvikuvapelleilyt karsittua. Mutta epäselväksi jäi, mikä on sanktio ja miten valvotaan, silitellään päätä vaan ja torutaan? Mielenkiinnolla seuraan ensi kaudella Ferrarin toimintaa. Äkkiseltään voi ennustaa, että Barrichellon autossa tulee olemaan todella runsaasti teknisiä murheita ja säätöongelmia varsinkin alkukaudesta. Varikkosähläyksestä puhumattakaan. Missähän vaiheessa niihin puututaan? Tuskin koskaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Enpä nyt tiedä ton voiton merkityksen laskemisesta. Kyllähän asia on niin, että niin kauan kun voitosta saa eniten pisteitä, haluaa jokainen kuljettaja voittaa.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Otanpa nyt uudelleen omasta puolestani esille aika-ajouudistusten pohdinnan - nyt kun olen ne oikein ymmärtänyt.

Ensinnäkin perjantain harjoitusten luonne muuttuu palvelemaan sitä seuraavaa aika-ajoa. Perjantaiseen aika-ajoon mennään pistejärjestyksessä joten ainakin kärkiautot varmasti rassaavat kumia pintaan harkoissa aivan urakalla. Harjoituksissa voitaneen ajaa pehmeät kumit loppuun radan pintaan vain kumia siihen sulattaakseen. Mm näin rengasasiatkin hieman muuttuvat. Palveleehan ensimmäisiä radalle menijoitä erittäin pehmeät renkaat joskin panoksena on vain lauantainen aika-ajojärjestys. Perjantainen epäonnistuminen merkitsee lauantaina likaisella radalla ajamista.

Lauantain harjoitusten merkitys lienee edelleen aika-ajoa palveleva. Nyt täytyy huomioida, että melko vähän rataa kierrettäessä ( 3-kierrosta/auto mukaanlukien se nopea ) myös radan puhdistumisen tai kumin takertumisen taso ei ole aiempien aika-ajojen veroinen. Näin radallemenon järjestys ei kulminoidu aivan samassa suhteessa.

Tässä vaiheessa täytyy ottaa esiin renkaiden päätöksen ajankohta. Jos käytettävä rengas päätetään vasta entiseen tapaan pe-la välissä - silloin on mahdollisuus ajaa perjantain aika-ajo erikoispehmeillä renkailla. Esimerkiksi pistejohtajia alkupäässä tämä hyödyttäisi. Tämä tuohon edellä olleeseen viitaten.

Perjantaina vaikka esimerkiksi Ferrarit lähtisivätkin ensimmäisinä radalle. Likaisellakin radalla he pääsevät silti ainakin keskikastiin lauantaiksi. Tähän voi vielä muistuttaa Ferrarien hyvästä valmiudesta jo perjantaina - rengasyhteistyön ja testauksensa ansiosta.

Lauantaina ajetaan tuo yksi nopea perjantaisessa järjestyksessä paras viimeisenä. Sama radan parantumisen aste pätee lauantainakin ja samoin harjoitusten merkitys. Nyt edellisenä päivänä esimerkiksi keskikastiin pudonnut voi hyvin parantaa sijoitustaa paalulle asti. Radan merkitys peräkkäisillä pistesijoilla ajaville on pieni, tasan yksi auto, joten ennen kaikkea sattumat sekoittavat yhden yrityksen myötä lähtöruudukkoja.

Jo yksi virhe tekee tepposet ruudukkoon. Kukaan ei myöskää enää odota sadetta - kohdalle tulee jos on tullakseen. Aika-ajojen keskeytys sateen vuoksi saattaakin tulla esille. Myös edellä ajaneen hiekat tmv merkitsevät enemmän. Eli yksittäisiä yllätyksiä tulee nyt varmuudella.

Koska Ferrarit eivät olleet niin vahvoja viime kaudella aika-ajossa kuin kisoissa - saataa tämä uudistus hyvinkin laittaa heidät panostamaan juuri tähän seikkaan. Toisaalta McLarenien ei ole varaa hukata säätöjään nähdyn lailla tai eturivin paikat karkaavat. Samaten luotettavuuden puutteet rankaisevat heti ja myös uusi pistelasku painottaa tasaista työtä. Tässäkin suhteessa McLarenin nähty vuosi olisi mahdollisimman surkea lähtökohta tulevalle. Ainoa todettu etu ehkä on Kimin kyky saada auto heti vauhtiin.

Vielä tuohon rengasasiaan ja aika-ajonvirityksiin liittyen. Renkaiden kehittelyyn tämä on uuden elementin aika-ajosurotusten suuremman osuuden vuoksi. Samaten likaisella radalla pidon saaminen nousee esiin eri lailla. Sama liittyy aika-ajokoneisiin ja säätöihin - ellen sanoisi jopa aika-ajoversioihin autoista. Williamsin konsepti oli jo tämän suuntainen koneen osalta. Sunnuntaina sitten vasta vaihdetaan kilpa-kalu alle.

Mainittakoon vielä pisteuudistuksesta tai mielenkiinnon lisäämisestä yleensä. Pienemmän pisteerot sijojen välillä merkitsevät ohitusten nykyisestäkin vähäisempää kannustinta. Esim voittamista ei kannata riskiohituksella yrittää. samaten aika-ajo palvelee ohituksia vain sattuman kautta. Yhdellä yrittämällä voi toki helpommin epäonnistua ja tulos on kilpailukykyä alhaisempi lähtöruutu - ja siten ehkä ohituksia. Vaikea sano muuttuuko sunnuntain kisa mielenkiintoisemmaksi näin. No parempi kuitenkin tämä kuin väkinäinen tasoitus mutta autojen teknisiin ominaisuuksiin olisi niihinkin voitu hieman puuttua - esimerkiksi diffuuserin rajoituksin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ihan hyviä pointteja mikael.. :)

Tosin uskon, ettei perjantain harjoituksissa ole varaa polttaa kumia radalle kun pitäisi löytää säätöjä. Perjantain harkoissa haetaan edelleen kisasäätöjä ja suht hyvää balanssia. Lauantain harkoissa keskitytään pelkästään aika-ajosäätöihin, kuten ennenkin.

Nyt perjantain harjoituksissakin varmasti kokeillaan myös kevyemmällä tankilla, jotta saataisiin hyvät säädöt perjantain aika-ajoon ja sitä kautta hyvät lähtöasetelmat lauantain aika-ajoon.

Kumia revitellään radalle ehkä sitten perjantain vapaiden loppuvaiheilla, mikäli säädöt ovat kunnossa.

Mielestäni on hyvä että perjantain aika-ajoissa ajetaan järjestyksessä, joka palvelee heikoimmin menestyneitä. Tämä antaa heille paremmat mahdollisuudet saada hyvä ajovuoro myös lauantaina. Onhan selvää että ajojärjestyksellä on merkitystä. Kun viimeinen lähtee radalle, on häntä ennen radalla käynyt jo 21 kuljettajaa (olettaen että Arrows ja Minardi jatkavat). Rataa on siis auto kiertänyt 63 kertaa ja pääsuoraakin 21 kertaa. On aika selvää, että ensimmäisen ja viimeisen vuoron välillä on suuri ero pidossa.

Toki voi olla myös tilanteita joissa alkupään vuorosta voi olla hyötyä. Mikäli aika-ajon alussa sää on pilvinen ja lopussa paistaa aurinko, niin ei järjestyksellä ole välttämättä niin merkitystä..
 

h@nz

Well-known member
Liittynyt
24.8.2001
Viestit
190
Sijainti
Laru
Pistesääntö on kohtuullisen hyvä, joskin olisin palauttanut vanhan 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 eli pisteet 10 parhaalle. Kärjen osalta se vastaisi nykyiseen verrattuna siis 10-7,5-6-5-4.... eli suosisi voittoa suhteellisesti vähemmän kuin nykyinen mutta enemmän kuin uusi sääntö.

Aika-ajot; muuten ehkä ok, mutta sääolot antavat kyllä tähän aika mielenkiintoisen lisän. Ajatellaanpa tilannetta jossa ollaan viimeisessä kisassa, ratkaistaan maailmanmestaruutta, tavoittelijoina esim Kimi ja Schumi. Aika-ajojen aikana on sateen uhka yllä. Kimi ajaa oman aikansa 6. viimeisenä, kuivalla säällä. Coulthard ajaa seuraavana, ja autoon tulee "tekninen vika" jo lämmittelykierroksella, hän matelee kolme kierrosta kunnes jäähdyttely kierroksella auto hajoaa paikkaan josta se on todella vaikeaa ja hidasta saada pois. Schumin tullessa vuoroon viimeisenä, sataa jo kaatamalla ja hän saa lähtöpaikan jonon hänniltä.....TÄÄ EI KYLLÄ TOIMI!!

Lisäksi perjantain aika-ajohan on kohtuullisen merkityksetön, ajojärjestyksen merkitys lauantainahan on samaa luokkaa kuin ajojärjestys viimeisellä yrityksellä nykyisessä systeemissä.

Väriä tämä kyllä itse kisaan, kun väistämättä tekniikan tai ajovirheiden vuoksi hyvätkin joutuu lähteen silloin tällöin takarivistä. Kuvioon tulee myös mukaan superaika-ajomoottorit, mikä entisestään lisää väriä alkukauden kisoihin.

Rengassääntö on huono, koska lisää merkittävästi rengasvalmistajien kustannuksia. Olisi pitänyt mennä yksityyppi rengastukseen.

Tallimääräyssääntö on ihan käsittämätön, pelkkää korulausetta. Tämä saattaa karsia Ferrarin kaltaista koko kauden kestävää schumin suosimista mutta jos loppukaudesta on tiukka tilanne, mikä tahansa talli tekee tavalla tai toisella omat ratkaisunsa.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Kyllä, näinhän se menee Jac-hyvä. Oletan kuitenkin viikonlopun painotuksen kasvavan aika-ajoa ajatellen. Toisin sanoen aika-ajoversiot autoista ja koneista ( ehkä renkaistakin ) kiertävät enemmän radalla. Yhteen kierrokseen lauantaina on pakko satsata melkoinen määrä harjoittelusta. Itse kisasäätöä saatetaan etsiä vasta Sunnuntai-aamuna.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Originally posted by h@nz:
<strong>Pistesääntö on kohtuullisen hyvä, joskin olisin palauttanut vanhan 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 eli pisteet 10 parhaalle. Kärjen osalta se vastaisi nykyiseen verrattuna siis 10-7,5-6-5-4.... eli suosisi voittoa suhteellisesti vähemmän kuin nykyinen mutta enemmän kuin uusi sääntö.</strong>

Nykyinen vähäinen piste-ero merkitsee ohituksella saatavan edun pienenemistä. Esimerkiksi Ralf ei ohita enää koskaan.

h@nz:<strong>Aika-ajot; muuten ehkä ok, mutta sääolot antavat kyllä tähän aika mielenkiintoisen lisän. ....Lisäksi perjantain aika-ajohan on kohtuullisen merkityksetön, ajojärjestyksen merkitys lauantainahan on samaa luokkaa kuin ajojärjestys viimeisellä yrityksellä nykyisessä systeemissä. </strong>

Vaan eipäs olekaan. Lauantain yhden kierroksen aika-ajossa pito on ratkaisevasti huonompi alkupään kuskeilla kuin perjantaina onnistuneilla ja siis loppupään ajajilla.

<strong>Väriä tämä kyllä itse kisaan, kun väistämättä tekniikan tai ajovirheiden vuoksi hyvätkin joutuu lähteen silloin tällöin takarivistä. Kuvioon tulee myös mukaan superaika-ajomoottorit, mikä entisestään lisää väriä alkukauden kisoihin.</strong>

Tämä pitää mielestäni paikkansa.

<strong>Rengassääntö on huono, koska lisää merkittävästi rengasvalmistajien kustannuksia. Olisi pitänyt mennä yksityyppi rengastukseen.</strong>

Kallista se olisi tavoittaa muutenkin Ferraria. Tämä ilman muuta syö Ferrari-Bridgestone etua pitkällä tähtäimellä. Ei Michelinkään kaikille omia renkaita räätälöi mutta parille kilpailukykyisemmälle se sen voi tehdä. Samaten Bridgestone saattaa kuunnella joukkoa "muut" ja tehdä sellaisenkin renkaan.

<strong>Tallimääräyssääntö on ihan käsittämätön, pelkkää korulausetta. Tämä saattaa karsia Ferrarin kaltaista koko kauden kestävää schumin suosimista mutta jos loppukaudesta on tiukka tilanne, mikä tahansa talli tekee tavalla tai toisella omat ratkaisunsa.</strong>

Tästäkin eri mieltä. Nimittäin kun tämä on sääntöihin kirjattu - niin kornit tapaukset karsiutuvat. Tallipäätösten hinta tulee suuremmaksi: kakkoskuski joudutaan ottamaan varikolle tai tekemään sijoitukseen vaikuttava päätös jo varhaisessa vaiheessa. Tällöin sille voi tulla odottamattomiakin seurauksia ja suunnitelma mennä ns mönkään. Kilpailijoiden mahdollisuudet suurenevat.

<small>[ 29-10-2002, 18:05: Message edited by: mikæl ]</small>
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Uudistettu aika-ajojärjestelmä tuo varmasti mukanaan uudenlaisia jänniteitä/taktiikoita.

Luulisi, että monella kuljettajalla on perhosia vatsassa varsinkin lauantain aika-ajoissa. Ei ole välttämättä muuten mitään järkeä ajaa "hullun kiilto silmissä". wink Yllätyksiä aika ajoissa tapahtuu se lienee varmaa, joka johtaa väistämättä siihen, että kisoissa tullaan takia enemmän ohituksia - ainakin alussa.

Tällä hetkellä pidän tätä varsin mielenkiintoisena uudistuksena, joskin raakahan se on. Ehkä perjantain aika-ajon tulos pitäisi huomioida, jotenkin jos lauantaina on mennyt ihan penkin alle ? Vanha kunnon 107% joutaa varmaan romukoppaan ?

Pistelaskujärjestelmän uudistus on myös hyvä asia. Ongelmana on ollut mm. se, että "keskisuurten" ja "pienien" tallien voimasuhteet ovat monesti jääneet arvailujen varaan. Pisteiden jakaminen 8:lle ensimmäiselle tuo helpotusta yo. ongelmaan.

Voittoa arvostetaan joka tapauksessa; saavutettujen pisteiden määrästä huolimatta. Kausilla, joilla jollakin tallilla on "ehdoton" ylivoima tämä antaa haastajatalleille parempia teoreettisia mahdollisuuksia pärjätä pidempään kauden loppua kohden. Minusta on muutenkin hyvä, että tämä pistejärjestelmä nostaa muiden sijoitusten kuin ykköstilan merkitystä.

Oikeastaan ainoa ikävä puoli näissä edellisissä muutoksissa on, että kausien vertailumahdollisuudet heikkenevät. Tämä on siis tilastonikkareille yhtä helvettiä. wink

Tallimääräyksien kieltäminen oli puhdasta kosmetiikkaa. Niidenhän piti olla jo kielletty.

Muista muutoksista ei sitten meikäläiseltä heru juuta tai jaata....tämä on kuitenkin hyvä alku. Tuskin nämä nyt tehdyt muutokset ehkäisevät menneen kauden tapaisia "suvereeni auto" -kausia, joten on syytä odottaa vielä jotain muitakin muutoksia....

<small>[ 29-10-2002, 18:31: Message edited by: Formulanomi ]</small>
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Originally posted by mikæl:
Nykyinen vähäinen piste-ero merkitsee ohituksella saatavan edun pienenemistä. Esimerkiksi Ralf ei ohita enää koskaan.
:D :D
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Hahhaa, odotan sitä kertaa kun Schumi joutuu lähtemään takarivistä, pölläyttäessään ulos yrittäessään napata paalun, joka on sillä hetkellä Kimin hallussa ensi kaudella :) :D :D :D
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Hyvät sääntömuutokset mielestäni, erittäin hyvät. Nyt jäänkin todella innolla odottamaan ensi kautta. Varsinkin aika-ajot ovat psykedeellisiä näytöksiä

Olisi kiva kuulla asiasta Häkkisen kommentit, uskon että nuo olisivat sopineet ja suosineet Häkkistä, varsinkin aika-ajojen osalta. Kimille uskon myös tuon sopivan.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Schumi ehti jo BBC:llä ylpeilemään, että sääntömuutokset suosivat juuri häntä, koska hän pystyy tekemään heti nopean kierroksen :mad:
Miehen röyhkeydellä ei ole rajaa :mad:
 
Ylös