Tuossa ylempänä on tollanen taulukko. Katso siitä.Karpow sanoi:No mustaa valkoiselle sitten jostain ja äkkiä. Mistä löytyy tulokset kierroksen 6 alkaessa?
FIA lukitusta panssarikaapista varmaankin, joka on sinetöity Ferrarin sinetillä.
Tuossa ylempänä on tollanen taulukko. Katso siitä.Karpow sanoi:No mustaa valkoiselle sitten jostain ja äkkiä. Mistä löytyy tulokset kierroksen 6 alkaessa?
FIA lukitusta panssarikaapista varmaankin, joka on sinetöity Ferrarin sinetillä.
Tulikohan sulla nyt joku ajatuskämmi tuossa... siis tuossahan juuri on RB 1. kierroksen viisi lopussa, kuten aikaisemmin jo itsekin olit todennut.Charlie sanoi:Tässä on nyt väitelty vain siitä, miten tuota kierrostaulukkoa pitäisi oikein lukea. Välillä jopa samaa mieltä olleet ovat väitelleet keskenään.
Tuo kuvan "Lap 5" tarkoittaa, että viisi kierrosta on juuri tullut täyteen, ja kuudes kierros alkaa. Ja aivan totta, se kertoo myös että Schumacher on ylittänyt ajanottolinjan ensin. Ja em. asia on nimenomaan ristiriidassa tuon FIA:n virallisen kierrostaulukon kanssa.
Ei kai tullut...Dominic sanoi:Tulikohan sulla nyt joku ajatuskämmi tuossa... siis tuossahan juuri on RB 1. kierroksen viisi lopussa, kuten aikaisemmin jo itsekin olit todennut.
Ah joo! Käsitin vähän väärin...luulin että puhuit koko ajan tuosta taulukosta...Charlie sanoi:Ei kai tullut...
RB on ykkösenä kierroksen viisi lopussa. Kuvaruudussa vain lukee Schumacherin nimi, aivan kuin tämä olisi ajanoton mukaan ollut edellä maaliviivalla. En kai ole muuta väittänytkään...
No johan pomppas, eiköhän noi ruutugrafiikat perusta viralliseen ajanottoon, kun rinnakkaisen järjestelmän luominen olisi mieletöntä. Pääsääntöisesti ruutugrafiikan sekoilu johtunee virallisen ajanoton sekoilusta ja tarpeesta turvautua varajärjestelmiin.Dominic sanoi:Ruutugrafiikat ovat sekoilleet ennenkin. Niistä on aika kehno mitään perusteita vetää. Virallinen ajanotto on se josta nuo tiedot pitää kaivaa.
Hmm, tätäköhän halusit minun kommentoivan.Charlie sanoi:"Tuo kuvaaja siis kertoo järjestyksen kierroksen alkaessa", miten perustelet tämän? Grid-sarake kertoo lähtöjärjestyksen, ja seuraava sarake järjestyksen ensimmäisen kierroksen jälkeen jne. Missä sarakkeessa olisi sinun logiikkasi mukaan kisan viimeinen (73.) kierros?
Kyllä juu, mutta FIA:n antamien tietojen puitteissa tässä kuitenkin palloillaan. Ne ovat ne ainoa virallinen data mitä tuosta tilanteesta on annettu.Oho sanoi:No johan pomppas, eiköhän noi ruutugrafiikat perusta viralliseen ajanottoon, kun rinnakkaisen järjestelmän luominen olisi mieletöntä. Pääsääntöisesti ruutugrafiikan sekoilu johtunee virallisen ajanoton sekoilusta ja tarpeesta turvautua varajärjestelmiin.
Toisaalta FIAn virallinen kierrostaulukko heijastelee virallista totuutta. Taulukko on paljon helpommin tohtoroitavissa kuin miltei tosiaikaisesti ruuttuun tulevat tiedot. Jos luottaa FIAn viralliseen erheettömyyteen ajanotossa niin mikäs siinä, minä en, en Jerezin jälkeen.
De facto meillä ei ole muuta suoraa lähes varmasti puolueetonta harhatonta havaintoa tilanteesta kuin TV-ruudussa ollut tieto siiitä, että Schumcaher lähti kierrokselle kuusi johdossa. Jos havainto johtuu virheestä FIAn stydeemeissä niin vika on edelleen FIAn ei katsojien ja ansaitsisi selvennyksen. Kaikki ns. viralliset tiedot ovat FIAn virallisia totuuksia ilman ulkopuolista valvontaa.
- Oho -
Uskoitko sä kaiken mikä Pravdaan painettiin virallisena totuutena....Juhis sanoi:
Edellisen kierroksen taulukko on FIA:n virallinen kierrostaulukko. Kuinka paljon virallisempaa taulukkoa se Karpow vielä haluaa, että uskoisi sitä?
Enemmän kiinnostaisi se ensimmäinen kierros ja varsinkin Alonson sijoitus. Miten tulkitset sen verrattuna siihen mitä TV-kuvissa näkyi. Oliko Alonso kolmantena heti 1. kierroksen alkaessa (eli lähdössä)? Jos ei, niin miksi hän on kolmantena FIA:n taulukossa?Hurmurisija sanoi:Hmm, tätäköhän halusit minun kommentoivan.
Kisan viimeinen kierros on sarakkeessa 73. Viiva jatkuu sen loppuun saakka, jolloin kisa on loppu kun kierros on tullut täyteen.
Ehkä Todt soitti ja sanoi, että käyttäkää Schumilta taemman sensorin antamaa aikaaOho sanoi:Uskoitko sä kaiken mikä Pravdaan painettiin virallisena totuutena....
Se ruutukaappaus jossa näkyy 67/73 joissa Schumcaher ja Barichello ovat rintarinnan on edellisen kierroksen loppu uusintana. Fakta lienee on, että tosiaikaiset systeemit näyttivät kaikkialla hetken Schumacherin johtaneen kierroksen 5 lopussa mutta syystä tai toisesta tilanne muutetiin hiukan myöhemmin.
- Oho -
Jos näin on, niin sitten siellä on jotain kähmitty. Minulla ei tuosta kuitenkaan tietoa ole. Kieltämättä M. Schumacher ilmestyi TV ruudulle Lap 5 lopussa johtoon.Fakta lienee on, että tosiaikaiset systeemit
näyttivät kaikkialla hetken Schumacherin johtaneen kierroksen
5 lopussa mutta syystä tai toisesta tilanne muutetiin hiukan
myöhemmin.
Charlie sanoi:PS. Itse tiedän kyllä vastaukset.
Joo, sekin on mielenkiintoinen aihe. Näyttääkö se vain sijoituksen vai kulkeeko se aikajatkumolla?Jatketaan tuosta viivan "jatkumisesta" joskus myöhemmin...
No jos sitten uskoisit vain minua, Dominicia ja Spamia. Me olemme varmoja.Hurmurisija sanoi:Hyvä jos tiedät, sillä minä en ole varma enää mistään, mutta tulisin mielelläni varmaksi.
Tuo FIA:n taulukko voisi olla vähän toisella tavalla tehty. Sillä, että viivat leikkaavat missä sattuu, ei ole mitään merkitystä. Kannattaa miettiä tätä vaikka ensimmäisen kierroksen ohitusrumban kannalta. Pienet heitot ovat grafiikan epätarkkuutta, ei mitään ohitusajankohtia.Hurmurisija sanoi:Joo, sekin on mielenkiintoinen aihe. Näyttääkö se vain sijoituksen vai kulkeeko se aikajatkumolla?