Se alko nyt

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
PekPoy sanoi:
Kattelin Ruotsin TV4:ltä ensimmäisen harjoitustunnin suorana, ja täytyy kyllä sanoa että nämä Siemensin uudet ajanottografiikat ovat todella, todella säälittävät. Olen tietoinen siitä, että näköni on keskivertoa huonompi ja lasit tarttisi ehkä hankkia, vähän väsymyskin painoi silmäluomia, mutta kyllä niin pientä kärpäsenpaskaa oli ruudulla että sydämeen sattui.
Mua taas miellytti juuri se pieni koko noin ensinäkemältä. Ei enää kolmasosaa tv-ruudun tapahtumista peittäviä legopalikkafontteja. Tosin en sitä uutta sydeemiä vielä kovin pitkään nähnyt, vain sen verran mitä nyt vilahti hetken siinä aamun tulosruutusessa maikkarilla. Ensivaikutelma oli kuitenkin aika mukava.
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tuli mieleen, että voiskohan Ferrari mahdollisesti yrittää Mike Wilsonin kilpailufilosofiaa, josta oli puhetta toisessa otsikossa; ensimmäisen kierroksen tarkoittaessa ensimmäistä harjoitussessiota ensimmäisessä GP:ssä:
"The most important and the first thing he taught me was to go flat-out on the first lap on cold tires when everyone is a little worried and a little tentative," Pablo says. "Go flat-out, get to the front, and break their spirit. That was his first lesson."
:rolleyes:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
patriot sanoi:
Loistavaa, että siellä päässä jo tehdään päätelmiä ekojen harjoitusten perusteella! Koko kausi on näköjään hävitti! Vetäytykäämme latautumaan ensi kauteen!:jaska: :rolleyes: !
En kyllä tajua miten ihmeessä JJ voi päästää suustaan tuollaista EKOJEN harjoitusten jälkeen ja vaikka Ferrari dominoi täydellisesti Britzoilla.

JJ:n logiikka = muut VAIN sekunnin Ferraria perässä -> Michelinit ovat loistavat renkaat! Micheliineillä Ferrari on ilmeisesti JJ:n mielestä 5 sekunttia muita nopeampi kierroksella. :yuck:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
En mä kyllä noista ajoista vielä riehaannu. Pääasia, että systeemit toimivat ja ollaan aikataulussa. Huomenaamulla ollaan jo paljon viisaampia voimasuhteista, kun ruvetaan ajamaan tosissaan kelloa vastaan.
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Suumakkeri ajo 4 kierrosta ja samassa veti sekunnin alle viimevuoden pohjien. Ja molemmat tapahtui kuivassa sääsä. Jos tuo ei ole ihmetyksen aihe niin mikä sitten?

Tosi jännä kausi odotettavissa :(
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Ferrari antoi myrskyvaroituksen kyllä, mutta en vielä jaksa huolestua. On sitä ennenkin yksi talli ollut Melbournessa ylivoimainen, mutta kauden mittaan vauhti tasaantunut. Esim. '97 Villeneuve jätätti tallikaveriaan 1.8s aika-ajossa ja kolmanneksi jäänyttä 2.1s. '99 Mika jätätti Schumia aika-ajossa 1.3s ja jo muutaman kisan jälkeen Ferrari pystyi lyömään McLarenin muutamissa kisoissa.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
On kyllä perseestä tämä uusi moottorisääntö. Jos viime kaudella, tai yleensäkään ei harjoitusten ajoista voinut liikoja päätellä kuskien nopeudesta, niin tänä vuonna taitaa olla turha edes perjantaille aikoja ottaa. Paitsi että bensalasteista ei ole tietoa, niin nyt ei edes ajeta täysillä vaan säästellään laitteita tuleville päiville.

Onneksi sentään näyttivät radalle uskaltautuneen, mutta ehkä melbourne on ratana niin vieras että sitä kannattaa perjantainakin ja tilanne on toinen kun ajetaan testiradalla.

No, vaikkei ajoista mitään voikkaan päätellä niin... kyllähän ferrarin meno oli niin kovaa kuin osasi pelätäkkin. Mäkki ajoi varmasti säästöliekillä, mutta tuskin ferrarikaan koneitaan hirveästi rääkkäsi joten jos keli pysyy samanlaisena on ferrari vaikea lyötävä. =(
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
TRF sanoi:
Suumakkeri ajo 4 kierrosta ja samassa veti sekunnin alle viimevuoden pohjien. Ja molemmat tapahtui kuivassa sääsä. Jos tuo ei ole ihmetyksen aihe niin mikä sitten?

Tosi jännä kausi odotettavissa :(
Se, että ennätystä ei olisi ajettu ihanteellisissa sääoloissa :p?
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
code:--------------------------------------------------------------------------------
2003 First Free Practice Fastest Times
Pos Driver Team Time Laps
1. Raikkonen McLaren Mercedes (M) 1:26.509 220.680 km/h 17
2. Coulthard McLaren Mercedes (M) 1:26.988 + 0.479 23
--------------------------------------------------------------------------------



code:--------------------------------------------------------------------------------
2004 First Free Practice Fastest Times
8. Coulthard McLaren-Mercedes (M) 1:26.215 + 1.497 17
10. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:26.579 + 1.861 18
--------------------------------------------------------------------------------


Päät pystyyn! Verratkaapa näitä aikoja, jotka nappasin toiselta forumilta: ainoastaan marginaalinen parannus edelliseen vuoteen, joka kielii kyllä erittäin vahvasti siitä, että nyt ei todellakaan ajettu lähelleekkään maksimivauhtia. Kimi tulee vielä ja kovaa... Schumin on sittenkin syytä varoa! :ahem:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Pete sanoi:
Ferrari antoi myrskyvaroituksen kyllä, mutta en vielä jaksa huolestua. On sitä ennenkin yksi talli ollut Melbournessa ylivoimainen, mutta kauden mittaan vauhti tasaantunut. Esim. '97 Villeneuve jätätti tallikaveriaan 1.8s aika-ajossa ja kolmanneksi jäänyttä 2.1s. '99 Mika jätätti Schumia aika-ajossa 1.3s ja jo muutaman kisan jälkeen Ferrari pystyi lyömään McLarenin muutamissa kisoissa.
Pakkohan tässä on siihen uskoa että Ferrari toimii jo 107 prosenttisesti ja Mäkki vasta hakee vauhtiaan, jonka se myös kohta löytää..
Williamssillahan sen sijaan ollaan oltu tyytyväisiä uuden auton toimintaan jo pitkään ja mikäli nyt myös kisassa tulisi pahasti Ferrarilta turpiin niin heillä voi olla eväät vähissä.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Katselin tuossa tallin kuljettajien antia harjoitussessioiden jälkeen. Mietin että miksi Kimillä oli tarkotus yrittää vakuuttaa, että "Ei ajettu täysillä". Jos todellista jymy-yllätystä haluttaisiin järjestää niin nuo kommentit eivät viittaisi siihen. Enemmänkin yritetään vakuutella sponsseja ja yleisöä viimeseen asti. Kimi kuitenkin sanoi, että "Säädöissäkin on parannettavaa" Tämähän on melkein Kimin vakiolause ollut koko uran ajan.

Montoya oli taas pettynyt. Williamshan ei ole perinteisesti ajanut kovaa koskaan harjoituksissa. Onko heillä sitten varastossa todellisia paukkuja yllätystä varten vai oliko Montoya sitten tiuskaissut asian todellisen laidan?

Tallipäälliköiden kommentit oli aika neutraalit. Williamssilla oltiin tyytyväisiä kun autot kesti ja Mclarenilla vakuutettiin tekevän omaa testiohjelmaansa riippumatta ajoista. Haugin kommentti Ferrarin olemisesta omassa luokassaan ei minun mielestä tarkottanu sitä, että Ferrari olisi ylivoimainen tällä hetkellä. He vain olivat tässä harjoituksessa edellä muita jos katsotaan puhtaasti aikoja.

Niinkuin varmasti kaikki arvasivat ennen kauden alkua, että perjantaipäivällä ei ole mitään merkitystä niinkuin ei ole ollut koskaan aikasemminkaan harjoituksissa. Tänä vuonna ehkä vain kiinnosti se, että kestääkö kaikilla moottori.

Vaikka huomenna ajetaankin sitten ajoista, jää sunnuntaiksi jossiteltavaa tietysti bensamääristä. Kisan jälkeen jää jossiteltavaa radan luonteesta, että mikä sopi parhaiten tälle. Jossittelu ei lopu koskaan :>
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Eikö huomenna mennä suoraan aika-ajoihin. Vai onko aamulla (yöllä) vielä joku harjoitus-sessio? Oli niin tai näin, joka tapauksessa tässä vaiheessa on pakko hakea maximaalista suoritusta sekä aika-ajoihin että kisaan, ei siellä mitään enää kikkailla!
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Ferrari näyttää taas olevan heti alusta lähtien helppo ajettava. Sen näkee hyvin tosta Rubensin suorituksesta, jossa puolentoista päivän testimäärällä oli heti Schumin imussa. Todennäköisesti muiden hakiessa vielä säätöjä ero tuosta pienenee, mutta saa nähdä kuinka paljon.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
PekPoy sanoi:
... täytyy kyllä sanoa että nämä Siemensin uudet ajanottografiikat ovat todella, todella säälittävät. Olen tietoinen siitä, että näköni on keskivertoa huonompi ja lasit tarttisi ehkä hankkia, vähän väsymyskin painoi silmäluomia, mutta kyllä niin pientä kärpäsenpaskaa oli ruudulla että sydämeen sattui.
Sama homma. Vaikka 32" telkusta noita ajoja kattelin ja vielä aika läheltä, niin enpä meinannu saada selvää noista tulosgraffoista. Juu.. pitäis hommata ne silmälasit. :thumbdown
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ferkulla on se etu, että heidän auto ei ole ainakaan päällepäin muuttunut dramaattisesti. Eli he voivat käyttää viime vuoden dataa paremmin hyödyksi kuin muut kärkitallit.
 

arttum

________
Liittynyt
8.1.2004
Viestit
160
meikämanne katteli aamuyöstä saksalaisen n-tv:n lähetystä harjoituksista ja mua häiritsi lähinnä se, että kuvattiin aivan liikaa tallin väkeä ja autoja, jotka ajelivat hitaasti. aksönii kehiin, ei vanhoja äijän käppänöitä (bernie&co) ja hitaita autoja. ja onboard-kuvaa sais myös olla lisää. grafiikat oli asialliset.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Jännittävää nähdä kilpailussa, minkä tallin autot kestävät. Nopeudella ei tee mitään, jos sitä ei riitä maaliin saakka.
 

Mikke76

Member
Liittynyt
21.1.2004
Viestit
24
Sijainti
Uzbekistan
Hurmurisija sanoi:
Jännittävää nähdä kilpailussa, minkä tallin autot kestävät. Nopeudella ei tee mitään, jos sitä ei riitä maaliin saakka.
Eikös se näin ole ollut siitä asti kun ihminen tajusi että voi ajaa kilpaa? :D
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
EDELLEENKÄÄN EI OLE VIELÄ YHTÄKÄÄN MM-PISTETTÄ JAETTU KELLEKKÄÄN joten on aika turha vielä luulla tietävänsä maailmanmestaria ja sen autoa :thumbup:
 
Ylös