Kyllä itsekin tykkään ajella mutkat nopeasti, mutta sen lisäksi olisi kiva tietää missä suomen radoista ehtii nostaa myös vähän nopeutta suoralla?
Vastailinkin tähän jo aiemmin, mutta jos jäi vielä epäselväksi, niin tässä vielä lisätietoa:
Kymiringin 1110 m pitkällä suoralla kellotetaan varmasti kovimmat huippunopeudet, mutta Motoparkin 990 m pitkällä kaarteisella suoralla päästään melko lähelle. Muilla moottoriradoilla suorien pituudet tippuvat noin puoleen edellämainituista.
Toiseksi nopeimman "suoraryhmän" muodostavat Kemora (550m) ja Botniaring (530m). Kemoran suoralle tullaan kovempaa ja sen myös päättää nopeampi mutka, joten jarrutuksen voi aloittaa myöhemmin. Kemoran suoralla päästään siis kovempaa kuin Botniaringin suoralla. Mutta Botniaringin uudella osuudella on kuitenkin pitkä nopea kaarre, jonka voi katsoa muodostavan n. 830 metriä pitkän kaasu pohjassa ajettavan osuuden, mikäli alla on hitaampaa kalustoa. Mutkan voi toki ajaa kaasu pohjassa myös nopealla autolla, mikäli downforcea on riittävästi (esim. F1 autolla onnistuu varmasti).
Hitaimman ryhmän muodostavat Alastaro (470-500 m tulkinnan mukaan) ja Ahvenisto (270m). Alastarolla pääsuora ei ole välttämättä nopein, vaan huiput kellotetaan kalustosta riippuen myös takalenkin n. 640m ja 630 m pitkillä osuuksilla, jotka kummatkin jakaa puoliksi nopea mutka. Ahveniston maalisuora on siis todella lyhyt (270 m), mutta sinne tullaan n. 390 m pitkän kaartuvan kiihdytysalueen kautta, joka yhdessä nopean maalisuoralle kaartavan mutkan kanssa muodostaa kokonaispituudeltaan 750 m pitkän kiihdytysalueen. Maalisuoralle kaartuvaan mutkaan tosin joutuu hiukan hidastamaan, jos on vähänkin nopeampaa kalustoa alla.