Suurennuslasin alla: Nightwish/Dark Passion Play

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
^Melissa sanoi:
Permannolle ollaan menossa.

Nuoremmat jaksaa vielä seistä.

B3 on katsomo johon menen jonkun kanssa, en tiedä kenen.

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
72 sanoi:
Nuoremmat jaksaa vielä seistä.

B3 on katsomo johon menen jonkun kanssa, en tiedä kenen.

Mää tulisin jos olis lähempänä! :ahem:

Minusta tämä uusi levy on tosi hyvä. No, kaikki biisit ei vielä kolahda mutta jokunen on sitten ylitse muiden.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Joensuun keikalle 12.12. on liput hankittu. Saatte sitten rapoa ennen Hgin keikkaa.

Minka67, NW esiintyy myös Jyväskylässä eli lähempänä Kuopiota.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ace17 sanoi:
Sanoisin, että Nightwishin paras biisi ikinä (enpä ole pahemmin muita niin ajatuksella kuunnellutkaan). Loistava.
Oli aluksi hyvä, mutta oon jo kyllästynyt tuohon, kun se kuuluu radiosta niin usein.. Ei siis ole depeche mode -elementtiä (=biisi kuulostaa paremmalta jokaisella kuuntelukerralla) kyllä tuossa biisissä lainkaan.

Eva sen sijaan on huippu biisi.. siitä pidin ja pidän edelleen paljon.. muita tuon levyn biisejä en ole kuullut, joten en voi sanoa niistä mitään.

72

Well-known member
72 [b sanoi:
5. Master Passion Greed[/b]

Tarjan miehelle suunnattu biisi. Täältä tunnisti selkeesti Oceanbornin linjat, Jukka kannuttaa kuin biisissä Devil & The Deep Dark Ocean. Biisissä ilmenee myös Wishmasterilta vaikutteita, tunnistattehan rummut jotka mukailevat Dead Boy's Poem –biisin loppuhuipennusta!

Ootteko nyt perehtyneet tähän Oceanborn-vaikutelmaan?

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Eilen oli Yle:n Extra Largessa haastattelussa Tuomas Holopainen ja Marco Hietala. Näyttivät samalla While your lips are still red-videon. Ei voi muuta sanoa, kuin että jumalattoman kaunis biisi. Kertakaikkisen hieno. Ei voi käsittää, miksei ole päässyt levylle asti.
Marcon mahtavaa ääntä soisi kuulevan enemmänkin, sopi ainakin tähän biisiin täydellisesti.
Taas tämänkin kipaleen myötä nousi Nightwishin arvostus muutamalla pykälällä.

http://www.youtube.com/watch?v=3W9nAACkKas

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
72 sanoi:
Joo emme johtuen jo ihan siitä syystä johtuen, että en ole eläissäni Oceanbornia tainnut kuunnella :p

Viimeksi muokattu:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
PeeVee79 sanoi:
Eilen oli Yle:n Extra Largessa haastattelussa Tuomas Holopainen ja Marco Hietala. Näyttivät samalla While your lips are still red-videon. Ei voi muuta sanoa, kuin että jumalattoman kaunis biisi. Kertakaikkisen hieno. Ei voi käsittää, miksei ole päässyt levylle asti.
Markkinointi toimii juuri niinkuin sen pitää. Levyä on myyty jo helvetisti, nyt vihjaillaan mainiosta kappaleesta jonka saa kun ostaa Amaranth-singlen. :rolleyes:

Eikä enää ole edes sitä pizza-poikaa vetämässä välistä. :D :alppu:

Doubtful

Banned
72 sanoi:
Jooh nuo on aina tollasia ihmeellisiä jaaritteluja sama kun Metallican Enter the Sandman olisi kopioitu Stonen Get Stoned biisistä. Johtuiskohan tuo Oceanborn ja Wishmaster vaikutelmat vaan siitä, että toi on rankempi biisi kuin muut.

72

Well-known member
OoPee sanoi:
Joo emme johtuen jo ihan siitä syystä johtuen, että en ole eläissäni Oceanbornia tainnut kuunnella :p

Mä annan sen sulle nyt tehtäväksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
72 sanoi:
Mä annan sen sulle nyt tehtäväksi.
En taida innostua, sen sijaan oon jaksanu tässä viimeaikoina kuunnella Oncen pariin kertaan lävitte ja tulin siihen tulokseen, riippumatta siitä, mitä aikoinaan sanoin (en muista), että Dead Gardens on ehkäpä levyn paras biisi, jota jaksaa kuunnella jopa Tardzan laulamana.

Pika-arvostelu Dark Passion Playstä:

1. The Poet And The Pendulum

Tää ei oo biisi, tää on sinfonia. Etenkin se loppuosa on älyttömän kaunis.

2. Bye Bye Beautiful

Ehkäpä levyn paras biisi, hiinä ja hiinä. Tarjallehan nuo laulaa ja juuri siitä syystä pisti korvaan se "die die beautiful" -hokema siinä yhdessä vaiheessa (vai kuulenko mä joka kerta väärin? :D). Meniköhän ehkä sittenkin vähän överiksi, ainakin mauttomuuden rajoille pyörittiin, silti hyvä biisi. Ihan oikeesti.

3. Amaranth

Myös hyvä, hittikamaa ja jää soimaan väkisinkin päähän. Pidän.

4. Cadence Of Her Last Breath

Hieman mitäänsanomaton. Kuuluu niihin biiseihin, jotka unohtaa samantien vaikka kuinka usein kuuntelis. Täytekamaa.

5. Master Passion Greed

"Me ollaan vihasii nuarii miähii" :D Tarjan mies saa kyytiä. Ihan jees biisi vaikka se näennäinen aggressiivisuus ehkä pikkusen naurattaakin.

6. Eva

Liian tylsä, tuppaa silmäluomet lupsahtelemaan tätä kuunnellessa sormen hapuillessa samanaikaisesti next-namiskaa.

7. Sahara

Alkaa lupaavasti, sitten lopsahtaa, kasvaa kuitenkin loppua kohden. Ne lopun joikuamiset ovat zipaleen parasta antia, tosin en tiennytkään, että Saharassakaan harrastetaan joikuamista :doubtful:

8. Whoever Brings The Night

Tästä oppii ajan myötä jopa pitämään, aluksi aivan mitäänsanomaton, useamman kuuntelukerran jälkeen löytyy enemmän tolkkua. Ei välttämättä huono.

9. For The Heart I Once Had

Äärettömän kaunis biisi, diggaan, olkootkin että eihän tämä nyt mitään Nightwishiä ole. Tosin se särökitara siinä alussa ja myöhemminkin häirittee kaikessa kliseemäisyydessään ja hieman laskee muuten niin hyvän biisin sovitusta. Olis voitu toteuttaa muulla tavoin.

10. The Islander

Millään en keksi miten tää irkkubiisi vois olla jatkoa inkkaribiisille (kuten 72 totesi)? :nope: Ei ainakaan musiikillisesti, sanoihin en ole jaksanut hirveesti kiinnittää huomiota, noi Tuomaksen sanoituksethan on muutenkin vähänkin niinkuin Nostradamusta, voi tulkita just niinku itteään lystää tai olla tulkittematta. Hienoja sanoja toistensa perään. Ihan hyvä zipale, mutta to be honest, mitä tämä biisi tekee NW:n levyllä? :confused:

11. Last Of The Wilds

Sama kuin edellä, ihan hyvä irkkuinstrumentaali, mutta minkä takia tämä piti tunkea NW:n levylle? Olisivat tehneet vaikka ihan erikseen irkkulevyn.

Tätä zipaletta kuunnellessa piirtyy silmiin aina lavallinen river dance -pimatsuja ja siinä ympärillä kahdeksikkoa hyppivä sähköviulusti naamallaan semmonen tyypillinen "ette jumalauta usko kuin hauskaa meillä on, kattokaa nyt vaikka mun hymyä" -ilme kasvoillaan :eek:

12. 7 Days To The Wolves

Nojaa... meneehän tuo, mutta en itkisi itseäni uneen vaikkei tätä biisiä olisi koskaan tehtykkään. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

13. Meadows Of Heaven

Kertakaikkiaan aivan kamala. Siis ihan oikeesti, hirvittävää paskaa :nope: Varastossa olis ollu taatusti paljon parempiakin biisejä kuten tuo "While your lips are still red", miten ihmeessä tämmöinen päätyi levylle? :thumbdown :yuck:

Joo siis niinkuin jo aiemmin sanoin, mun mielestä tuon levyn suurin ongelma on linjattomuus. Jos mun tekee mieli kuunnella metallia, niin mä haluun kuunnella metallia enkä irkkumusaa tai poppia siellä välissä ja tietysti myös toisinpäin. Tällä siis ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa ovatko itse biisit hyviä, monet niistä sitä ovat. Jos tuo tyylien sekamelska ei häiritse, niin onhan tuo ihan hieno levy, mua se hieman häiritsee. Tässä mielessä Once oli selkeästi onnistuneempi tekele, silti kuuntelen tätä uudempaa mieluummin. Syyn arvannette ja mikäli ette, niin selviää seuraavassa kappaleessa :rolleyes:

Niin joo, loppukaneettina tosiaan se, että kuten jo aiemminkin annoin ymmärtää, uuden laulajan myötä NW:n kuuntelu on selkeästi miellyttävämpää, itse kun en Tarjaa oikein jaksanut kuunnella.

Viimeksi muokattu:

Banaani

Sijainti
Manse
Oceanbornia on kuunneltu muttei tuo Master Passion Greed suoraan mieleeni tuonut albumia. Melko keskinkertainen kappale mielestäni, tosin pidän enemmän tästä uudemmasta kotiäitihevistä kun niistä parista vanhasta kiekosta. :alppu:

Örfil

Guest
Voisko joku arvostella Led Zeppelinin ja Village Peoplen tuotannon?

Banaani

Sijainti
Manse
Jussi sanoi:
Voisko joku arvostella Led Zeppelinin...
Voisin, mutta pitäs ensin hankkia ne levyt. :D Multa löytyy vain se tuplakokoelma. Muuten kyllä pidän. :thumbup:

72

Well-known member
Nightwishille triplaplatinaa

Nightwish-yhtyeen albumi Dark Passion Play on ylittänyt 90 000 myydyn kappaleen triplaplatinarajan.

Samalla Dark Passion Play nousee vuoden myydyimmäksi levyksi Suomessa.

Suomen albumilistan ykkösenä oleva Nightwish-albumi on ehtinyt nousta ykköseksi myös Saksassa, Kroatiassa, Sveitsissä ja Unkarissa. Kultalevyrajan Dark Passion Play on ylittänyt Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Puolassa.

STT