Raporttia viikonlopusta vierumäen urheiluopistolla. Leirin vetäjänä / valmentajana toimi entinen triathlonin täysmatkan suomen mestari Jari Vuorinen (joillekin ehkä tuttu nimi?). Toivottavasti tämä saa joitain foorumisteja kateelliseksi:
31.10.
- Uintia 45min (~1km). Myöhästyin uinnista vähän, joten en ehtinyt aloittaa yhteistä ohjelmaa. En sitä olisi kuitenkaan pystynyt tekemään, joten käytin ajan ihan vapaaseen uintiin omassa tahdissa.
- Juoksutekniikkaharjoitus 1h (5km). Ensin verraa ~5min, 4x100 rennosti kovaa, 20min koordinaatioharjoituksia (kuopaisu, polvennostojuoksu, pakarajuoksu, ravelo, juoksuloikka, saksijuoksu, kerähypyt), sitten vielä loppuun 4 x (400 vetoja / 100 kevyttä), siten että ekalla kierroksella veto pk-vauhdilla, tokalla aerobisella kynnyksellä, kolmannella anaerobisella ja neljännellä maximia.
Loppuun verra.
Ihan huippu aloitus leirille. Juoksutekniikkaharjoituksilla sai jo ihan kivasti lihaksissa tuntumaan kun ei noita ole paljoa tehnyt.
1.11.
- aamulenkki 45min (9km)
- juoksutekniikkatreeniä 2h 30min (9km). 10min verraa, 4 x 100 rennosti kovaa, koordinaatiot (sama kuin pe), tekniikan analysointi siten, että porukka jaettiin 4 ryhmään ja jokainen juoksi ~10min. Muut tarkkailivat juoksutekniikkaa ja lopussa valmentaja antoi palautetta jokaiselle yksilöllisesti. Sain itse kuulla että lantioni pysyy nyt paremmin kasassa. Pronaatioa kuitenkin on, ja siihen pitäisi hakea parannusta uusilla kengänpohjilla.
Lopuksi tehtiin 15min parivetoja (about tasavertaisen parin kanssa radalla siten että toinen juoksi kovaa, toinen hiljaa ja ohitustilanteessa roolit vaihdettiin) sekä loppuverryttely.
- Uintia ~1h45min (~2,5km). Muut tekivät etukäteen laadittua ohjelmaa ja itse sitten ohjattua treeniä parin muun aloittelijan kanssa. Alkuun tehtiin koordinaatioharjoituksia ja sen jälkeen Jari katsoi jokaisen uintitekniikkaa ja antoi yksilöllistä palautetta. Koin ahaa-elämyksen kun sain korjattua yhden aika merkittävän virheen uintitekniikassa. Uinti keveni huomattavasti.
- Illalla vielä sählyä 40min, kuntosalilla vatsalihaksia 20min ja venyttelyt 40min.
2.11.
- Pyöräilyä cyclocross-tyyppisessä maastossa 2h 20min maastopyöräilijöiden kanssa. Eka 1h40min mentiin hiekkatietä, joka meni aivan kevyesti tiukoista ylämäistä huolimatta. Sen jälkeen menimme 10km pururadalle, joka tuotti vähän enemmän vaikeuksia kun olin cyclocrosserilla liikkeellä. Olin päättänyt jättää pyöräilyä seuranneen uinnin väliin, joten mulla ei ollut kiirettä. En siis ajanut tätä pätkää maastureiden perässä vaan omaan tahtiin. Reitillä oli muutamia niin mutaisia osuuksia, että minun oli pakko heittää pyörä olalle ja juosta ne pätkät. Aivan mahtava treeni! Jalat huusi hoosiannaa, mutta fiilis oli huikea kun olin lenkkini tehnyt. Tällaisia cyclocross-treenejä pitää joskus tehdä itsekin.
Leiristä toipuminen on vieläkin vähän kesken, mutta nyt alkaa jo elämä voittamaan. Eilen olotila oli pitkälti samanlainen kuin krapulassa.
Saldo 2008:
Sali: 71h
Pyöräily: 3778km / 141h 21min
Juoksu: 603km / 60h 30min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 18,25km / 12h55min
Rullaluistelu: 18km / 1h15min
Sähly: 40min