Laitan seuraavaksi tallien ja kuljettajien mietteitä Monzasta:
McLaren: Tallin erikoinen uhkapeli käyttää vain yksi sarja kisarenkaita ja vain yksi sarja aika-ajorenkaita per kuski ei auttanut ja oli kilpailua molemmin puolin tarpeettomasti kilpailua vaikeuttava suoritus Virallisissa Harjoituksissa. Alain Prost minimoi vahinkonsa viitospaikalla, mutta Niki Laudalle sattui vahinko selvästi pahemmin sijalla 16. Prost voitti Monzassa ja johtaa 12 pisteen erolla. Surkean sijan 18:sta jälkeen alusta Lauda nousi aina kolmospaikkaan asti. Tietenkin ennen keskeytystään. Valmistajien puolella McLaren johtaa kahdella pisteellä.
Tyrrell: Ilman Stefan Bellofia talli ei tunnu entiseltään. Martin Brundle oli kasipaikalla parhaimmillaan kisassa ja ajoi edes tallinsa kunniaksi hyvin. Kilpailun jälkeisenä maanantaina pidetään Bellofin hautajaiset ja sen jälkeen Brundlen tallikaverin paikka pitäisi selvitä ennen pitkää.
Williams: Williams oli Hondan moottoreilla tähti Monzassa. Ikävä kyllä Keke Rosberg keskeytti lopulta taas kerran johdettuaan pitkään ja hyvin hallitsevasti kaikkiaan. Rosberg menetti vettä moottoristaan ja kisa jäi ennen pitkää kesken. Nigel Mansell vuorostaan oli hyvässä vauhdissa, mutta turbon hallintayksikkö aiheutti kisan pilalle menemisen. Oli lopulta 11:sta keskeytyksen myötä ja muutenkin.
Brabham: Nelson Piquet saattoi menettää kaiken mahdollisen voiton suhteen liian aikaiseen varikkokäyntiin, mutta muutoin enimmäkseen sijat 2-5 kelpasivat hänelle läpi kilpailun ottaen koko kauden huomioon. Marc Surer vuorostaan ajoi hienosti läpi koko kilpailun ilman varikkostoppia ja melkein ajoi uransa ensimmäisen palkintokorokkeen. Oli lopulta neljäs.
RAM: Tallilla alkaa olla pitkästä aikaa selviä rahavaikeuksia. Hartin moottoreita ei juuri ole paljoa muutenkaan saatavilla koska rahaa ei ole ja lisäksi talli joutuu käyttämään kisapolttoaineita ilman aika-ajon erikoispolttoaineita. Kenny Acheson oli nopeampi kuin Philippe Alliot Virallisessa Harjoituksessa. Acheson ajoi kaksi kierrosta vaan ennen kuin kytkin hajosi.
Alliot ajoi sentään riittävän kauan kilpailussa, että pääsi 15:sta ennen keskeytystä. Sitten Paul Ricardin talli ei ole päässyt maaliin ja Skoal Bandit on huhujen mukaan luopumassa tallin sponsoroimisesta jo ennen sen sopimuksen päättymistä vuonna 1986.
Lotus: Ayrton Senna oli huikea Monzassa, mutta ei osannut hyödyntää paalupaikkaansa eikä itsepäisyyttään käynyt myöskään varikolla. Oli menettää palkintonsa ja kaiken viime hetken drop-offiin eli äkilliseen pidonloppumiseen, mutta oli lopulta kolmas kuitenkin. Elio de Angelis oli sijoilla 3-6 läpi kisan pitkälti tarpeettomasta ja väärästä bensansäästöstä johtuen.
Renault: Tallin vetäytyessä lajista ei Monza mennyt yhtään sen paremmin. Tosin Patrick Tambay ajoi hyvän Virallisen Harjoituksen. Huonon kilpailun kuitenkin. Tambay hyötyi lähinnä keskeytyksistä ja muutoin ei juurikaan normaalisti ajamalla hyötynyt mitään. Derek Warwick vuorostaan ei pärjännyt sijoja 10-12 parempana ennen keskeytystään. Renaultin osalta nyt sentään ajettiin täysillä tankeilla normaaliin tapaan eikä lähdetty kevyellä tankilla kisaan.
Arrows: BMW:n Kranaattimoottorit hieman Brabhamia vanhempina malleina auttoivat myös Arrowsia Monzassa. Ikävä kyllä Gerhard Berger pilasi kilpailunsa kolaroimalla Teo Fabin kanssa. Berger keskeytti pian muutenkin. Thierry Boutsen ajoi lähinnä ysipaikalle kun pystyi ilman sen kummempia sijoituspaikkojen hakuja.
Toleman: Hartin konemaksujen viivästymisen takia moottoreita piti säästää ja sekin maksoi Teo Fabille ja Piercarlo Ghinzanille sijoituksia Virallisissa Harjoituksissa. Ghinzani ei päässyt lopulta lähtöruutua pidemmälle ja Fabin kisan pilasi neljän kierroksen pituinen ohjausvaurion korjaaminen rengasrikon lisäksi. Pisteajosta ei siten voinut harmittavasti haaveilla. Fabi pääsi maaliin ja se on varsinaisesti tallin ensimmäinen maaliin pääsy vuonna 1985.
Alfa Romeo: Aerodynamiikkauudistus ei auta mitään jos auto on muuten vain epäluotettava. Sen Alfa Romeo sai karvaasti kokea. Riccardo Patrese koki lähinnä aivan alkua lukuun ottamatta kokoaikaista ajoa sijoilla 12-17 ennen keskeytystä ja Eddie Cheever oli parhaimmillaan 14:sta aivan alun jälkeen.
Osella: Huub Rothengatter onnistui keräämään ihailevia katseita Monzassa. Huolimatta ajeluistaan huonolla autolla ja sitäkin huonommalla vara-autolla. Kierroksella 11 oli jopa 15:sta, mutta sittemmin alkoi tippua kohti viimeisiä sijoja kunnes keskeytti.
Ligier: Andrea de Cesaris korvattiin Philippe Streiffilla. Streiff oli vaikeuksissa Pirellin renkaiden kanssa joista hänellä ei ole juuri mitään kokemusta. Streiff pärjäsi hyvin aluksi, mutta oli myöhemmin vaikeuksissa. Sittemmin rauhoittui jotta ei ajamiset menisi vuoden 1984 Portugalin tason ajamiseksi. Oli 10:s. Jacques Laffite ajoi suurimman osan päivää keskikastissa ja lopulta keskeytti ysipaikalta.
Ferrari: Virallinen Harjoitus ei sujunut hyvin eikä itse kisakaan paljoa paremmin. Lähinnä Ferraria tuntuivat auttavan keskeytykset eivätkä aina edes nekään. Michele Alboreto on suurissa vaikeuksissa mestaruustaistelunsa suhteen keskeytettyään. Stefan Johansson näytti saavan edes tärkeitä tallipisteitä kunnes keskeytti. Ei hyvältä näytä.
Minardi: Tehoton Motori-Modernin moottori ei vain toiminut ollenkaan Monzassa. Toisaalta Pierluigi Martini ajoi tallin rajalla ja aivan loppukaudesta 1985 Minardi on vaikuttanut edes hieman kehittyneen. Alle puolen kierroksen jälkeen polttoaiepumppu repesi autosta Tolemanin Piercarlo Ghinzanin tapaan.
Team Lola-Haas Beatrice: Alan Jonesin paluukisa ei sujunut hyvin. Loputtomat moottoriongelmat olivat pahin mahdollinen taakka Jonesille. Ylikuumentunut moottori ja virranjakaja tuhosivat Jonesin kisan toisaalta ennen kuin se ehti kunnolla alkaakaan. Kaikki loppukauden kisat ovat lähinnä testiä vuotta 1986 varten.