Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Makkonen

Guest
Kulttuurilehti Kaltion Muhammad-sarjakuva kuohuttaa
24.02. 11:58

Kulttuurilehti Kaltion verkkosivuilla julkaistu sarjakuva profeetta Muhammadista herättää närkästystä.

Kaltion hallituksen on määrä päättää tänään, ryhtyykö se joihinkin toimiin kohua herättäneen sarjakuvan vuoksi. Hallitus on jo aiemmin pyytänyt Kaltion päätoimittajaa poistamaan sarjakuvan, mutta päätoimittaja ei ole tähän suostunut.

Kaltion verkkosivujen mukaan yksi hallituksen jäsenistä erosi eilen tehtävistään.

Kaltion sarjakuvassa profeetta Muhammad esiintyy naamari päässä. Hän keskustelee sarjakuvapiirtäjän kanssa muun muassa sananvapaudesta.

Tapiola, Sampo ja Pohjola ovat vetäneet mainoksensa pois lehden verkkosivuilta. Pohjolan päälakimies pitää profeetan sarjakuvan julkaisemista edesvastuuttomana ja vääränä keinona puolustaa sananvapautta.

Kaltion toimitus sijaitsee Oulussa. Lehden levikki on noin 2 000. Lehteä tilataan eri puolille Suomea.
STT
Kaltion Muhammed sarjakuva

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Imuroin kämpän ja pyyhin pölyt työvehkeistä. Ja jonkun läikänkin pyyhin laattialta. :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sammypiru sanoi:
Lääkäri puukotti minua tänään. Jos olet erityisen karvainen nuori mies, niin kuulut riskiryhmään.
Olen karvainen ja mies, mutten nuori. Olenko siis riskiryhmässä ja mihin nähden? :doubtful:

Estate

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Ja mitä sen juttuja lukee, niin...
Kun mun juttuja lukee, niin? :rolleyes:

Muuten toi sukunimellä kutsuminen.
Ala-asteella mua alettiin kutsua Anttilaksi, luultavasti siitä syystä, että samassa luokassa (meillä oli 3-6-yhdysluokka mun ollessa kolmannella ja neljännellä) toinenkin Suvi. Jotenkin se sitten jäi niiden joittenkin tyyppien suihin (eihän niitä montaa ollut, kun meillä niin pieni koulu oli) ja yläasteella olin käytännössä kaikkien meidän luokan poikien ja osan tytöistä suussa Anttila.
Silloin kun semmoiset tytöt, jotka ala-asteella olivat olleet lähimpiä ystäviä, alkoivat Suvin sijasta kutsua Anttilaksi, se tuntui kuvaavan hyvin muutaman vuoden aikana tapahtunutta erkanemista. Kai mä sitten olin liian erilainen, kiltti hikketyttö, kun en enää olo oikeastaan kenenkään ala-astekaverini kanssa tekemisissä. Asiaan tietysti vaikuttaa osaltaan se, ettei kukaan olo samassa koulussa kanssani, mutta aika vähiin se yläasteen edetessä joittenkin osalta jäi. Täytyy sanoa, että noin ylipäätäänkin yläasteella oli mulla välillä sosiaaliselta kannalta aika vaikeaa.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
S.A sanoi:

Ala-asteella mua alettiin kutsua Anttilaksi, luultavasti siitä syystä, että samassa luokassa (meillä oli 3-6-yhdysluokka mun ollessa kolmannella ja neljännellä) toinenkin Suvi. Jotenkin se sitten jäi niiden joittenkin tyyppien suihin (eihän niitä montaa ollut, kun meillä niin pieni koulu oli) ja yläasteella olin käytännössä kaikkien meidän luokan poikien ja osan tytöistä suussa Anttila.
Silloin kun semmoiset tytöt, jotka ala-asteella olivat olleet lähimpiä ystäviä, alkoivat Suvin sijasta kutsua Anttilaksi, se tuntui kuvaavan hyvin muutaman vuoden aikana tapahtunutta erkanemista. Kai mä sitten olin liian erilainen, kiltti hikketyttö, kun en enää olo oikeastaan kenenkään ala-astekaverini kanssa tekemisissä. Asiaan tietysti vaikuttaa osaltaan se, ettei kukaan olo samassa koulussa kanssani, mutta aika vähiin se yläasteen edetessä joittenkin osalta jäi. Täytyy sanoa, että noin ylipäätäänkin yläasteella oli mulla välillä sosiaaliselta kannalta aika vaikeaa.
Hieno ja riiapiseva kertomus :thumbup: Mitas niitten poikien suihin jai anttilasta :confused: :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
S.A sanoi:

Suvesta tulee mieleen juhannus, kärpäset ja poutapilvet. Siksi Anttila.

Oli luokallani aikoinaan yks Anttila (ei oo enää kun otti akan sukunimen naimahommissa) jota kaikki kutsu Penttiläksi. :rolleyes: :ahem: :D

burb

.
Moe Szyslak sanoi:
Suvesta tulee mieleen juhannus, kärpäset ja poutapilvet. Siksi Anttila.

Oli luokallani aikoinaan yks Anttila (ei oo enää kun otti akan sukunimen naimahommissa) jota kaikki kutsu Penttiläksi. :rolleyes: :ahem: :D
Jarna-ansa havaittu!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:

Meillä oli luokalla kans Anttila, jota tosin kutsuttiin etunimellä. Plikka.

Mutta sen sijaan meillä oli luokalla Pasi, jota kaikki kuttu Teuvoksi :D