toleranssisiipi sanoi:
Mikähän perkele siinäkin on että Windows Live messengerin jaettujen filujen kansioo ei saa itse päättää suoraan asetuksista? Että mua riapoo. Ei mun c-asema oo mikään kamavarasto.
Ihan tosi. Missä muussa tollasessa koko kansan ohjelmassa jaettuja kansioita ei saa itse päättää?
Hemmetti kun risoo taas.
Onhan se tietty helppoa ja mukavaa että se kansio on C:\Documents and Settings\[mun nimi]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\[mun messengertili]\Sharing Folders -polun päässä, piilotettujen kansioiden jälkeen kätevästi siinä esillä, mut miks? Kertokaa, te viisaat, mikä hiton syy tohon on?
Ja varsinkin, jos siihen on olemassa joku sujuva ja pysyvä keino miten sen saa vaihdettua ohjelmaa vaihtamatta, niin ei haittais senkään kertominen.
Sä voit linkittää ton alkuperäisen hakemiston uuteen hakemistoon, onnistuu näppärästi esim. Junctionin avulla.
Elikkäs toimi seuraavasti:
1. lataa
Junction
2. Sulje Live Messanger ja varmista, että jaettu hakemisto (eli se C:\Documents and Settings\[mun nimi]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\[mun messengertili]\Sharing Folders) on tyhjä
3. Luo hakemisto (esim. d:\toleranssisiivenjaetut), jota haluat jatkossa käyttää jaettuna hakemistona
4. start -> run ja avautuvaan dos ikkunaan komento:
junction "C:\Documents and Settings\[mun nimi]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\[mun messengertili]\Sharing Folders" d:\toleranssisiivenjaetut (älä unohda lainausmerkkejä, sama koskee tuota kohdehakemistoa, jos hakemiston nimessä on välimerkkejä)
5. Käynnistä Live Messanger
Jaettavaksi aiotut tiedostot paiskot sitten tuonne d:\toleranssisiivenjaetut -hakemistoon.
EDIT: Niinjuu... sen junction.exe:n voit kopsata vaikka hakemistoon c:\windows, tällöin toi toimii riippumatta siitä mistä hakemistosta sen käynnistät