Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Minikeepee vähän kiinnostais, en tiedä just nyt pääsenkö keskiviikkona jo, mutta noin yleensä kiinnostaa. Ois ihan kiva saada vähän porukkaa matkakulujakin jakamaan jos sinne lähtee ilman muita asioita.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Yks ajosetti per heppuko? Vai kahdessa? Vai mitenkä? Details Details :D
(tietää vähän verrata tohon KiC:n settiin mitä itse ajoi meinaan)
Kaksi settiä jokainen. Tuosta kolmannesta tiennyt varmaksi jaksamisen suhteen vähemmän kokemuksensa vuoksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eikös joku mitannut sykemittarilla kisanaikaisen rasituksen kerran? Ja se oli muistaakseni sen 10-15min ajalta, sitä tahtia siis se liki 2h...
Millasissa keskiarvolukemissa tossa Thriathlonissa mennään esim. sykkeen kannalta?
(ei ole vittuilua vaan ihan mielenkiinnosta kysyn kun muistan jonkun mitanneen noita :))
Joo se olin minä joka mittasi Suzukartissa tänä vuonna! :D Eli 160 luokkaa oli keskisyke.

Vertailun vuoksi triathlonin puolimatkan sykkeet kesältä pyöräilyosuuden alusta alkaen.

Keskisyke pyöräilyosuudella huiteli siellä 165 tasolla. Juoksuosuudella se laski energioiden loppumisen takia. Miksei kartingissakin voisi energiat loppua, mutta kyllä se siinäkin tapahtuisi vasta reippaasti kahden tunnin jälkeen, jos tankkaa ennen suoritusta hyvin. Näkisin kartingin olevan huomattavasti kevyempi suoritus noin kestävyysominaisuuksien kannalta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin. Mutta niin täysin erilaisia. Kartingin puolella kilpailukykyisessä tiimissä ei riitä "hölkkävauhti" vaan koko ajan pitää takoa tasaisia ja suht´ virheettömiä kierroksia. Niin ettei juuri kovempaa kierrosaikaa voisi ajaa 10 minuutin aika-ajossakaan.
Eipä triathlonissakaan hölkkävauhti riitä.. :rolleyes:

Pyöräosuuden keskinopeus ensimmäisten kahden tunnin osalta oli muistaakseni 34km/h, joten se siitä hölkästä. :D

Edit: näkisin tuon enemmänkin taitopuolen puutteena etten pystyisi ajamaan tarpeeksi tasaisia ja nopeita kierrosaikoja.. Nyt kun puhuttiin siitä riittäisikö fyysiset ominaisuudet, niin väittäisin niiden riittävän.. Taidollisesti mun kyvyt ei varmaan tuohon kisaan taitaisi riittää muiden taso huomioon ottaen. :)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Eipä triathlonissakaan hölkkävauhti riitä.. :rolleyes:

Pyöräosuuden keskinopeus ensimmäisten kahden tunnin osalta oli muistaakseni 34km/h, joten se siitä hölkästä. :D
Juu mutta otin vaan, vähän turhana tosin erilaisuuden takia, tarkoituksena vertauksen ettei thriathlonissa juosta satasen juoksuvauhtia toisin kuin kestävyyskisassa ajetaan koko ajan aika-ajokierroksia (ainakin minä). Mutta siis, niin erilaiset suoritukset kyseessä ja itse olen erikoistunut enempi g-voimiin :) Suunnistus sitten vain huvikseni juoksuharrastuksena :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu mutta otin vaan, vähän turhana tosin erilaisuuden takia, tarkoituksena vertauksen ettei thriathlonissa juosta satasen juoksuvauhtia toisin kuin kestävyyskisassa ajetaan koko ajan aika-ajokierroksia (ainakin minä). Mutta siis, niin erilaiset suoritukset kyseessä ja itse olen erikoistunut enempi g-voimiin :) Suunnistus sitten vain huvikseni juoksuharrastuksena :ahem:
Niin.. jos noita sykkeitä vertailee, niin eipä tuota kartingia voi oikein satasen juoksuunkaan verrata. :rolleyes: En jaksa uskoa että sullakaan sykkeet heiluu karting-kisassa siellä punaisella alueella kovin pitkään. ;)

Tiedän toki lajien erilaisuuden, mutta puhuisin tosiaan muiden ominaisuuksien puutteesta esim. minun kohdallani kuin kestävyys.. Jos olisin taitava karting-kuljettaja, niin triathlon taustan tuoma kestävyyskunto riittäisi varmasti tuollaiseen suoritukseen. Ajovirheet ja ja epätasaiset kierrokset johtuvat minun kohdallani ihan muista asioista kuin fyysisestä kunnosta, ja asia olisi näin myös kahden tunnin karting-suorituksessa. :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Tiedän toki lajien erilaisuuden, mutta puhuisin tosiaan muiden ominaisuuksien puutteesta esim. minun kohdallani kuin kestävyys.. Jos olisin taitava karting-kuljettaja, niin triathlon taustan tuoma kestävyyskunto riittäisi varmasti tuollaiseen suoritukseen.
Voi hyvin olla (varsinkin kun olet viime aikoina ajellutkin), en tiedä. Omasta vinkkelistä ainoastaan tiedän tuon ajamisen. Silti mua yleisesti kovempikuntoisia kavereita on tullut pois, kun bensaa vielä jäljellä, ennen minua kun ei 1nkertaisesti enää jaksa. Se on niin tapauskohtaista, esim. itse varmaan ns. kuolisin kesken nopeatempoisen salibandypelin, ja helposti sen lajin kova tekijä "loppuisi" kesken kestävyysajon. Mutta sama se, saatat mielestäni olla yksi niistä harvoista KKWCS:ssä joka omalla tasollaan pystyisi ajamaankin tuon 2 tuntia. Ja ennenkaikkea uskot itse itseesi :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Voi hyvin olla (varsinkin kun olet viime aikoina ajellutkin), en tiedä. Omasta vinkkelistä ainoastaan tiedän tuon ajamisen. Silti mua yleisesti kovempikuntoisia kavereita on tullut pois, kun bensaa vielä jäljellä, ennen minua kun ei 1nkertaisesti enää jaksa. Se on niin tapauskohtaista, esim. itse varmaan ns. kuolisin kesken nopeatempoisen salibandypelin, ja helposti sen lajin kova tekijä "loppuisi" kesken kestävyysajon. Mutta sama se, saatat mielestäni olla yksi niistä harvoista KKWCS:ssä joka omalla tasollaan pystyisi ajamaankin tuon 2 tuntia. Ja ennenkaikkea uskot itse itseesi :thumbup:
Se ei sinänsä ole mikään kummoinen saavutus kun muistaa mikä se mun tasoni on. :D
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Se ei sinänsä ole mikään kummoinen saavutus kun muistaa mikä se mun tasoni on. :D
Niin no, mä en edes kykene esim. ajamaan yhtä sen verran nopeaa aika-ajokierrosta, joka oikeuttaisi johonkin muuhun kuin viimeiseen lähtöruutuun. Tulipahan ainakin kuluneella kaudella tutuksi paikaksi. Kisat vois vaan olla huomattavasti helpompia, jos ei aina tarvitsisi lähteä sieltä perältä liikkeelle.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niin no, mä en edes kykene esim. ajamaan yhtä sen verran nopeaa aika-ajokierrosta, joka oikeuttaisi johonkin muuhun kuin viimeiseen lähtöruutuun. Tulipahan ainakin kuluneella kaudella tutuksi paikaksi. Kisat vois vaan olla huomattavasti helpompia, jos ei aina tarvitsisi lähteä sieltä perältä liikkeelle.
Mä vähän väittäisin, että ne vaikeutuu mitä lähemmäksi kärkeä pääsee. Perällä on helpointa, muttei välttämättä kivointa. :dunno:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jotenkin kun saisi ympättyä käännetyn lähtöjärjestyksen kisaan, missä mahdollista ohittaakin. Jos jätetään A-finaali ajamatta ja ajetaan toinen B-finaali käännetysti?:frank:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mä vähän väittäisin, että ne vaikeutuu mitä lähemmäksi kärkeä pääsee. Perällä on helpointa, muttei välttämättä kivointa. :dunno:
Njoo, viittasinkin nyt siihen että sieltä perältä ei välttämättä ole helppoa nousta paremmille sijoille vrt. siihen jos lähdet keskivaiheilta = "helpompi" saada paremmat pisteet kun ei välttämättä tarvitse edes ohittaa, toisin kuin perältä lähtiessä.

Kai se varmaan riippuu vähän radastakin (esimerkkinä Myllypuro, jossa kaiketi on lähes mahdotonta ohittaa ilman edellä ajavan virhettä) ja kuskistakin..
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olen kiinnostunut! Jos minun tasoiseni suhari vaan hyväksytään mukaan kovatasoiseen porukkaan. :)

Edit: hintavarauksella! Eli riippuu siitä paljonko tohon joutuisi itse kustantamaan.
Olisit parempi vaihtoehto, kuin Villeneuve itse:D Kaikkein paras tiimikoko on 3-5hlöä. Lisenssikuski kun on mukana, niin lukumäärä minimissään 8 ja jokaisen on käytävä radalla myös. Tarkoittaa pirusti vaihtoja.

Olisi F1-forumin nimellä oleva joukkue tosin hieno, mutta viidelle kuskillekin hinta olisi 200euroa/nuppi. Sisältää saunan + ruoat+ 1-1,5h raakaa ajoa. Sponsoreita näinä vaikeina aikoina vaikea myös saada. Voisi muuten auttaa ratkaisevasti tiimin kasaan lyömisessä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
F1-Forumin tiimin voisi saadakin kasaan mikäli otettaisiin se 8 kuskia mukaan...
Jos sinne tulee 3-5, niin "sunnuntaikuskien" ei kannata edes miettiä vaan silloin paras poppoo mitä foralta löytyy tietty :)
(riippuen hinnastakin tietty)

Jacq: Jeps, muistinkin että sulla oli se mittari Suzussa, mutten ollut satavarma siksi puhuin "jostakusta" :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Muutama vuosi sitten tuli ajettua vähäsen reilu tunnin putki kart-in-clubilla, oli 6h red bullin järjestämä endurance kisa ja siinä sain itse ajaa yht. vajaa 2h. Kyllä sitä yllättävän pitkään jaksaa, kun eka miettii että 10min on normaali ajo. Kestävyys, ei se voima.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Heps! Tänne voi ilmoitella, jos joku on menossa ajelemaan testejä ja haluaa mahdollisesti muita foorumisteja mukaan..

Itse ajattelin mennä Myllypuroon ajelemaan ensi viikolla. Luultavasti keskiviikkona (11.11.), jos siellä on vapaata illalla (klo 18-20 välillä).
Myllypurossa on mahdollista ottaa minigp ilman ennakkovarausta.

Eli jos esim. ensi keskiviikkona 11.11. tulee paikalle vähintään 4 hahmoa, niin me voidaan ottaa se kilpailuna. Hinta 25€ sisältäen a-a:n ja kisan. Eli vain 5€ enemmän kuin 2 yksittäistä ajokertaa.

Tätä voitaisiin harkita, jos saadaan myllypuron harjoittelurinki pystyyn. Onko kiinnostuneita tähän? :)
Tsekkasin varaustilannetta, ja huomisen osalta tilanne näyttää huonolta. Viimeinen varaus loppuu vasta 20:15.
Torstaina olisi klo 18 eteenpäin vapaata. Se ei käy itselleni, mutta jos muut haluatte mennä, niin menkää ihmeessä!

Mutta.. Miten olisi sunnuntai 15.11. klo17? Siinä tapauksessa ettei sitä varata. Sunnuntaille on vielä b-suunnitelmana klo19-20 vapaana.
Ketkä olisivat tuolloin tulossa? Voitaisiin kokeilla minigp:tä jos tulee tarpeeksi porukkaa.. foorumin ulkopuolisetkin voivat siis toki tulla kun ei ole foorumistien toimesta järjestetty tilaisuus kyseessä..
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
15.11. sopii hyvin eli ainakin mä voisin tulla silloin.

Toi rautatientorin putkirikko/vesivuotovahinko hankaloittaa vähän matkustamista, mutta ilm. pitää mennä Kaisaniemen metroasemalle, jos haluaa itään?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyllähän tuo kiinnostaisi, mutta tulee VR:n keinoilla matkustaminen vähän kalliiksi. Kaiken kukkuraksi Myllypurokin sattuu olevaan sivussa vähän kaikesta. :dunno:

Mmhh..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllähän tuo kiinnostaisi, mutta tulee VR:n keinoilla matkustaminen vähän kalliiksi. Kaiken kukkuraksi Myllypurokin sattuu olevaan sivussa vähän kaikesta. :dunno:

Mmhh..
Jospa Matti ja Teppo pääsis tulemaan, niin voisit taas tulla Seppona Helsinkiin?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös