Talvitreeni- ja elämäntapatoikki kausi 2006-2007

Knoukka

Well-known member
Punttia selällä ja jaloille. Perhanan kovat treenit sain paskanpuhumisen lomassa tehtyä. Pohkeet tein ihan tappiin pakkotoistoilla, piti kaverin nostaa pohjekone ylös kun en päässy muuten pois. Pari tuntia meni lämmittelyjen kans.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
22.11.2006

Uintia jonkin verran ja altaassa pojan kanssa oleskelua. Paino tänään 95,0 kg eli aikalailla paikallansa ollaan. Piti mennä ennen uintia uimahallin salille, mutta a) siellä oli jo tarpeeksi porukkaa ja b) laitteet, jotka olivat vapaana, eivät tuntuneet soveltuvan tarpeisiin. Mun tarvis nyt saada itestäni irti kunnon salitreenit kerran-kaksi viikossa, mutta en tiedä mihin menisin ja sitten tarvis olla joku kokeneempi mukana.

Huomenna viikon kohokohta eli tunnin sähly.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
22.11

Kolme varttia juoksua. Ehkäpä viikon parhaiten kulkenut lenkki, vaikka voimattomalta tuntuu koska ei pysty puskemaan. Veikkaisin että dietti on vienyt niin hyvin hiilarit vähiin, että sen takia tuntuu jatkuvasti raskaalta, eikä saa kunnon rutistusta aikaseksi. Onneksi dieattailu on näkynyt painonpudotuksena!

Illalla sitten treeniä naurulihaksille, Borat on vallan mainio elokuva siihen hommaan!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
Mua kiinnostas tuo 1/4-matka, mutta jos en pääse/ehdi tälle talvelle uimakouluun tekniikkaa opettelemaan niin haaveeksi jää. Tuo 1/8-matka on mun koneelle selkeästi liian lyhyt, ei riitä tekniikka ihan niin koviin vauhteihin mitä siinä vaaditaan. Mutta sekin voi olla harjoittelukysymys.
Mua taasen sen verta masentaa nykykunto ja kuntoilun saamattomuus, että pelkään ton kasiosankin olevan turhan paljon minulle :( :nope: :jaska: :thumbdown

Knoukka

Well-known member
Sam sanoi:
Mua taasen sen verta masentaa nykykunto ja kuntoilun saamattomuus, että pelkään ton kasiosankin olevan turhan paljon minulle :( :nope: :jaska: :thumbdown
Tässä on vielä puoli vuotta aikaa! Ei muuta kuin tossua toisen eteen... laitat ahkerasti saunaa lämpiämään ja suuntaat aina siksi aikaa räntäsateeseen. Tekee kuule hyvää ruumiille ja sielulle sellainen yhdistelmä!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
Tässä on vielä puoli vuotta aikaa! Ei muuta kuin tossua toisen eteen... laitat ahkerasti saunaa lämpiämään ja suuntaat aina siksi aikaa räntäsateeseen. Tekee kuule hyvää ruumiille ja sielulle sellainen yhdistelmä!
Toki tämän tiedostan ja olen kokenut lukemattomia kertoja. Nyt vaan tarvitsee uutta potkua. Tuntuu ettei lähde muuten liikkeelle :jaska: En ole itseäni punninnut sitten kesän, mutta kuvittelen että tässä on viimeisen 6 viikon aikana painoa tullut 1,5-2 kiloa lisää. Tuokin ihan omaa tyhmyyttäni. Tekosyitä on siis turha hakea. Asiat (tässä tapauksessa ajan) saa aina järjestettyä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sammypirun vinkistä (kiitos vain) tilasin tuollaisen voimapyörän itselleni.

Olen nyt kahtena iltana peräkkäin tehnyt 3*10 setin ja kyllä oikeasti tuntuu vatsassa kokoajan.. on vähän hellänä..
Tosin mun setit ei ole tuollaisia kuin ton videon kaverilla. Eihän tosta tulis kuin ruumiita. Polviltani vedän, mutta kyllä sekin tuntuu tehokkaalta.

En tiedä onko paremmasta vatsalihaskunnosta hyötyä hiihdossa, mutta tuskin siitä haittaakaan ole. Ja jos se näin helpolla onnistuu, niin mikä jottei. Kyllä sen pari minuuttia päivässä voi uhrata.

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
En tiedä onko paremmasta vatsalihaskunnosta hyötyä hiihdossa, mutta tuskin siitä haittaakaan ole. Ja jos se näin helpolla onnistuu, niin mikä jottei. Kyllä sen pari minuuttia päivässä voi uhrata.
On. Kaikki liike lähtee keskivartalosta, lantiosta. Syvät vatsa- ja selkälihakset ovat siis ne joista kaikki lähtee ja jotka yleensä aina ensimmäisenä loppuu. Joko täysin tai tekniikkaa hajottavasti. Mulla esmes loppuu alaselkä aina ensimmäisenä tsygessä. Reenin paikka. Toi voimapyörä on loistovehje. Erityisesti sillä kannattaa tehdä staattisia pitoja ja painaa napa selkärankaan kiinni. Niin saat aktivoitua poikittaiset vatsalihakset ja syvät selät.

Ja se kaksi minuuttia kannattaa nimenomaan uhrata siihen staattiseen pitoon...:D

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
KnowHow sanoi:
Mulla esmes loppuu alaselkä aina ensimmäisenä tsygessä.
Sama juttu. Olen muuttanut ohjelman aikalailla selkapainotteiseksi ja on saatava lihastasapaino kuntoon. Ryhti on parantunut. Alaselka vituilee viela, mutta on jo vahan paremmassa kunnossa.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
23.11.2006

Tunnin sählytreeni ja vitun kova treeni toi on ja helvetin hauskaakin vielä. Paino nyt 94,6 kg eli 7,1 kg vähemmän kuin heinäkuun lopussa.

Menee kans voimapyörä tilaukseen...

<Sammypiru> Mistä tilasin voimapyörän?
<Jacques> harjoittele.net tjsp.. oli ainoo verkkokauppa minkä guugolettamalla löysin
<Sammypiru> Hinta oli?
<Jacques> harjoittelu.net
<Jacques> 17e + postikulut

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
23.11

12 kilsaa juoksua 58 minuuttiin. Viikon parhaalta tuntunut juoksu. Muutenkin tuntuu, että mulla on se perusvauhti jota pystyn nakuttamaan ongelmitta, kovempaa jos yrittää joutuu ponnistelemaan. Tämän päiväinen oli loppukiriä lukuunottamatta juuri sellainen juoksu.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuntosalia vajaa tunti. Siitä alussa 20 min kuntopyörää ja sitten reidet hapoille lihaskuntoliikkeillä.:eek:

Knoukka

Well-known member
24.11.

Vartin lämmittelyt ja tunnin tiukka käsitreeni (ojentajat ja habat). Oli vähän kiirus tsygään ja tein lyhyillä palautuksilla. Hyvä pumppis tuli. Tapiksi vetäsin tuplatsygärin. Intervallimaista menoa molemmat tunnit ja nyt tuntuu että tarvii magnesiumia ja kaliumi tai on levottomat jalat aamuyöstä! Kaikinpuolin hyvä fiilis kun olen saanut aika kovaa treeniä tehtyä viimeiseen kahteen viikkoon. :)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
24.11

Melko tarkkaan tasan 44 minuuttia juoksua. Eilinen pidempi lenkki selkeesti auttoi ja tänään jaksoi naputtaa selkeästi kovemmalla askelfrekvensillä menemään. Viikon lenkit on parantunut mitä pidemmälle viikko etenee!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
25.11.
Pyöräilyä 25,5km, johon kului aikaa 1h 15min. Keskinopeus (20km/h) oli siis aika alhainen, mutta nastarenkaiden sekä pienempien vaihteiden käytön takia se nopeus ei kerro ihan kaikkea. Keskisyke oli 162bpm.
Tarkoitus oli ekaksi vetää samanlainen setti kuin viime sunnuntaina, mutta 15km jälkeen olo oli sellainen, että ei pysty. Joten lenkistä tuli vähän lyhyempi.

Pyöräilytreenin päälle vedin sitten 5*5 voimapyöräsettiä.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Myydään voimapyörä!

Niin siinä sitten kävi, että sain tänään pikkujoululahjaksi muijalta voimapyörän ja samalla selvisi sekin, että miksi muija otti kovat pultit ku kerroin sellaisen itselleni tilanneeni. Eli nettikaupasta tilaamani voimapyörä nyt myynnissä, ei ole kyllä edes vielä tullut mulle. Jos joku tarjoaa siitä jotain, niin koitan ottaa yhteyttä nettikauppaan, josko sen voisi postittaa suoraan uudelle omistajalle.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
26.11.2006

7 km:n juoksulenkki, mutta oli kyllä niin voimaton olo, että osn menin kävellen. Harjoitusvaikutuskin jäi vain ylläpitäväksi. Tunti kuitenkin tuli liikuttua.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
26.11. Kuntopyörää paikallaan pyöräillen 1.20. Alkuun 10 min lämppäri, sitten 3 x 10 min täysteholta alentaen vastusta aina 2 min välein. Sitten 4 x 5 min sama mutta minuutin jaksoin yhdellä teholla. Sitten 10 min täysvastuksella ja loppuun jäähdyttely pudottaen vastusta.

Hyvä treeni ajatellen että on 2 päivää vetänyt kuppia ihan kiitettävästi.:rolleyes: :ahem:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
26.11.

Mattojuoksua! Kävi ulkona sen verran kova vinkka että suunnitelmista poiketen päätin juosta louskuttaa matolla. Pidin vauhdin ja sykkeen matalana, matolla se onnistuu paremmin kun ei voi vahingossa kiihdyttää menohalujen mukaan. Ja tänään niitä olisi ollut vaikka aika täydellä vatsalla ja suoraan päikkäreiltä juoksemaan lähdinkin. Muuten oli pikkaasen tylsää, mutta mattotaktiikkana mulla on ajatella että eka vartti on 1/8 osa, toisella vartilla 1/4 takana jne... Jalat ja roppa toimi hyvin, ei mitään vaimallusta missään. Sykevyö oli tossa lähdössä vissiin kuivana ja valehteli muutaman minuutin mitä sattuu. Hidasta, mutta hyvä lenkki. Onnistunut pk-harjoitus! :ahem: