Treeniä 2007

Knoukka

Well-known member
13.2.

Reippaampi aamulenkki koiran kans. Nostin vähän sykettä kun Kononen sanoi eilen Elixirissä että kävellessäkin pitäisi sykkeen olla 120-140. Mutta toisaalta olen kuullut, ja huomannut itsekin, että hidas pk-syke voi hyvinkin olla vain 50% maksimista. Pitää sekoitella jatkossakin.

Punttia 7h
Juoksua 50km
Hiihtoa 57km
Kävelyä 170km
Hyötyliikuntaa 30h

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
13.2.
Hiihtoa 16km. Saatana että oli hyvä treeni. Hiihto tuntui suorastaan nautinnolta. Sukset oli kevyet, pitoa juuri sopivasti ja luistoa hyvin, vaatetus onnistui täydellisesti, kun ei missään vaiheessa tullut liian kuuma eikä toisaalta kylmäkään. Kaiken tämän lisäksi mieskin tuntui olevan kunnossa. En olisi millään malttanut lähteä ladulta pois, mutta lähdin sitten kuitenkin. Aikaa tähän 16 kilometriin kului 1h15min, ja kun tuon Paloheinän latuprofiilin ottaa huomioon, niin kyllähän tuolla tahdilla pitäisi finlandia mennä kevyesti viiteen tuntiin. :)

Toki Finlandian latuprofiilissa on korkeuserot isompia, mutta jyrkkyys ei ehkä samaa luokkaa.. Olen luottavainen.

Saldo 2007:
Hiihto: 175,2km (16h19min) (vapaa 11,6km; perinteinen 163,6km)
Pyöräily: 50km (3h10min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Voimapyörä: 190 toistoa

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
13.2

Hiihtoa n. 51 minsaa ja matkaa jotakuinkin 7 kilsaa. Reilusti mukavampi fiilis oli nyt vedellä kuin lauantaina, mutta ei touhusta vieläkään saa kunnon kiksejä irti. Kokoajan miettii, että perhana kun menee aika hitaasti pääsis jo pois. :D Mulla on selkeästi eniten ongelmia ylämäissä, pienikin ylämäki niin joutuu painelees haarakäyntiä kun papparaiset lykkii ohi ladulla. Ilmeisesti vika on suoraan voitelussa, enemmän pitoa pitäisi saada? Jospa sitä innostuisi käymään urheiluliikkeestä muutamia perusvoiteita ja alkaa harjoittelemaan voitelua. Jos lajista alan jossain vaiheessa tykkäämään ja saamaan aikaiseksi samanlaisia treenejä kuin Jacques, ostan ens talveksi kunnon sukset ja mielellään luistelumalliset - vauhtia pitää saada!

Saldo 2007:

Juoksua 149,5 km, n. 14h01min
Punttisali 27 h 25 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Lumihankisauvajuoksu 35 min
Hiihto 11 km, 1h20 min

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Jos lajista alan jossain vaiheessa tykkäämään ja saamaan aikaiseksi samanlaisia treenejä kuin Jacques, ostan ens talveksi kunnon sukset ja mielellään luistelumalliset - vauhtia pitää saada!
Tuossa saattaa säästää paljonkin, jos hankkii sukset nyt keväällä. Luistelusuksien voitelukin on helppoa, kun ei tartte pidon kanssa säheltää.

DaSilva

In Memories
Sijainti
Madonna di Campiglio
Juhis sanoi:
8.2

Punttia tunti. Olkapäitä ja haukkareite tein, aloitin rinnallevedolla ja lopetin taas vatsoihin.

Perhana alkaa taas selkä vaivaamaan. Viime lauantaina se vähän kipeytyi kyykyssä, kun pääs virheelliseen asentoon, mutta en kiinnittänyt siihen enempää huomiota, mutta nyt on alkanut vaivaamaan pahentuen kokoajan. Kattoonyt, pystyykö huomenna vetämään maasta tai tekemään muita selkäliikkeitä.
Älä ihmeessä tee jos kerran sattuu, kipuhan ei ole tarkoitus. ;) Eikös rinnallevetokin tunnu selässä? Mave ja kyykky samalle viikolle voi olla jo liikaa, toi vielä niin varmasti rasittuu..Kannattaa kokeilla vaihdella liikkeitä.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
14.2

Heti aamusta sama hiihtolenkki kuin eilen, aika parani neljä minuuttia!! Pitoa puuttuu edelleenkin, enkä perhana kestä kenenkään kyydissä. Jopa sellanen iäkkään oloinen nainen lykki musta ohi vaikka kuinka koitin laittaa hanttiin. Tämä tosin tapahtui siinä tilanteessa, kun mulle iski täysi stoppi, ei meinannut millään jaksaa jatkaa. Sen siitä saa kun koittaa kestää ohittaneen papparaisen hiihtovauhdissa mukana. Tuollaista täydellistä ja varsinkaan yhtäkkistä uupumista en muista ikinä aikaisemmin käyneen. Mutta jotain positiivistä sentäs, ohitin jopa yhden hiihtäjän, ylämäessä spurttasin ohitte haarakäynnillä:D: En ole siis imatran huonoin hiihtäjä juhuu \o/

Elikkä pidon puute vielä vaivaa, ja siitä johtunee, että mulla on yläkroppa tosi kovilla hiihtäessä. Jaloissa ei tunnu olleskaa mutta ojentajat ja olkapäät huutaa kostoa. Pitää se varmaan voiteisiin sortua, ei tässä muuten ole mitään järkeä. Kiva kuitenkin huomata, että joka kerta on tullut vähän vauhtia lisää. Alamäissä oon ihan kunkku :thumbup:

Ei sitä tiedä, että jos tässä innostuu, niin oon enskesänä Jakkeuksen seurana Finlandiassa, tosin maalissa kakstuntia myöhemmin, mutta ei haittaa!

Samantien sitten puntille nostelees olkapää- ja haukkarirautaa. Oli kyllä aika nuutunut olo - ja tämä kaikki jo ennen puoltapäivää!

Saldo 2007:

Punttisali 28 h 25 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 18 km, 2h07 min

DaSilva sanoi:
Älä ihmeessä tee jos kerran sattuu, kipuhan ei ole tarkoitus. ;) Eikös rinnallevetokin tunnu selässä? Mave ja kyykky samalle viikolle voi olla jo liikaa, toi vielä niin varmasti rasittuu..Kannattaa kokeilla vaihdella liikkeitä.
On aina kiva kuulla itsestäänselvyyksiä. :thumbup: Hyvin onnistuu maastaveto ja kyykky samalla viikolla, täytyy olla vain tarkempi selän kanssa eikä päästää sitä virheasentoihin. Jeps, rinnalleveto tuntuu selässä, mutta painot on niin paljon pienempiä, että ei haittaa. Työnnön ylävaiheessa mulla on enemmän ongelmia selän kanssa, siinähän sen viime vuonna särinkin. Ohjelman kokonaan uusiminen on ollut jonkun aikaa mielessä, jospa sitä saisi ensiviikoksi aikaiseksi muutoksen.

Treenailetkos DaSilva aktiivisesti tai vaikkava vähemmän aktiivisesti? Jos treenailet, niin eikun vain raportoimaan!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
14.2. Kuntosalia reilu tunti. Sisältäen hyvät venyttelyt lopussa.:ahem:

Tulikin kolmena päivänä peräkkäin ajettua yli 430 kilsaa per päivä, joten oli ihan kiva käydä vähän treenaamassa jalkoja ja vatsoja. Kokeilin voimapyörääkin, mutta se sattui selkään aika veemäisesti. On 2 nikamaväliä sevverran kasassa että teki häijyä.:(

Knoukka

Well-known member
15.2.

Aamulenkki koiruuden kans reippaass pakkasessa. Kyllä piristi! :ahem:

Punttia 7h
Juoksua 50km
Hiihtoa 57km
Kävelyä 180km
Hyötyliikuntaa 30h

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Ei sitä tiedä, että jos tässä innostuu, niin oon enskesänä Jakkeuksen seurana Finlandiassa, tosin maalissa kakstuntia myöhemmin, mutta ei haittaa!
Voi olla että ens kesänä on aika hiljaista Finlandiassa, ellet tarkoittanut pulloa. ;)

Mut joo.. mä luulen että, kun sulla on kuitenkin paljon parempi kunto kuin mulla, niin oikeilla välineillä ja kunnon voitehilla sä jättäisit mut kuin tikku paskaan. Tosin vuoden päästä oon sit ollut jo vuoden Elixian jäsen, joten tiedä sitten miten se vaikuttaa asiaan. :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
Tosin vuoden päästä oon sit ollut jo vuoden Elixian jäsen, joten tiedä sitten miten se vaikuttaa asiaan. :rolleyes:
Toivottavasti ei kunto nyt kokonaan tuolla katoa, vaikka hyvä mahdollisuus siihen onkin jos aloitat painoilla treenaamisen ja jätät nämä muut lenkit tekemättä.:eek:

15.2. Uintia 1,5 km. Nyt olen vetänyt niitä 200v +50r vetoja kilsan verran ja sitten pullareilla uinut jonkun matkaa, ja loppuun noita kovavauhtisia vetoja. (joo, kova ja kova, vieressä menee kilpauimareita laudan kanssa ohi:rolleyes: ).

Huomenna ajattelin tehdä aamusta vielä kovempia vetoja jonkun 500 metriä. Eli esim. 25 täysillä, 25 rauhallisesti, 25 täysillä, ... alkuun 500 metriä lämmittelyä.:ahem:

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Tosin vuoden päästä oon sit ollut jo vuoden Elixian jäsen, joten tiedä sitten miten se vaikuttaa asiaan. :rolleyes:
Ainakaan mulla ei auttanut pelkkä jäsenyys, kyllä sitä piti reenatakin! Nythän saatiinkin minusta ja Jakkeuksesta verrokkiryhmät elixialaisuuden suhteen kun olen itse poissa ainakin tuonne syksyyn saakka.

Tänään iltatreeninä punttia: kädet ja rinta. Kaksi tuntia meni lämmittelyineen.
Vähän liian iso treeni ja katosi lopussa voimat.

Multa on muuten jääny yhden, (lähtö-) viikon elixia-puntit pois saldosta. Lisään arviolta neljä tuntia sieltä.

Punttia 13h
Juoksua 50km
Hiihtoa 57km
Kävelyä 180km
Hyötyliikuntaa 30h

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Voi olla että ens kesänä on aika hiljaista Finlandiassa, ellet tarkoittanut pulloa. ;)

Mut joo.. mä luulen että, kun sulla on kuitenkin paljon parempi kunto kuin mulla, niin oikeilla välineillä ja kunnon voitehilla sä jättäisit mut kuin tikku paskaan. Tosin vuoden päästä oon sit ollut jo vuoden Elixian jäsen, joten tiedä sitten miten se vaikuttaa asiaan. :rolleyes:
Oho, tulipa suoritettua ns. jaskaus Finlandian ajankohdasta. Toki pulloFinlandiakin on mahdollista suorittaa. :ahem: Sen foorumin treenarien yhteistriatlonin jälkeen vaikka sitten. :D

15.2

Hiihtoa 7 kilsaa aikaan n. 45 minsaa. Eli sama reitti kuin parilla viime kerralla ja aika parani taas, tällä kertaa yli kahdella minuutilla. Ja missään vaiheessa ei tullut minkäänlaista sippausilmiötä! Nyt tuntui hiihto jopa hyvältä ja aika kului nopeasti, jos tätä vauhtia jatkaa hiihtofiilikset parantumistaan, niin kohtahan tästä alkaa oikeasti nauttimaan. Totesin, että perhana mulla on kova haarakäynti ylämäissä, kun vähän spurttaa oon hetkessä mäen päällä. Selkeästi jalkatreenit auttanut!

Vielä en oo Jacqueksen nopeuksissa, mutta ehkä kunnon välineillä ja vähän lisätreenilla "tikku paskaan" -vertaus saattaa toteutuakin.

Saldo 2007:

Punttisali 28 h 25 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 25 km, 2h53 min

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Multa on muuten jääny yhden, (lähtö-) viikon elixia-puntit pois saldosta. Lisään arviolta neljä tuntia sieltä.
Hähä, ovela taktiikka, täytyy myöntää! :thumbup: Tuotako tarkoitit sillä, että tuut musta ohi niin että heilahtaa? :D No jos sille linjalle lähdetään, niin on mullakin vaikka mitä treenejä unohtunut merkkaamatta, lisään niitä tarpeen mukaan kun alat lähestymään. :D

Jacques

Sijainti
Helsinki
15.2.

12,8km hiihtolenkki. Oikeastaan identtiset kommentit tiistain treenin kanssa. Nyt alkaa meno tuntua todellakin jo hyvältä. Ja sykkeet näytti edelleen ihan kummia. Oikeasti ei tuntunut missään vaiheessa että ois syke noussut edes lähelle 180:iä, mut mittari näytti 173 keskisykettä. Voiko liian löysällä oleva sykevyö aiheuttaa virheellisiä lukemia? Mulla tuo on ehkä ollut vähän löysällä ilmeisestikin laihtumisen takia.. :eek: pitäs kiristää.

Saldo 2007:
Hiihto: 188km (17h20min) (vapaa 11,6km; perinteinen 176,4km)
Pyöräily: 50km (3h10min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Voimapyörä: 200 toistoa

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Ainakaan mulla ei auttanut pelkkä jäsenyys, kyllä sitä piti reenatakin!
juu toki.. uskoisin että tuo hinta pistää pakolla treenaamaan, mutta suurin pelkoni on ns. ylitreenaus ja se että mulla katoaa hauskuus liikunnan harrastamiseen. Mut kyl aion käydä lenkillä jatkossakin. Ei mikään salilla hikoilu voita esim. 6-tuntista seikkailua etelä-suomen maanteillä kera polkupyörän.. Ja maantiekilpurikin on edelleen hankintalistani kärkipäässä. :ahem: :ahem: :ahem:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
juu toki.. uskoisin että tuo hinta pistää pakolla treenaamaan, mutta suurin pelkoni on ns. ylitreenaus ja se että mulla katoaa hauskuus liikunnan harrastamiseen. Mut kyl aion käydä lenkillä jatkossakin. Ei mikään salilla hikoilu voita esim. 6-tuntista seikkailua etelä-suomen maanteillä kera polkupyörän.. Ja maantiekilpurikin on edelleen hankintalistani kärkipäässä. :ahem: :ahem: :ahem:
Kun teet vaan sillai, että puntti tukee aeroobistakin niin tee vaan molempia, niikuin mä! Huomaa kun tulokset nousee koska kroppa on vahva ja palautuu iha saakelin nopeasti verrattuna kavereihin, jotka ei tee muutakuin punttia. Uskoisin, että mun surkeaa hiihtotaitoa kompensoi se, että koko kroppa on kohtalaisessa kunnossa, joten jaksan painaa väärällä tekniikallakin, eikä esim. alaselkä väsy.

Nopeasti tottuu kahden treenin päiviin, ja mulla ainakin tulee ihan himo tuplatreeneihin kun vaan saa homman alulle! Ja himo vain kasvaa, kun huomaa, että molemmissa kehittyy. Toki kannattaa tehdä kuunnelen omaa kroppaa, jos ei huvita mennä puntille niin ei mene, vaan tekee jotain muuta.

Mutta totta puhut, ulkona treenaaminen voittaa salin seinien katsomisen. :thumbup: Sen takia talvella kulkeekin puntti paremmin kuin kesällä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Kun teet vaan sillai, että puntti tukee aeroobistakin niin tee vaan molempia, niikuin mä! Huomaa kun tulokset nousee koska kroppa on vahva ja palautuu iha saakelin nopeasti verrattuna kavereihin, jotka ei tee muutakuin punttia. Uskoisin, että mun surkeaa hiihtotaitoa kompensoi se, että koko kroppa on kohtalaisessa kunnossa, joten jaksan painaa väärällä tekniikallakin, eikä esim. alaselkä väsy.

Nopeasti tottuu kahden treenin päiviin, ja mulla ainakin tulee ihan himo tuplatreeneihin kun vaan saa homman alulle! Ja himo vain kasvaa, kun huomaa, että molemmissa kehittyy. Toki kannattaa tehdä kuunnelen omaa kroppaa, jos ei huvita mennä puntille niin ei mene, vaan tekee jotain muuta.

Mutta totta puhut, ulkona treenaaminen voittaa salin seinien katsomisen. :thumbup: Sen takia talvella kulkeekin puntti paremmin kuin kesällä.
Juu, mä luulenkin että nuo mun elixia-käynnit tulee vain korvaamaan aiemman työmatkapyöräilyn nyt kun duunipaikka on melkein naapurissa. Eli 2-3 aamuna viikossa ennen duunia salille ja sit pirteenä töihin.

Sali-harjoittelussa tuun luottamaan täysin ohjaajien vinkkeihin (kun en itse tiedä tuon taivaallista, mitä siellä kannattaisi tehdä). Oon niille jo nyt kertonut mun taustat ja tullaan tekemään ohjelma sellaiseksi, että se tukee sopivasti pyöräily ja hiihto -harrastuksia.

Tuo alaselän väsyminen on muuten ollut mulla suurin ongelma hiihtotreeneissä. Tänään ei tuntunut selässä, mutta tiistaina tuntui. Vasta 6km jälkeen tehty venyttely jotenkin aukaisi huokoset ja sit helpotti. Pitää muistaa Finlandiassa tuo, että pitää pienen venyttelytauon ekalla juottopaikalla, jos tuntuu pahalta.

Knoukka

Well-known member
16.2.

Iltalenkki koiran kanssa. Alun kävelin reippaasti, mutta tullessa sattui naapuri samaan matkaan ja meni jutusteluksi. Vähän köhä vaivaa... toivottavasti pääsee huomenna hiihtämään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
17.2. hiihtoa 16 km. Ei kyllä ollut sitten pitoa ollenkaan. Keli oli nollassa, ja oli aika 'hankala' voitelukeli. Mutta tulipahan lenkki tehtyä ja jokunen kalori taas poltettua. Voittaa toi matolla juoksun tai paikallaanpolkemisen.:thumbup:

Viimeksi muokattu: