Treeniä 2007

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä en saa kuntosalilla yli 100 sykkeitä millään. Kerrankin vedin reidenojentajia tappiin asti ja syke oli 83.:D Sitten kun nousi seisomaan, niin näytti apaut 110.:ahem:

2.2. (ruotsalaisuuden päivä) Uintia 1,5 km. Ensin yks kilsa putkeen vaparia. Sitten 500 metriä että 25m kovaa, 25m rauhallisesti.:thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Mä en saa kuntosalilla yli 100 sykkeitä millään. Kerrankin vedin reidenojentajia tappiin asti ja syke oli 83.:D Sitten kun nousi seisomaan, niin näytti apaut 110.:ahem:
Mulla oli eilen, kun menin bussilla suksien kanssa hiihtoladuille, niin syke jo 85 kun pidin suksia käsissäni. :D

Estate

Well-known member
Hölkkäiltiin piskin kanssa 5 km/35 min. Huono fiilis: märkää räntää tuli päin naamaa, lenkkareitten pohjaan tuntui ensin tarttuvan tuuman kerros sitä ja sen jälkeen ne sitten olikin läpimärät... Mjääh...

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Mulla oli eilen, kun menin bussilla suksien kanssa hiihtoladuille, niin syke jo 85 kun pidin suksia käsissäni. :D
Mä istuin syksyllä salilla rintaprässissä ja vähän velttoilin sarjojen välissä kun syke tippu 37:ään. Katteli reenikaveri vähän kummissaan mittaria. Ja viime viikolla tippu hiihtolenkillä kun kysyin suuntaa muistaakseni 54:ään ihan seisoskellessa. Mulla tippuu ja nousee pirun herkästi sykkendaali, äkkikuolemaako se lupailee? :confused:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
2.2

Juoksua tunti elikkä 12 km. Huonoin aika aikoihin, eikä tuntunut ees huonolta tai mitään. Liekkö keli vaikuttanut tai jotain...

Saldo 2007:

Juoksua 140 km, n. 13h23min
Punttisali 20 h 40 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Lumihankisauvajuoksu 35 min

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:
Tee rinnallevetoa kympin sarjoja, ihmettelen jos syke ei nouse. Rinnalleveto on yksi niitä harvoja sykkeennostatusliikkeitä salilla!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juhis sanoi:
Tee rinnallevetoa kympin sarjoja, ihmettelen jos syke ei nouse. Rinnalleveto on yksi niitä harvoja sykkeennostatusliikkeitä salilla!
Totta. Tolla vois noustakin!:thumbup:

Tarkoitin lähinnä että kaikki reidenojentajakoneet, selkäliikkeet, penkit ja prässit ei juurikaan missään sykkeessä tunnu, vaikka kaveri on ihan hapoilla.:rolleyes:

Tarkoitin lähinnä ettei siellä salilla mikään aerobinen kunto kohene kauheasti. Kaloreitahan siinä polttelee kun lihas tekee duunia, mutta ei se hengityksen päälle kauheesti käy.:thumbfh:

Että jos aloittaa joku kuntoremontin, niin ei se pelkästään vipuja vääntelemällä ja vetämällä liikoja parane. Kävin yhden kilpailijaedustajan kanssa salilla Oulussa, ja vaikka kaveri juoksee ja kävelee koirien kanssa aika hemmetisti, niin sillä taas oli lihaskunto aika persiistä, varsinkin vatsan ja selän osalta. Ja ne on taas tässä ajohommissa aika tärkeitä. Eli kumpaakin kannattaa harrastaa. Sekä lihaskuntoliikkeitä että sitä aerobista treeniä.:ahem:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
3.2

Aamulla juoksua 9,5 km 48 minuuttiin. Jopas muuttuu fiilikset, kokoajan on vauhti vain huonontunut torstain huippujuoksun jälkeen.

Tunti punttia, jalkatreeni, loppuun kokeilin vähän dippiä. Finaaliksi vatsat taas.

Loppuilta sitten viinanjuontimaratonia...

Saldo 2007:

Juoksua 149,5 km, n. 14h01min
Punttisali 21 h 40 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Lumihankisauvajuoksu 35 min

Moe Szyslak sanoi:
Totta. Tolla vois noustakin!:thumbup:

Tarkoitin lähinnä että kaikki reidenojentajakoneet, selkäliikkeet, penkit ja prässit ei juurikaan missään sykkeessä tunnu, vaikka kaveri on ihan hapoilla.:rolleyes:

Tarkoitin lähinnä ettei siellä salilla mikään aerobinen kunto kohene kauheasti. Kaloreitahan siinä polttelee kun lihas tekee duunia, mutta ei se hengityksen päälle kauheesti käy.:thumbfh:

Että jos aloittaa joku kuntoremontin, niin ei se pelkästään vipuja vääntelemällä ja vetämällä liikoja parane. Kävin yhden kilpailijaedustajan kanssa salilla Oulussa, ja vaikka kaveri juoksee ja kävelee koirien kanssa aika hemmetisti, niin sillä taas oli lihaskunto aika persiistä, varsinkin vatsan ja selän osalta. Ja ne on taas tässä ajohommissa aika tärkeitä. Eli kumpaakin kannattaa harrastaa. Sekä lihaskuntoliikkeitä että sitä aerobista treeniä.:ahem:
Niihän se on, ei salilla aerobinen kunto nouse, vaikka moni niin tuntuu luulevan. Toinen yleinen harhaluulo ilman parempaa tietoa on, että salilla kannattaa tehdä paljon vatsoja, koska se pienenpää vatsaläskejä. Yllätys onkin sitten melkoinen, kun niin ei tapahdukkaa. Itse oon ainakin pyrkinyt siihen, että yleiskunto, eli aerobinen kunto ja lihaskunto olisi hyvä, eikä vain jompikumpi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
3.2. Talven eka hiihtolenkki 16 km. Välillä piti suksia kantaa, kun tekevät tossa latupohjia. Luvattu lumettaa ens viikolla. Pikkasen loppu lopussa enerkiat.:rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
3.2.

Talven paras hiihtolenkki! Keli oli hyvä ja pitoakin löytyi tällä kertaa. Lähdin hämärään ja kaksi viimeistä kierrosta painelin otsalampun valokeilassa. Siis kotiladulla oltiin. Matkaa tuli 15km, vähintään se mutta mieluummin laitan vähän alakanttiin kuin liioittelen. Mieli teki vielä neljännellekin kierrokselle ja sykekäyrin mukaan oli aivan nappitreeni. Loistofiilis eikä sauna sitä äsken huonontanut! Hiihto on mun laji!

Saldo:

Punttia 6h
Juoksua 50km
Hiihtoa 45km

Faustus

Well-known member
Tänään oli tähän mennessä talven paras hiihtolenkki. Selässä ei tuntunut missään vaiheessa kipua. Nivusissa tuntui alussa ja epäilin, jaksanko hiihtää toista kierrosta lain' (kierros tässä tapauksessa 11 km). No, kuten jokaisella tämän talven lenkeistä, niin myös tänään olo ja vauhti parani selvästi loppua kohden. Tänään oli meno lopussa jo aika lennokasta.

Huomenna pitäisi saada 100 hiihtokilometriä täyteen.

:thumbup:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juu on päästy hiihtelemään. Satanen olis mullakin huomenna tähtäimessä. :thumbup: :thumbup: :ahem: :ahem:

3.2.
16km hiihtoa perinteisellä tyylillä. Tänään oli talven vaikein hiihtotreeni. Ei se huono ollut, mutta vuorohiihdosta ei tullut oikein mitään kun epäonnistuin pitovoitelussa täysin. Kunto sen sijaan piti tällä kertaa hyvin. Selässä ei ollut kipua eikä myöskään reisissä. Lopussa vedin muutaman kerran mäen ylös luistelemalla ja sitten harjoittelin laskua. Yhden kerran myöskin pyllähdin, kun valitsemallani latu-uralla oli mutkan takana joku äiti lapsensa kanssa hissutteluvauhtia menossa. Paniikissa vaihdoin latua (toivoen ettei viereisellä latu-uralla tule ketään. Noh.. ~30km/h vauhdissa (tarkistin FRWD:n datasta) kun lähtee vaihtamaan latu-uraa niin aika vaikeaa on.. joten pyllähdin sitten. Onneksi takaani ei tullut ketään. Ois ollut vaarallinen tilanne.. Mutta selkeästi mun kannattaa harjoitella tuota ladun vaihtoa kovassa vauhdissa sillai ettei takaata tule ketään? Kun voihan sitten olla että Finlandiassa saattaa joutua uraa vaihtamaan kesken laskun..

Tasatyöntöharjoittelu oli kyllä hyvä tänään. Sain siihen lisää potkua ja myös jalat enemmän mukaan siihen touhuun.

Saldo 2007:
Hiihto: 78,4km (7h50min) (vapaa 11,6km; perinteinen 68,8km)
Pyöräily: 50km (3h10min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Voimapyörä: 150 toistoa

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Noiden parintuhannen kalorin treenin jälkeen on muuten takki aika tyhjä jonnin aikaa.:eek:

Varsinkin kun ei ollut a) juomaa mukana lain, eikä b) rahaa, kun luulimme että se Pilpan hiihtomaja on maan tasalle poltettuna, mutta se olikin se naapuritalo, jonka Pyromaani-Petteri oli polttanut.:thumbup:

Tänään rahnoo mukaan, niin saa pullakahvit puolimatkassa.:eek:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Noiden parintuhannen kalorin treenin jälkeen on muuten takki aika tyhjä jonnin aikaa.:eek:
Mua ihmetyttää tossa energiapolitiikassa se, että parintuhannen kilokalorin kulutus juoksemalla tuntuu vievän paljon kovempaan vajeen kuin esim hiihtämällä? Polkemisesta puhumattakaan. Voi olla että juoksut juostaan paljon lämpimämmässä ja hikeä erittää moninkertaisesti. Esimerkiksi eilen mulla ei ollut juomapulloa mukana hiihtolenkillä ja yhtä raskas juoksu ei ois onnistunu mitenkään ilman nesteytystä. Vaikka paita oli kyllä märkänä eilenkin.

Tänään palauttava aamulenkki koiran kanssa. :ahem:

Jacques

Sijainti
Helsinki
4.2.

Nyt paukkui sataset. ;) Tein 23km lenkin ja fiilis oli oikein oikein hyvä. Pitovoitelu ei vieläkään onnistunut täysin, mutta sen verran kuitenkin, että tasamaalla pystyi sentään menemään vuorohiihdolla ihan hyvin. tiukemmat ylämäet menin suosiolla haarakäynnillä. Nyt alkaa pikkuhiljaa nuo sykkeetkin laskemaan ja samalla keskinopeus kasvaa. Nyt tämän päivän treeni meni jo 5.5h finlandiatahdilla, vaikka pidon puutteen takia jotkin ylämäet meninkin melkein mummuvauhtia.

Saldo 2007:
Hiihto: 101,6km (9h52min) (vapaa 11,6km; perinteinen 92km)
Pyöräily: 50km (3h10min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Voimapyörä: 160 toistoa

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Mua ihmetyttää tossa energiapolitiikassa se, että parintuhannen kilokalorin kulutus juoksemalla tuntuu vievän paljon kovempaan vajeen kuin esim hiihtämällä? Polkemisesta puhumattakaan. Voi olla että juoksut juostaan paljon lämpimämmässä ja hikeä erittää moninkertaisesti. Esimerkiksi eilen mulla ei ollut juomapulloa mukana hiihtolenkillä ja yhtä raskas juoksu ei ois onnistunu mitenkään ilman nesteytystä. Vaikka paita oli kyllä märkänä eilenkin.
Yks mikä varmasti tuohon vaikuttaa niin sekä hiihdossa että pyöräilyssä alamäet on periaatteessa lepoa ainakin jos niin vain haluaa. Juoksussa kuitenkin sulla jalat käy joka tapauksessa myös alamäessä, vaikka toki siinäkin vähän helpottaa. En tiedä.. ihan mutu-tietoa, mutta tuo vois olla ainakin yksi syy?

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Yks mikä varmasti tuohon vaikuttaa niin sekä hiihdossa että pyöräilyssä alamäet on periaatteessa lepoa ainakin jos niin vain haluaa. Juoksussa kuitenkin sulla jalat käy joka tapauksessa myös alamäessä, vaikka toki siinäkin vähän helpottaa. En tiedä.. ihan mutu-tietoa, mutta tuo vois olla ainakin yksi syy?
Mitkä alamäet? :D Ja mää lykin alamäet aina tasatyöntöä... jos ehdin. :eek:

Iltapuuhasteluna lumitöitä. On noussu energiankulutus stadilaisuuteen verrattuna puolitoistakertaiseksi. Alkaa kaupunkipöhö olla jo poissa ja matka ajokoirakuntoon on hyvällä alulla. :wink: :D :thumbup:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Luistelua Nummelan lentokentalla.

Suosittelen tuota aktiviteettia. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sama hiihtolenkki kuin eilen. Jäi vaan tiuku päälle kaffepaussin ajaksi.:eek:

Voitelu onnistui paremmin kuin eilen. Pakkasta oli lähes kybä, joten pitoakin sai jonkin verran. Ainoastaan latujen puuttuminen vitutti. Ei pysty kunnolla potkasemaan, kun suksi haukkaa sivulle.:mad:

Jokunen kolari paloi taas.:eek:

Viimeksi muokattu: