Ja kyllä sen huomaakin aina lenkin jälkeen että tehokas laji on.KnowHow sanoi:Jumaliste että tossa hiihdossa menee kaloreita! Just tänään kattelin jotain akkainlehden taulukkoa ja kevyt hiihto kulutti yhtä paljon kun ripeä juoksu.
Kokeiles joku kerta tehdä Hooveria. Eli laitat kyynärvarret maahan eteenpäin osoittamaan, suoristat jalat ja nostat ittes varpaiden ja kyynärvarsien varaan. Sitä kun jäpität minuutin luokkaa, on polte aika ihastuttava. :thumbup: Hoover on myös ainoa liike, jolla saa noita pieniä vatsalihaksia harjoitettua jotka pitää vatsalihaspaketin läjässä.JNF sanoi:Tein vatsat ensimmäistä kertaa penkissä, ja sain aika mahtavan poltteen aikaiseksi. En oo missään liikkeessä aiemmin saanut vastaava tunnetta.
Kokeilin tuossa pikaisesti, niin aika rankan oloinen liike on, ja taitaa kuormittaa aika hyvin myös selkää. Aika hyvältä liikkeeltä vaikuttaa, joten taidan ottaa ohjelmaan. Kiitti vinkistä! :thumbup:Juhis sanoi:Kokeiles joku kerta tehdä Hooveria. Eli laitat kyynärvarret maahan eteenpäin osoittamaan, suoristat jalat ja nostat ittes varpaiden ja kyynärvarsien varaan. Sitä kun jäpität minuutin luokkaa, on polte aika ihastuttava. :thumbup: Hoover on myös ainoa liike, jolla saa noita pieniä vatsalihaksia harjoitettua jotka pitää vatsalihaspaketin läjässä.
Onko noi oikeasti sellaisia ominaisuuksia, että niistä kannattaisi maksaa 170 € enemmän? Lisäksi tuossa halvemmassa mallissa oli ainakin jotain pyöräilyominaisuuksia, joita tuossa kalliimmassa ei ole. Ja nimenomaan pyöräily (ja hiihto) on minun pääasiallinen käyttökohde.- Polar OwnOptimiser (Treenaa ja lepää oikeassa suhteessa. Polar OwnOptimizer kertoo oletko palautunut hyvin seuraavaa harjoitusta varten)
- Maksimisyke HRmax (ikään perustuva)
- Väliajan/kierroksen keskiarvosyke
- Väliajan/kierroksen maksimisyke
- Palautumamittaus (syke/aika)
- Automaattinen kierrostallennus
- Korkeus ja noustut metrit
- Matkaperusteinen intervallilaskenta
- Matkaperusteinen palautumalaskenta
- Lämpötila ja korkeus
- Yhteensopiva Polar Precision Performance -analysointiohjelman kanssa
- Infrapunatiedonsiirto ulkoinen Polar IR-lukijalaite (lisätarvike)
- Sisäinen / ulkoinen ei-Polar Irda-portti
- Harjoitustiedostojen määrä (yhteenvetotiedot) 99 vs 14
- Tallennusväli 5s, 15s, 60s
- Muistia jäljellä -lukema
- Kierrostiedot
- Aerobinen/Anaerobinen kynnys yhteenveto
Mä saan hyvät analyysi datat graafisesti ulos sitten Frwdilla kun sen hankin myöhemmin.KnowHow sanoi:Jakkeus: taikasanat ovat Suunto T6, EPOC (excess post-exercise oxygen consumption) ja harjoitusvaikutus. Suunnon Training Manager kertoo harjoituksen todellisen rasittavuuden ja kehittävyyden. Sä saat T6lla paljon tarkempaa ja syvällisempää tietoa harjoituksesta ja siitä mitä sun kehossa tapahtuu, so. opit tuntemaan omaa kehoasi paremmin kun vertaat omia tuntemuksiasi EPOCiin ja muihin harjoitusvaikutteisiin. Polareissa ei tätä, mun mielestäni ehkä T6sen tärkeintä, ominaisuutta ole.
Lisäinfoa:
http://www.firstbeattechnologies.com/
Se bike podi ei käsittääkseni mittaa poljinnopeutta?KnowHow sanoi:T6seen saa myös Bike Podin. Ja kyllä siinä kaikki ominaisuudet on mitä noissa Polareissakin.
Mun mielestä tuo EPOC-mittari on ihan ykkönen, mulla se muutti treenaamisen rytmitystä ja harjoitusten rasittavuutta oleellisesti. Sen perusteella osaa tehdä oikean treenin oikeaan aikaan ja välttää ylikuntoa tai vastaavaa.
Mä en taas jaksa treenin aikana noita sykkeitä kauheasti tarkkailla, himassa on mukava vääntää kaikkia käppyröitä! Huono vaan kun ei saa tota kuvaa kaikista arvoista. Tai jaksaa ottaa.